DIREKCIJA OPRAVIČUJE ANEKS: Do podražitve izvlečnega tira je prišlo zaradi posledic vse gostejšega železniškega prometa

Koper

Do aneksa k pogodbi za izvlečni tir in podražitve projekta je prišlo zaradi ugotovljenih vplivov vse večje gostote železniškega prometa na železniško infrastrukturo, so danes povedali v Direkciji RS za infrastrukturo. Poudarili so, da kljub povečanju pogodbene vrednosti del ocenjena investicijska vrednost ni bila prekoračena.

Direkcija je s konzorcijem gradbincev, ki ga vodi Kolektor Koling, zaradi dodatnih del sklenila aneks k pogodbi za izvlečni tir, s čimer se je investicija, ki bi morala prvotno stati 5,9 milijona evrov, podražila za 1,3 milijona evrov brez DDV. Poleg tega je posel s tem postal dražji, kot če bi izbrali naslednja dva ponudnika, je v petek poročal časnik Finance.

Izbrani konzorcij izvajalcev je dela opravljal v dveh fazah, in sicer v prvi fazi gradnjo 1,2 kilometra novega tira in v drugi fazi remont vzporednega obstoječega tira. Skladno s projektno dokumentacijo je bila v sklopu remonta obstoječega tira predvidena zamenjava spodnjega in zgornjega ustroja železniške proge, izvedba protihrupnih ograj ter delna sanacija obstoječih objektov, dodatna dela, ki so predmet aneksa - konkretno obnova vozne mreže s temelji in stebri na obstoječem tiru in prestavitev ločišča na A strani postaje Koper tovorna - pa v projektni dokumentaciji in kasneje v pogodbi niso bila predvidena.

Kot so povedali v direkciji, so na začetku izvajanja remonta starega tira z meritvami ugotovili, da zaradi naraščajočega prometa v Luki Koper in posledično vse večje gostote železniškega prometa prihaja do posedkov nasipa in da na več mestih niveleta proge poteka do 10 centimetrov nižje od predvidene. Zaradi posedkov, spremembe nivelete in premajhne razpoložljive višine za prestavitev horizontalnih nosilcev vodnikov pa bi bilo potrebno več obstoječih stebrov vozne mreže odstraniti in jih nadomestiti z novimi.

Zamenjava spodnjega ustroja se je zaradi neustreznih zgornjih nasipnih plasti pri remontu izvajala v večji globini od predvidene. Ob izvajanju zamenjave spodnjega ustroja pa so ugotovili, da velika večina temeljev obstoječih drogov vozne mreže ne ustreza novim zahtevam in izračunom. Tipski temelji iz časov pričetka elektrifikacije železniških prog v Sloveniji so nearmirani, zato na številnih elektrificiranih železniških progah prihaja do poškodb betona. Zaradi dosežene zgornje meje gostote železniškega prometa je to še posebej kritično na tiru iz postaje Koper tovorna naprej proti Divači. Poleg tega je obstoječe drogove in vijačni material že nevarno načela korozija, so izpostavili v direkciji.

Vsa dodatna dela potrdil inženir direkcije

V času remonta obstoječega tira je upravljavec, ki je odgovoren za varno odvijanje železniškega prometa, med drugim zahteval popravke navedenega sklopa pred dokončanjem projekta. V ta namen je bilo potrebno predhodno izdelati projekt za izvedbo dodatno naročenih del. V času od naročila izdelave projektne dokumentacije do začetka zamenjave stebrov vozne mreže so bila dela na remontu obstoječega tira ustavljena oz. so se v tem času izvajala druga dela v zmanjšanjem obsegu. Tudi izvedba protihrupnih ograj je bila pogojena s predhodno izdelavo novih temeljev in stebrov vozne mreže. Tako je imel izvajalec dodatne stroške zaradi zmanjšane realizacije in podaljšanja pogodbenega roka.

Sicer pa na direkciji poudarjajo, da je vsa dodatna dela s cenami potrdil inženir direkcije. Cene za dodatne temelje in drogove vozne mreže pri remontu starega tira so ostale enake kot v osnovni pogodbi in so nižje, kot je bila njihova trenutna tržna vrednost v času potrjevanja dodatnih del. Ob povečanju skupne pogodbene vrednosti del pa so v direkciji opozorili, da kljub temu ni bila prekoračena ocenjena investicijska vrednost in da so dodatna dela sofinancirana z evropskimi sredstvi.

Deli novico:

Justino | danes ob 10:31  |  10 .07. 2018 ob  12: 36
Delovne brigade so bile vcasih, kjer so sodelovali vsi.

Kaj ti predlagas, pa zleda neko fasisticno prisilno delo.

Ze samo da dajas zapornike skupaj z brezdomci kaze na tvojo mentaliteto. Popolno zanicevanje do zadnjih v druzbi.

SI samo nek zabar ki sere s polno ritjo, en FASIST DI MERDA.
Justino |  10 .07. 2018 ob  10: 31
Res smešno . A nebi raje za gradnjo takih zadev uporabili zapornike,brezdomce,skvoterje in ostale....tako bi bilo vse bolj poceni in transparentno .Plačali bi samo matrijal !
tr |  10 .07. 2018 ob  10: 27
-3
Dodatna dela je pač treba plačat, to je normalno. Projektant ne more videt, kakšni so na primer temelji obstoječih objektov. In če se ob izkopu pokaže da so zanič, to pomeni dodatna dela in podražitev. Tako je povsod. Celo če bi se material podražil nad določen %, se za toliko podraži gradnja.
Tudi ko gradite doma, pa se med gradnjo spomnite da bi kaj spremenili, je to pač treba plačat.
NA STE VIDELI ZDAJ? |  10 .07. 2018 ob  10: 13
KDOR NI SEL NA REFERENTUM GLASOVAT PROTI DRUGEMU TIRU, NIMA KAJ JOKAT!!!
drita v čelo |  10 .07. 2018 ob  09: 59
Zdaj bi treba najprej j...t Direkcijo in konzorcij gradbincev, ki ga vodi Kolektor Koling. Izvajalec del si je pred samim pričetkom dela ogledal trenutno situacijo in na podlagi tega podal ponudbo. Direkcija se je zanje odločila na podlagi ,,izkušenj,, in dobre cene, recimo. Ena razlaga za podražitev del prav di merda. Kaj, če bi se pri gradnji avto cest v polni sezoni promet povečal, bi bil to tudi razlog za podražitev del?
Tisti trenutek, ko je direkcija in konzorcij gradbincev sprejela dogovor o podražitvi, bi morali pogodbo s konzorcijem razveljaviti, zaposlene na direkciji pa krivdno razrešiti in kaznovati.
Ampak, Slovenija je država poštenjakov.
@Frmenton |  10 .07. 2018 ob  08: 29
-1
Car!!! :D:D
Bale |  10 .07. 2018 ob  08: 27
Evo spet megloznanci na delu.
Koliko besed za slabo pripravljen projekt s strani amaterjev.
Kolektor Koling |  10 .07. 2018 ob  08: 24
Ajmo na polno paro krast, zdaj je prilika.
Za Slovence |  10 .07. 2018 ob  07: 28
Volevate la bici? Alora pedalate!
lopvščina |  10 .07. 2018 ob  07: 19
včasih so železnice gradile delavne brigade,katere so zdržale ogromno let.Danes pa posebni izvajalci z različnimi projekti , elaborati z miljonskimi podražitvami-a ste zdravi??????????Kdo jim je naročil obnovo starega tira??????????Kdor ga je naroču naj ga tudi plača.Na koncu bom še verjel staremu Vilju in bom začel navijat za tretji referendum.Strinjam se z izjavo ISTRE.
Frmenton |  10 .07. 2018 ob  06: 46
Ma kaj je Pavliha spet prometni minister?
jbv |  10 .07. 2018 ob  06: 41
počelo je počelo..
1