Dijaki se bodo o podjetništvu tudi v bodoče učili iz prve roke

Slovenija

Preteklo šolsko leto so na šestih slovenskih srednjih šolah prvič izvedli program Moje podjetje. V tekmovalnem delu programa je slavilo dijaško podjetje Donum Dulce, katerega člani so se julija udeležili sejma v Estoniji. Zaradi odlične izkušnje si želi koordinator projekta Anton Kokalj k sodelovanju v prihajajočem letu povabiti še več šol.

Kokalj je za STA pojasnil, da program, ki sicer poteka v okviru projekta Dosežki mladih - Mlada podjetja Evrope, že desetletja izvajajo v več evropskih državah pa tudi v Ameriki in Aziji. Sam je na projekt naletel naključno in se odločil k sodelovanju povabiti šest šol.

Nastalo je 14 dijaških podjetij, pri katerih je sodelovalo 132 dijakov in mentorjev. Pilotno leto so končali 8. maja s sejmom in tekmovanjem 11 dijaških podjetij na Gospodarski zbornici Slovenije. Komisija je za zmagovalca izbrala podjetje dijakov Škofijske klasične gimnazije v Ljubljani Donum Dulce, ki se je ukvarjalo s proizvodnjo naravne kozmetike.

Donum Dulce se je nato pod vodstvom mentorice Mirjam Lindič v Estoniji udeležil največjega evropskega tekmovalnega sejma dijaških podjetij. Direktorica podjetja Veronika Kavčič je za STA povedala, da so tam naredili tisto, kar so v danem trenutku lahko. "Naša največja prednost je bila, da smo izdelke izdelovali sami, konkurenca je imela običajno nekoga zadaj, ki jim je izdelke izdeloval, oni pa so samo prodajali naprej. Mi smo uspeli združiti oboje," je pojasnila.

Iz Estonije se je podjetje vrnilo z dvema individualnima nagradama, poleg Kavčičeve jo je prejela tudi njena kolegica Ela Hudovernik, kar Kavčičeva ocenjuje za velik dosežek.

Za naravno kozmetiko so se sicer dijaki odločili, ker so nekatere članice ekipe že imele izkušnje v izdelovanju kozmetike za domačo rabo. Ostali so obiskali nekaj tečajev in prebrali ogromno literature. "Poleg tega slišimo od vseh kocev, da je veliko kozmetičnih izdelkov, ki jih lahko kupimo v trgovini škodljivih," je pojasnila mlada direktorica.

Dijaki bodo veliko pridobili

Med delom pa so dijaki naleteli na kar nekaj izzivov. Kot je za STA pojasnila njihova mentorica Mijam Lindič, je že sam trg z naravno kozmetiko precej zasičen. Meni sicer, da je dijakom kljub oviram uspelo, "ker njihovi izdelki vsebujejo res naravne sestavine, so zelo kakovostni in cenovno ugodni".

Nad izkušnjo v Estoniji je Lindičeva navdušena. "Konkurenca je bila huda, tudi raznolikost idej je bila presenetljiva in tako so se dijaki veliko naučili, kar jim bo koristilo v študijskem in tudi v poklicnem življenju," je dodala.

Po njenih besedah lahko dijaki s projektom samo pridobijo. "Vse izkušnje, ki jih dobijo, so koristne, tudi negativne. Naučijo se, da težava ne pomeni konec poti, ampak da je treba poiskati rešitev."

Prav zaradi zelo pozitivne izkušnje si Kokalj želi projekt v prihajajočem šolskem letu razširiti na 20 šol. Po njegovih besedah se bo projekt širil postopno, saj finance drugače ne dopuščajo, hkrati pa meni, da je bolje, da se šole pridružijo, ker tako želijo in ne na ukaz. "Rezultat je namreč čisto drugačen, če to učenci in učitelji delajo z motivacijo," je poudaril.

Finančne podpore s strani državnih institucij projekt še nima. Kokalj je pojasnil, da so se na pristojna ministrstva sicer obrnili, a so s strani ministrstva za šolstvo, izobraževanje in znanost dobili zgolj izjavo, da je program v skladu s kompetencami, ki jih učni načrti predvidevajo, predstavnica gospodarskega ministrstva pa je zadevo ocenila kot pozitivno.

Kavčičeva je za konec pojasnila, da podjetje Donum Dulce obstaja le še v zgodovini. "Naš prvi in največji načrt je uspešno opraviti maturo, ki nas čaka spomladi, dokončati študij in biti strokovnjak na področju, na katerem bomo delovali. Brez prave izobrazbe ne gre," je izpostavila in dodala, da jih nato čaka delo. "Sedaj nas ni več strah saj vemo, da podjetništvo ostaja odprta možnost," je izpostavila.

Deli novico:

r_locman |  18 .08. 2014 ob  22: 01
Zgodnje učenje tajkunizacije... www