Citroën še z manjšim suvom za 21.300 evrov

Avtomoto

C4 aircross. Po relativno medlem uspehu modela C-crosser vidi Citroën mnogo večji potencial stopničko nižje, v segmentu manjših suvov, v katerega na jesen vstopa z modelom C4 aircross. Cene se pričnejo pri 21.300, v primeru 4WD pogona pa pri 25.500 evrih.

C4 aircross v segment manjših suvov ne prinaša revolucije, saj je na trgu tudi že zelo podoben, lahko bi rekli sestrski model, ki sliši na ime mitsubishi ASX. S tem modelom (skupaj s peugeotoom 4008, ki pa pri nas ne bo naprodaj) si delita večino sestavnih delov, je pa res, da sta po izgledu dovolj drugačna od “originala” in tudi oblikovno dokaj blizu hišni oblikovalski filozofiji. S sprednjega konca boste C4 aircrossa prepoznali po v stilu modela DS3 oblikovanih LED dnevnih lučeh, ki tvorijo neke vrste odprtino za zrak, in masivnem prednjem delu z značilno motorno masko, odeto v krom. Z boka je sorodnost med tremi sestrskimi modeli še najbolj občutna, z zadnjega konca je spet prisotne nekaj oblikovne drugačnosti, zadnje luči pa posnemajo obliko tistih pri modelu C3.

Notranjost prav tako ne prinaša neke oblikovne revolucijie, podobnost s prej omenjenim modelom je namreč še bolj občutna kot pri zunanji podobi, tu pa je prisoten tudi največji odmik od citroënovih trendov oblikovanja notranjega prostora. S stališča ergonomije večjih zamer ni, v primerjavi z japoncem so nekoliko boljši tudi materiali in sam izgled volanskega obroča. Glede prostora zmore C4 aircross dovolj centimetrov v vse smeri ponuditi štirim odraslim osebam, za peto bo potrebnih nekaj kompromisov. Prtljažnik v osnovi ponuja 442 litrov, kar je soliden dosežek. Tudi pri obeh Francozih pomeni posebnost 1,2 kvadratna metra veliko panoramsko okno z električnim zastorom in ambientalno osvetlitvijo s pomočjo LED diod. Kupcem so na voljo trije paketi opreme: attraction, seduction in exclusive. ESC in ročna klima sta serijska že pri prvem, enako tudi audio naprava s CD-MP3 predvajalnikom in sistem za lažje speljevanje navkreber. Avtomatska klima postane serijska pri drugem paketu opreme, enako velja tudi za mali usnjeni paket, USB priključek in bluetooth povezavo, senzor za dež, tempomat in LED diode in 16-palčna lita platišča. Pri paketu exclusive pa kupec dobi še: 18-palčna lita platišča, ksenonske luči, parkirne senzorje spredaj in zadaj, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in pametni ključ ter tipko za zagon motorja.

Dva dizelska in en bencinski motor

Pri motorjih velja izpostaviti, da so ti nadpovprečno ekonomični, vsaj tako trdi tovarna, realnost pa je takšna, da osnovni in edini bencinar v ponudbi iz 1,6 litra prostornine iztisne 86 kilovatov, v ozračje pa na kilometer poti izpusti 135 gramov emisij CO2. Še čistejši (vsaj kar se CO2 tiče), pa je 1,6-litrski dizel, ki zmore 84 kilovatov, glede na pogon pa na kilometer poti v ozračje izpusti 119 (2WD), oziroma 129 (4WD) gramov CO2. Bolj zmogljivi od obeh dizelskih agregatov je namenjen tistim, ki potrebujejo nekaj več, in sicer iz dveh litrov prostornine iztisne 110 kW, izpusti pa pri tem znašajo 142 oziroma 147 gramov CO2. Pri bencinarju je menjalnik petstopenjski ročni, pri obeh dizlih ima prestavno razmerje več. Vsi pa so serijsko opremljeni s sistemom start&stop.

Cene od 21 tisočakov dalje, 4WD le pri dizlih

Štirikolesni pogon je prav tako “stari” znanec, gre pa za priključljivi 4WD pogon, kjer voznik prek vrltjivega gumba  izbira način pogona. V načinu 2WD je ves navor speljan na prednji kolesni par, kjer je poraba najnižja, pri programu 4WD pa se razmerje od 98 : 2 (v odstotkih) v korist prednje preme lahko seli vse do razmerja 50 : 50. Pri programu lock se razmerje od že prej omenjenega razmerja 98 : 2, lahko, če potrebo po tem zazna računalnik, na zadnjo kolesno os preseli do največ 70 odstotkov kolesnega navora.

Cene za različico attraction 1.6i 2WD znašajo 21.300 evrov, doplačilo za paketa seduction in exclusive pa znaša 1.700, oziroma 3.800 evrov. Pri obeh dizlih, cene osnovnega se pričnejo pri 23.400 evrih, pa si lahko kupec kot rečeno omisli tudi 4WD pogon, ki ga pri Citroënu cenijo na 2.100 evrov. Letos nameravajo prodati 56 vozil, večino od teh z dvokolesnim pogonom in paketom opreme seduction, med ostalimi pa največ različic s HDi 115 motorjem.

Deli novico: