BREZ ZBLIŽANJA STALIŠČ: Stavka v Arrivi se nadaljuje, podpora sindikatov

Obala

Stavkovni odbor in vodstvo Arrive Slovenija sta se danes sestala prvič po začetku stavke v ponedeljek, v kateri je po podatkih vodstva stavkalo 83 voznikov, a se razšla brez dogovora. Srečanja je bilo dokaj hitro konec, saj sindikati, kot so pojasnili, niso želeli z vodstvom "klepetati" o izvajanju minimalnega delovnega procesa. Več sindikalnih organizacij je danes izrazilo solidarnost z delavci skupine Arriva Slovenija. 

"Delodajalcu smo jasno povedali, da nas zanimajo izključno stavkovne zahteve, ter da - ker do sedaj s to pogajalsko skupino nismo dosegli nikakršnega napredka - zahtevamo in želimo, da se v najkrajšem možnem času sestanemo z večinskim lastnikom Arrive Slovenije," je v izjavi medijem dejal generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90 Damjan Volf. Večinski lastnik skupine je Deutsche Bahn.

Volf je pojasnil, da današnje, že šesto srečanje, ne šteje kot pogajanja. Vodstvo je želelo razpravljati predvsem o izvajanju zakonsko določenega minimuma delovnega procesa, kar so med drugim šolski prevozi ter prevozi na in z dela, ni pa na mizo dalo nobenega približevalnega predloga njihovim stavkovnim zahtevam, je dejal. "Izključno ga je zanimalo, kako izničiti osnovni pomen stavke z zelo razširjenim zakonskim minimumom," je poudaril.

Peter Majcen 

Vodstvo jim je po Volfovih navedbah namreč v ponedeljek posredovalo cel spisek kršitev zakonskega minimuma, na katerega pa v stavkovnem odboru ne pristajajo. Po njihovem prepričanju vodstvo zakonski minimum izkorišča za prikaz, da stavka manj delavcev kot v resnici. "Lahko trdimo, da efektivno stavka med tretjino in polovico zaposlenih. Drugi večinoma podpirajo stavko, a so mnogi prestrašeni," je ocenil predsednik KS90 Slovenije Peter Majcen in ob tem zatrdil, da vodstvo delavce ustrahuje s telefonskimi sporočili.

Po zadnjih podatkih, ki so jih posredovali danes, je v ponedeljek od 970 voznikov, ki jih zaposluje Arriva Slovenija, stavkalo 83 voznikov, skoraj vse linije pa so kljub temu obratovale nemoteno. V družbi Arriva Dolenjska in Primorska je stavkalo sedem voznikov (vsi z območja Kopra), Arriva Štajerska 27 (16 iz Maribora in 11 iz Slovenske Bistrice), v družbi Alpetour pa 49.

Te očitke je direktor in predsednik uprave skupine Bo Karlsson po srečanju strogo zavrnil in poudaril, da gre za laži. Pojasnil je sicer, da so stavkovnemu odboru danes znova predlagali reševanje spora z mediacijo, ki pa je za nasprotno stran, kot je poudaril Volf, še vedno "popolnoma nesprejemljiva". Drugi današnji predlog vodstva pa je bil, kot je dodal Karlsson, da se stavkovni odbor vključi v socialni dialog, ki že poteka z ostalimi sindikati po posameznih družbah skupine Arriva Slovenija.

V stavkovnem odboru so razočarani predvsem nad tem, da vodstvo že pred začetkom stavke ni sprejelo njihovega približevalnega predloga, v katerem so šest stavkovnih zahtev skrčili na dve, nanašata pa se na zamrznitev stavke in prenovo kolektivne pogodbe ter višje plače. Dokler obe strani ne dosežeta dogovora, se bo stavka tako nadaljevala. "Stavka poteka in ni nobenega razloga, da bi jo prekinjali," je dejal Majcen.

Bo Karlsson 

Ob stavki voznikov, po podatkih Arrive Slovenija jih je v ponedeljek stavkalo 83, se je Karlsson opravičil vsem potnikom za nevšečnosti, ni pa še mogel oceniti, kakšna škoda je pri tem nastala. "Upam, da večina naših potnikov stavke ni občutila, saj so včeraj skoraj vse linije obratovale nemoteno, ker se 86 odstotkov vseh naših voznic in voznikov ni udeležilo stavke," je dejal.

Ob tem se je tudi javno zahvalil tistim voznikom, ki delajo. "Razumejo sporočilo vodstva, da stavka ni primerno sredstvo za doseganje ciljev, ter da vodstvo na izsiljevanje in vsiljevanje nerazumnih in nerealnih zahtev stavkovnega odbora ne more in ne bo pristalo," je poudaril.

Več sindikalnih organizacij s podporo stavkajočim delavcem skupine Arriva

V pismu, ki ga je tako stavkovnemu odboru kot vodstvu posredoval Sindikat novinarjev Slovenije, pozdravljajo prizadevanja stavkovnega odbora za ubranitev pravic zaposlenih, vodstvo pa pozivajo k poštenim pogajanjem.

Pod sporočilo se je podpisalo 15 organizacij. Poleg Sindikata novinarjev Slovenije še Sindikat carinikov Slovenije, Sindikat Centrov za socialno delo Slovenije, Sindikat Glosa, Sindikat Kapitanije Slovenije, Sindikat občinskih redarjev Slovenije, Sindikat poklicnega gasilstva Slovenije, Sindikat policistov Slovenije, Sindikat državnih organov Slovenije, Sindikat socialnega zavarovanja Slovenija, Sindikat VIR, Sindikat vojske, obrambe in zaščite, Sindikat zdravnikov družinske medicine Praktik.um, Sindikat zdravstva in socialnega skrbstva Slovenije in Visokošolski sindikat Slovenije.

Deli novico:

predragi avtobusi |  06 .09. 2017 ob  06: 47
... preveč stroškov ... predrag vozni park ... izgube ... ni za plače
Kontinuiteta |  05 .09. 2017 ob  21: 53
Meni je jasno, da kjer se pojavita Majcen in Volf, tam ne raste več trava. Vi vozniki se niti ne zavedate, da so vas ti pajaci izkoristili za promocijo sindikata in za ohranjanje privilegijev peščice sindikalnih vodij. Njihove neto plače so na ravni 3.000 evrov neto. V ozadju se pa dogovarjajo vedno v škodo delavcev. Važno je ustvarjanje konflikta, čim bolj javno, pred kamerami in novinarji. Vse za lastno promocijo. Ko boste ugotovili, da je jedro vaših težav v sindikatih, takrat boste lahko dosegli tudi spremembe. Z njimi nikoli.
ne dajte se |  05 .09. 2017 ob  21: 37
vsi smo z vami naprej ne se ustavit do konca
@@@M... |  05 .09. 2017 ob  21: 28
A ni popo zahteval da morajo biti avtobusi novi, rdeci in znamke Mercedes Benz? Ce nebi bilo takih zahtev, bi se po kopru vozili v polomljenih konzervah tako kot v piranu:)

@justino najprej pozanimaj se kdo doloca ceno prevozov in nato pametuj dalje
@ @Marko |  05 .09. 2017 ob  21: 05
hahaha, zahvala Popoviču?? Kaj pa je on zrihtal??? On je samo naročil kaj hoče imet, v Arrivi pa so se mu uvalili v... samo da dobijo, sedaj pa zato soferji trpijo!
Kaj pa |  05 .09. 2017 ob  19: 34
brezposelni vozniki
drzavljan |  05 .09. 2017 ob  18: 57
Treba je dat konec temu ponizevanju delavcev. Samo naprej!!! Ko pogledam za kaksne place delajo soferji,trgovci,gostinci,frizerji,varnostniki,proizvodni delavci...me prime jokat. Sram naj bo tiste delodajalce ki dajajo ljudem minimalec a zahtevajo maksimalno delo. Dejmo vsi vstat na noge!!!!!!!
Marko |  05 .09. 2017 ob  18: 11
nevem kako je v Kopru in kaj se natančno dogaja,vem pa kako je v Lublani.
Justino |  05 .09. 2017 ob  18: 03
recimo da šoferjem kateri stavkajo pozitivno uspe. ampak noben od teh nepomisli da bo to prineslo zvišanje cen storitev in bodo po žepu udarili uporabnike svojih storitev,a ni to egoistična poteza.
za @Marko |  05 .09. 2017 ob  17: 21
Mestni promet Koper ni nic urejeno! Linija 1 Kampel - po voznem redu 20 min, dejansko jih rabiš 25 min, razen zjutraj pre 6-o ali zvečer po 19-ih ter sobota in nedelja. Pol pa spusti na vsake 2 furi pol fure ven da uloviš urnik. Pauza po 5ih urah, ko pa gremo z avtom na potovanje pa nam svetujejo da napravimo pauzo 3 urah - le zakaj? Stavkajo pa vsekakor samo tisti ki nikoli niso išli dlje od Bertokov!
Neutralen |  05 .09. 2017 ob  15: 18
Beg je resitev, ampak samo v slo. Zakaj? Ker so se kapitalisti ze toliko razserili, da je prepozno za spremembe. Ljudje-delavci bi morali se zbuditi že ogromno let prej.drzava je pokradena, podjetja v njej prav tako. Vse je razprodano. In kljub temu so ljudje-delavci se vednk tiho(nasplosno).
@nevtralen |  05 .09. 2017 ob  14: 47
Beg ni resitev. Zakaj bi menjaval sluzbo, ce bi se dalo vse uredit z dialogom? Kar zahtevamo je to, da ne delamo zastonj niti minute. Je to prevec? Hocemo vozit brezhibna vozila zaradi nase in vase varnosti. Je tudi to prevec? Stavko sicer ne podpiram, ker sindikat zavaja z neresnicami in imajo nerealne zahteve od katerih ne odstopajo. Potrebne pa so spremembe.
1