CERAR NAD JANŠO: Janševo pismo nedržavotvoren poskus delitve Slovencev

Premier Miro Cerar je navedbe v pismu predsednika SDS Janeza Janše, v katerem je ta pojasnil vzroke za neudeležbo na seji sveta za nacionalno varnost, ocenil za poskus delitve Slovencev. Cerar "te poskuse delitve" zavrača, ker da so nedržavotvorni. Janša je v pismu naštel predloge za obvladovanje begunske krize, vladi pa očital počasno ukrepanje.

Janša je bil povabljen na današnje zasedanje sveta za nacionalno varnost, a ni prišel. Kot je zapisal v javnem pismu, naslovljenem na Cerarja, se je tako odločil iz dveh vzrokov.

Predloge sprva zavračali, zdaj jih povzemajo

Na dosedanjih sejah so več njegovih predlogov preslišali ali zavrnili, zdaj pa jih povzemajo, pravi. Prav tako so predstavniki vlade v javnosti zanikali nekatere informacije s sej, kar postavlja pod vprašaj kredibilnost visokih državnih funkcionarjev in dvom v verodostojnost institucij izvršilne oblasti, meni Janša.

Predsednik SDS je vladi tudi očital, da smo "ozek vrat steklenice na poti imigrantskega vala postali zato, ker smo zamudili s pravočasnimi ukrepi."

Slovenija prestala že hujše izzive

V pismu je še ocenil, da so razmere ob begunskem valu sicer resne, "vendar je bila država v svoji zgodovini kos že mnogo hujšim izzivom. Leta 1991 so npr. prek naših meja tudi prihajali nepovabljeni obiskovalci, le da takrat večinoma v tankih, oklepnih transporterjih in bojnih avionih," je zapisal.

Cerarju je zato Janša nekaj predlogov za ukrepanje posredoval pisno. Predlagal je oblikovanje operativne koordinacijske skupine "po vzoru koordinacijske skupine iz leta 1991, ki je uspešno vodila obrambo Slovenije" ter vzpostavitev tehnične možnosti za namestitev zapornih ograj na najbolj izpostavljenih delih meje. Prav tako bi morala Slovenija pospešeno okrepiti in usposobiti prostovoljno rezervo vojske in policije, je prepričan.

Policisti morajo biti za svoje delo ustrezno plačani

Vlada mora Janševem mnenju tudi takoj zagotoviti izplačilo izrednih dodatkov tistim, ki sodelujejo pri obvladovanju migracijskih tokov. Hkrati bi morali prenehati načrtovati velike begunske centre in zagotoviti razbremenitev prebivalstva na Brežiškem. Pospešeno bi morali še zmanjševati razliko med številom migrantov, ki vstopajo v državo, in tistimi, ki jo zapuščajo, je zapisal Janša, ki predlaga tudi ločevanje družin kot najbolj ranljivih skupin od množice ter njihovo prednostno obravnavo.

Cerar je na novinarski konferenci po seji sveta za nacionalno varnost odgovoril, da gre za predloge, ki so jih že slišali, in jih v večini že zdavnaj upoštevali, nekatere so tudi že izvedli, zato je to "trkanje na odprta vrata".

Vsebino pisma pa vidi kot "poskus delitve Slovencev v času, ki je za nas usodnega pomena, ko moramo delovati skupaj". "Vsak, ki želi dobro Sloveniji, mora delovati skupaj z drugimi," je bil odločen predsednik vlade.

Janša zgolj nabira politične točke?

Spomnil je na vse delavce in prostovoljce, ki nesebično in požrtvovalno na terenu pri oskrbi beguncev delujejo skupaj, zdaj pa se mednje poskuša vnesti razdor, "samo da bi nekdo pridobival politične točke".

Zato je politike na vseh ravneh in državljane pozval, naj zaupajo vladi, se z njo povezujejo in iščejo rešitve. Primerjava begunske krize z agresijo na Slovenijo leta 1991 pa se mu zdi neprimerna in neprimerljiva.

Deli novico:

klobasa |  01 .11. 2015 ob  19: 04
Mene samo zanima le kam je Zagožen skril tisti miljonček?Da je prevzel denar sta potrdili Avstrijsko ter Finsko sodišče.Z kom je paktiral Zagožen ve tudi cela Slovenija.Onegavit z besedami ob neznanem času na neznanem kraju je tudi otročje.
koprčan |  30 .10. 2015 ob  03: 21
@ jaz | včeraj ob 23:03, no ni se potrebno zdaj razburjat in prav nič ti ne polagam v usta, saj sem samo copy paste navedel tvoj stavek : " In to bi morali trditi še posebno vi (mi tako ali tako), ki ste prepričani v krivdo Janše." Tako se pogovarjajo pripadniki ene stranke z pripadniki druge stranke in ne vem kje si našel mene! Ti napisal, da če je sodba temeljila na neznanem kraju, neznanega dne,.... da pol tega ne podpiram tudi če gre za JJ, čeprav nisem njegov simpatizer še manj pa SDS, ker njihove vrednote so daleč od mojih, pravo pa mora veljat za vse enako ne glede na politično pripadnost! Ravno zaradi tega ti napisal, da politika nima kaj delat v pravosodju. Meni je čisto vseeno ali gre za JJ ali za Novaka iz Ljubljane.
Prav si napisal, da orožarska afera ni niti prišla do sodišča (jaz ti napisal, da pač ni bila nikoli zaključena in pojasnjena). Vsi vemo, da je do prodaje orožja prišlo, poznamo akterje, ki so v njej sodelovali (tukaj govorit, da JJ in IB nista bila zraven, pa bilo malo smešno). Ali je JJ, tožil Zgago in Šurca, ki sta ga s svojimi knjigami glede orožarske afere kar fajn obremenila? Torej, da se vrnem k bistvu, zakaj zadeva ni prišla pred sodišče? Na to sem mislil ko sem govoril o dolgi bradi JJ za sodne postopke. No pa ne bova sedaj tukaj razglabljala o njegovi ne-krivdi, zato so pristojni drugi!
Seveda se strinjam s teboj, da je prav, da se sodstvo kritizira, če ne deluje dobro in slo sodstvo danes sigurno ne deluje dobro, kar vidimo po takšnih in drugačnih napakah. Dokler te napake ocenjujemo strokovno je še ok, ko pa jih z očmi politike, pol pa seveda ne moremo biti zadovoljni, vendar za razliko od tebe se tukaj nebi ogradil z: ne eni ne drugi, ker ne vem koga imaš v mislih ko omenjaš ene in druge; Če gre za strokovno javnost pol ja, če pa gre za ene in druge tako kot je danes, pol pa ne, ker pol se ve kdo so eni in kdo drugi! V primeru Patrije, pa tudi na Ustavnem sodišču zadeva le ni bila tako jasna oz. gladka saj je tudi ustavne sodnike razdelila na dva dela. V isti zgodbi pa sta bila Cekuta in Zupan obsojena in je sodba pravnomočna. ????????? Še bolj sporno, pa je to, da je v Avstriji zadeva dobila sodni epilog oz. je Avstrijsko ustavno sodišče v njihovem primeru potrdilo sodbo, zadeva pa je povezana tudi s slovensko zgodbo o Patriji, na Finskem je padla, kjer mi je razumljivo, da Finci sami sebi ne bodo pljuvali v skledo!

Nisem najbolj prepričan, da so rak rana sodišča stari sodniki in, da bi z pomlajevanjem kaj rešili. Iz pravosodja je treba samo izločit vpliv politike, pa bo najman 50% bolje, ostalo je pa stroka, ki je kot čingum (mislim na razne "legalne" možnosti, kako se zadevam izogibat, da zadeve zastarajo,.... pa nimam v mislih samo Patrije), tako da glede prenove sodnega sistema se popolnoma strinjam s teboj.
V določenih zadevah se že strinjava, v določenih pač ne, predvsem, pa se strinjam s teboj, ko praviš, da je treba gleda v prihodnost,........, glede na program in izvajanje politike SDS-a, pa sem prepričan, da se JJ z nama ne bi strinjal. Saj kot je očitno, svoj imidž gradi na preteklosti!
Sem še enkrat prebral tvoj komentar v delu, ko omenjaš ene in druge. Tako kot si napisal, to niso eni in drugi ampak so kar isti, saj za nedefinirano kaznivo dejanje, tudi obsodit ne moreš, ne da bi karkoli kršil, pa naj gre za JJ ali koga drugega. Torej, so isti, ali ne?
No nekje se strinjava nekje pač ne, kar ni nič narobe!
jaz |  29 .10. 2015 ob  23: 03
Polagas mi stvari v usta, ki jih nisem mislil, ker se tudi sam strinjam, da politika nima kaj iskati v pravosodju (čeprav to ne pomeni, da se ga ne bi smelo kritizirati ali hvaliti). Kar sem hotel povedati je to, da tako kot smo razdeljeni v vsem, smo tudi o Jansevih krivdah in njegovih procesih (ceprav ce se ne motim afera orozje ni nikoli prisla do sodisca) in sicer eni "colpevolisti", drugi "innocentisti". Tako, kot se zadeve iztekajo, še posebaj imam v mislih Patrio, ne moremo biti zadovoljni ne eni ne drugi. Eni ker ga sploh preganjajo za nedifinirano kaznivo dejanje, drugi pa ker ga v toliko letih niso sposobni obsoditi, brez da bi mu kršili človekove pravice oz brez da bi zadeva zastrarala. To je bila poanta moje misli. Da nihče ne more biti zadovoljen s tem, ker je to no win - no win situacija. Sicer sem sam mnenja, da to nekomu ugaja, ampak tukaj se ne bova strinjala. Strinjati bi se pa morala, da je naše pravosodje nujno potrebno prenove oz pomladitve.
Mimogrede: za vrednote, ki so mi blizu, pa sem imel v mislih bolj tiste, ki so zazrte v prihodnost, v prihodnost nasih otrok, kot so izravnan proračun, umik drzave iz gospodarstva ipd.
Lp
koprčan |  29 .10. 2015 ob  22: 10
@ jaz | danes ob 12:59, no tukaj pa mislim, da se res najini pogledi na zadevo ne bodo srečali, pa s tem ne mislim samo na sodni proces proti JJ glede Patrije. Kar se sodnih zadev zoper JJ tiče ima ta že dolgo brado in sicer še iz orožarske afere, ki ni bila nikoli zaključena in pojasnjena, kakor tudi ne zadeva Depala vas, kjer prav tako ni bilo nikdar dokončno pojansjeno kako in kaj (in so bile posledice samo politične). Kar se tiče Patrije, se pa z to zadevo nisem nikoli nevem kako seznanil, lahko rečem le, da vem kar je pisalo v medijih in tukaj se 100% strinjam s tem, da nekoga ne morejo obtožiti, kaj šele obsoditi, da je neznanega dne, na neznanem kraju prejel neznano vsoto oz. dal obljubo. Ampak to naj presodijo drugi, predvsem tisti ki so za to oz. naj bi bili za to usposobljeni. Glede stavka, ki si ga zapisal meni in sicer: " In to bi morali trditi še posebno vi (mi tako ali tako), ki ste prepričani v krivdo Janše.", pa mi daje vedet, da na vso zadevo gledaš skozi oči politike stranke, katere simpatizer si(če nisi že član), kar pa z pravom n ima nobene veze! Sory! Tukaj, se pa s teboj res ne morem strinjat, zame politika v pravu nima kaj delat, kdor je kriv je kriv, pa ne glede iz katere stranke prihaja in kakršne koli zasluge ima!!!
Glede JJ je malo smešno če ne zna pojasnit od kje mu 200.000 EUR, oz. kako je plačal avto, itd... ampak dosti o tem, ni moj namen sedaj tukaj polemizirat s teboj o sodnih procesih zoper JJ.
Ne glede na vse, pa zadeva, ki ti jo omenil ni bila tako pravno zahtevna, da bi jo moral obravnavat "senat", ampak so bile le osnove SPZ-ja in OZ-ka, kar ve vsak študent, ki je končal pravno fakulteto v LJ ali MB, medtem, ko se je pri dotični videlo, da sploh ne ve o čem govori in tukaj bi lahko uporabili star slovenski pregovor: "Čevlje sodi naj kopitar", ker le tako je lahko debata učinkovita in konstruktivna. Žal mi SDS po njihovih stališčih in vrednotah ni niti najmanj blizu, edina, ki sta mi bil v SDS kdaj všeč sta bila pokojni dr. Jože Pučnik in bivši poslanec Ivo Hvalica, ostali so pa itak vsi bivši komunisti z JJ na čelu, ki jim pod to stranko v življenju ni jnič uspelo, sedaj, pa so šli v drugo skrajnost iz zagovarjajo domobranstvo in kolaboracijo z okupatorjem.
S teboj se lahko strinjam le glede slovenskega sodstva in to je, da je to, da je glede na zadnje velike zadeve v globoki krizi. To, pa po mojem mnenju samo zato, ker je preveč vpliva politike na sodstvo tako z leve kot z desne.
KeLepo |  29 .10. 2015 ob  13: 38
Buhnedaj!!! ... Ma! če se bo na koncu kej zakuhalo, bi vas vse pametnjakoviče dr. sprenevedanja zbrcal v prve vrste, pa tam pametujte, sploh pa izvolite pospravljat in poiskat vse manjkajoče exemplarje! Prvi kandidati so itak tisti s peticije, imajo imena in priimke in verjetno vedno isti podpisujejo vsak jajce po principu: ostani mlad, bodi proti! No! Upam da se motim! Pa nehajte se že enkrat "bockat" levi in desni, vsi ste isti siromaki! ;)
jaz |  29 .10. 2015 ob  12: 59
Zadeve, ki jo omenjaš, nisem videl. Moram pa priznati, da dotične gospe tudi sam ne prenašam, ceprav mi je po nekih vrednotah blizu. Je pa res, po drugi strani, da pa prav nič ne dam na mnenja o pravosodju naših delavcev v pravosodju in tistih iz njihovega ministrstva. Naše pravosodje je tako globoko klecnilo, da mu ni pomoči. In to bi morali trditi še posebno vi (mi tako ali tako), ki ste prepričani v krivdo Janše. A res ni naše pravosodje sposobno obsoditi človeka, za katerega ste tako prepričani, da krši zakone od zjutraj, ko ustane do večera, ko leze k počitku in morda tudi potem, brez da bi mu kratili clovekove pravice? Ali pa se huje, da zadeve prej zastarajo? Upam, da je to še ena točka v kateri se bova strinjala, kar bo samo dokaz, da si na koncu želimo vsi isto ...... morda so samo poti razlicne.
€€€€€€€ |  29 .10. 2015 ob  12: 46
Nečastni doktor Prishtina si je nagrabil že toliko, da mu ne bi bilo treba iti niti v Idrijo in niti na Dob ampak bi lahko povsem legalno ponovno odpotoval v Avstralijo ali na Tajsko- in tam tudi ostal.
@Jajo |  29 .10. 2015 ob  05: 17
Zapelji se (ali naj te peljejo, če sam ne zmoreš oziroma ne smeš, znaš...) po stari cesti iz Postojne proti Logatcu. Ko prideš v kraj Kalce, v križišču zaviješ levo in se zapelji v Idrijo. Tam se zapelji po klancu do nekdanje avstro ogrske vojašnice. Tam bodo poskrbeli za tvoje težave z obsedenostjo in sovraštvom. Mogoče.
koprčan |  29 .10. 2015 ob  00: 11
@ jaz | danes ob 21:03; me prav veseli, da se z večino napisanega (mojega in tvojega) oba strinjava.
Kot zgleda, sva pri tej zadevi na drugem bregu le glede sodelovanja pozicije in opozicije, pa še to bi lahko rekel, da niti ne glede toliko o sodelovanju kot o apriornosti ene izmed strank. Tukaj zgleda, da res ne bova prišla na isto valovno dolžino, pač vsake oči imajo svojega malarja in vsak vidi tisto kar hoče. Kar niti ni slabo.
Sem gledal na TV SLO3, tisti prenos o debati glede zbiranja inj protestiranja ljudi oz. stranke SDS pred Sodiščem v LJ. Groza me je bilo, ko je poslanka SDS Anja Bah Žibret, po poklicu diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok, poučevala o pravu (SPZ in OZ), vse prisotne od ministra za pravosodja, predsednico višjega sodišča,...... in se zapletla v dvoboj z eno izmed prisotnih na seji (pozabil priimek in ime), ki je magistra prava in je ima zadevo v malem prstu. O kulturi govora in obnašanja (prej navedene), pa raje nebi, ker je bilo totalno mimo vseh bontonov. In, da je bila mera polna, se ji je s svojimi "globokoumnimi izjavami" pridružil še Vinko Gorenak (totalni amater glede prava) in nastal je cirkus! Bila sta zelo "superiorna". Nivo komuniciranja totalno izpod nivoja, tudi gostilniške debate.
No to je bilo pač moje videnje, ti si lahko celo zadevo videl drugače, zato pa napisal, da vsake oči imajo svojega malarja in vsaka ušesa svojega skladatelja!
Glavno je, da se v bistvu glede migrantsko/begunske problematike približno strinjava in imava približno enake poglede, kar je v tem primeru čisto dovolj, a ne?
jaz |  28 .10. 2015 ob  21: 03
Ce ne bi vecinoma mojih postev jemal tako osebno, bi videl, da veckrat na koncu koncev podobno misliva.
Ponovno se strinjam s tabo v vecini zapisanega. Moram te pa popraviti glede sodelovanja. V casu partnerstva za razvoj je zadeva dejanskko delovala in ni bila le pesek v oci. Vsi zakoni so bili predhodno predebatirani in kjer je bilo mogoce celo usklajeni. Ce me spomin ne vara, je bilo tako sprejetih preko 80 zadev. Koliko jih je danes s konsenzom? Razen tistega o minimalni placi, ga ni bilo. Tako da je bilo tisto vse prej kot pesek v oci. To je bil dokaz, da se da. Zal nikoli vec ponovljen.
Tudi sam veckrat spremlham dogajanje na slo3 in zadevo vidim v nasprotni luci. Ampak to je nirmalno tako, to naj bi bila demokraciha. Morali bi se samo se nauciti znati kritizirati stvari, ki si to zasluzijo ceprav jih je predlagala "nasa" stran in hkrati pohvaliti stvari iz druge. Ampak mi tega nismo sposobni. Ravno zato ker pravis, da so obe stranki slabi in se tudi s tem lahko strinjam, bi bilo sodelovanje morda edina moznist, da se iz tega d.r.... premaknemo. Zdaj bi bil cas, da bi se sodelovanje ponovilo, ampak ena stran to zavraca ze a priori.
koprčan |  28 .10. 2015 ob  20: 33
@ jaz | danes ob 19:34 , no me veseli, da imava včasih podoben pogled na kakšno stvar! Res. Se strinjam s teboj, ko govoriš o občutku superiornosti z neke strani ampak ta občutek superiornosti je v slo politiki od vedno enkrat z leve drugič z desne, in to je tisto ker nas po domače "j..e", takratko, pa potegnemo državljani.
Zdaj razpravljat katera stranka je slabša, katera boljša, bi bilo bolj jalovo početje, mislim pa, da nobena od teh dveh strank ni dobra.
Ko, pa govorimo o sodelovanju opozicije z pozicijo, pa glede na to, da vsake tolko pogledam TV SLO 3, pa lahko rečem, da tako superiorne opozicije kot jo predstavlja SDS, še nisem videl, zato se ne čudim, da je tako kot je. V času ko je SDS bila "No1", je res vse opozicijske stranke JAVNO povabila k sodelovanju, kako, pa je bilo s podanimi predlogi s strani opozicije, pa tudi vemo. Tisto javno povabilo opozicije k sodelovanju je bilo bolj za javno propagando, ki jim še danes prav pride!
Kar se pa žice tiče, pa se strinjam s teboj, da so se "zasmehovali" (bi bilo bolj pametno če bi jih posnemali v določeni meri) ampak na žalost je to delala cela EU, predvsem, pa sta to počeli Nemčija in Avstrija, ki sedaj razmišljata popolnoma enako oz bosta to tudi naredili. Krivda za migrantsko/begunsko krizo, (pa upam, da se tudi o tem strinjava) pa je v največji meri na strani Nemčije, ki bo pobrala kar je koristnega, - pa bodo pobrale najbolj šibkejše članice EU. Neodgovorno in nedopustno s strani človekovih pravic je to, da jih je Merklova pozvala naj pridejo v Nemčijo, pri tem pa s "prstom ni mignila", da se begunci ne bi rabili podat na tako pot peš, in s tem pa ogrozila in poslabšala situacijo (varnostno in ekonomsko), vseh držav na poti od Turčije do Nemčije!
Za omilitev migrantske krize, bi morala EU, TAKOJ jasno in glasno povedat, da bomo sprejemali samo begunce iz območja Sirije in kakšne druge države, kjer je vojna, za ostale, pa EU STOP oz. spoštovanje zakonodaje tako držav članic kot EU!
Jajo Komunjara |  28 .10. 2015 ob  20: 00
Jajo, čas je da udbovci in stare komunjare kot si ti sam, greste v nezasluženo penzijo. Kaj se oglašaš, dali smoti oblast in si vse zajebal. Sam klientelizem in nepotizem si zganjal in prispeval k gospodarskem propadu Slovenije Zato ne vem, od kje ti pogum, da se o čemer koli javljaš. Raje se vrni na pot v Jajce slavit tvojega Titeka in prenehaj delit Slovence. Brez tebe bi se že zdavnaj razvila nova desna stranka, kar že 20 let preprečuješ. Sram te bodi komunista.
1