DELAVCE POSLALI DOMOV: Obstala je proizvodnja dvokoles v Tomosu

Koper

Proizvodnja dvokoles v družbi Tomos je v ponedeljek obstala, poročajo Primorske novice. Po besedah sindikalista Skei Saša Rističa so delavce iz proizvodnje poslali domov, medtem ko v skladišču delajo. Direktor Iztok Pikl - njegova družba MPO Moto je koprski Tomos kupila konec leta 2015 - za časnik ni bil dosegljiv.

Pikl je ob nakupu Tomosa pred tremi leti napovedoval ponovni razcvet Tomosa, a se zdaj težave v tem podjetju vse bolj kopičijo. Tomos tone v dolgovih, družba je zastavljena, delavci niso dobili regresa, navajajo Primorske novice in dodajajo, da so v začetku tedna delavce iz proizvodnje poslali domov, pri čemer ni znano, ali so na čakanju.

Pred tremi leti je bilo v Tomosu 25 zaposlenih, zdaj pa jih je menda le še 15. "Kar nekaj jih je dalo izredno odpoved po krivdi delodajalca. Nekaj časa so plače prejemali z zamudo, pred časom je bilo nekaj zamika tudi pri plačilu prispevkov. S plačami je zdaj nekako v redu, regresa pa do danes niso dočakali," pravi Sašo Ristič, sekretar sindikata Skei za kraško-notranjsko in obalno regijo, in dodaja, da se vodstvo s sindikatom ni dogovorilo za kasnejše izplačilo.

Po informacijah Primorskih novic pa delavci niso edini, ki čakajo na svoj denar, to naj bi veljajo tudi za dobavitelje in še nekatere druge. V Hidrii, ki je Piklovemu podjetju novembra leta 2015 prodala Tomos in mu dala v najem tudi prostore v Kopru, odnosov s Piklovim podjetjem ne komentirajo. Po informacijah časnika pa novi lastnik Tomosa Hidrii ne poravnava vseh obveznosti, kot bi moral, največ pa ji dolguje iz naslova najemnin.

Preselili naj bi se

Pikl je sicer za Radio Koper pred dnevi zagotovil, da Tomos poravnava svoje obveznosti tako hitro, kot zmore, in se branil, da zamujajo tudi drugi. Razmere so po njegovih besedah še vedno obvladljive. Po nekaterih informacijah naj bi družba še letos zapustila najete prostore v Kopru in se preselila na drugo lokacijo.

Deli novico:

Sprehajali  |  23 .09. 2018 ob  18: 18
se bodo v novem parku in lovili ribice v ribniku.
x |  23 .09. 2018 ob  16: 56
niso edini, ki še niso dobili regresa. nekatera podjetja, ki poslujejo dobro delavcem še niso izplačala regresa za leto 2018
@Mah |  23 .09. 2018 ob  16: 42
V času Tita je nekdo PREKOPIRAL ali PRERISAL načrte Pucha in Anker-ja, da so potem izdelovali Tomos mopede z minimalnimi spremembami in popravki do današnjih dni. Ostali so že zdavnaj propadli ali preselili proizvodnjo na vzhod.
STOP |  23 .09. 2018 ob  15: 21
neplačniki
BENJI |  23 .09. 2018 ob  14: 37
Po fotkah sodeč, 15 delavcev naredi veliko motorinov, a vsi ostajajo v skladišču.....
Tomos |  23 .09. 2018 ob  12: 44
J...š Tomos važno da se križarke parkirajo in delajo parki
Justino |  23 .09. 2018 ob  10: 33
ah končno saj zadeva umira že 27 let.
Resnica |  23 .09. 2018 ob  10: 21
Tomos je zaradi neposlovnosti vseh vodstev - beri lastništev do sedaj bil vreča brez dna. Inovativnost na področju motorizma jim je bila vedno tuja, produktivnost v razmerju na zahodne kot tudi kitajske- daljno vzhodne firme ki proizvajajo motorje nižjega razreda je na nuli, avtomatizacija- robotika proizvodnje - vlaganje v njen razvoj je tudi na nuli....skoraj vsa proizvodnja sloni na delavskem fizičnem izvajanju del ki nikakor ne dosega produktivnosti povrečnega proizvajalca motornih koles....torej vedno poslujejo z minusom...posledica zadolženost... V komunizmu smo na DS v Luki Koper najmanj enkrat na dve leti sprejamoa li sklep - finančna nepovratna sedstva za Tomos ..ker niso imeli že takrat za izplačilo tako imanovano K-15...regres... vse da bi ne že takrat ne prišlo do štrajka...danes pa saj veste levi sindikati držijo s kapitalom..enako kot takrat....le da ni več možno pretakanje kapitala od pridnih in produktivnih k nespoobmim.....no ja Mesec bi spet vzel pridnim dal dal nesposobnim...le tako lahko poslujejo nesposobni..
flopka |  23 .09. 2018 ob  10: 13
Nezadovoljstvo ljudi se stopnjuje, počasi, počasi. Država pa kupuje socialni mir na račun pridnih delovnih ljudi.
Vsi podpirajo lenuhe, pjance, odvisneže, barabe, skorumpirance, delo na črno.....
Mah |  23 .09. 2018 ob  08: 02
Nekdo je včasu Tita zrisal te motorine in do danes niso spremenili čisto nič razen nekih manjših kozmetičnih popravkov. Niso vlagali v razvoj bolj čistega motorja tako kot EU zafrkava vse ostale proizvajalce ki so morali preiti na 4t tehnologijo in danes imajo tej motorini že injektorje in katalizaroje in ne samo da so dražji, ampak so tudi čistejši in jih lahko prodaš v EU da se ljudje voziojo z njimi po mestih a te tomosove umazane mašine mi ni jasno kako so uspeli še naprej proizvajat in prodajat v EU
atila |  23 .09. 2018 ob  06: 58
kaj je ta tisina!
Okoli Luke taksna galama!
Ajde Misici,Bavcarji......in se ostali supersposobnezi!
Tu pokazite kako se dela!
Tudi Levica je tiho!
Eho |  23 .09. 2018 ob  01: 05
10
Danaska eno malo boljše elektreično kolo košta 2600 evrov. Tomosovi motorini so masa poceni. Kljub temu ne grejo v prodajo. Svet en dan ni isti. Predlagam, da začnejo izdelovati Tomos-bičiklete na lektriko.

1