Nedavna prometna nesreča 12-letnika “skuterista” na Markovcu, ki se je hudo poškodoval, nehote odpira problematiko, pred katero si mnogi zatiskajo oči.
Država si ne sme več zatiskati oči, naj uredi področje "petindvajsetk"
Verjamem in želim verjeti, da je bil zakon o tako imenovanih petindvajsetkah (25 kubičnih motorjih) sprejet dobronamerno. Gre večinoma za majhne skuterje, čeprav so kategorizirani kot kolo z motorjem, njihova hitrost ne presega 25 kilometrov na uro, zato tudi ni potrebna čelada, saj je to res nadomestek kolesa. Poleg tega ni potrebna registracija. Na papirju zadeva pije vodo. In če bi te motorje uporabljale le odrasle in odgovorne osebe, bi najbrž lahko govorili o pametni, ne preveč zahtevni ureditvi.
Ne glede na to, kaj je botrovalo torkovi sredini nesreči in kakšne so bile tam konkretno okoliščine, je jasno, da so stvari zbežale iz rok. Zakon namreč določa oziroma, bolje, ne prepoveduje, da te skuterje vozijo tudi otroci, mlajši od 14 let, otroci, ki nimajo nikakršnih izkušenj v cestnem prometu. Ti otroci lahko skuterje vozijo brez čeleade. Za povrh vsega je predelava oziroma, kot temu radi sami pravijo, "friziranje" motorjev preveč enostavno. In kaj je rezultat?
Nekaj piše na papirju, nekaj se dogaja v praksi
Na eni strani imamo odgovorne uporabnike. Z motorji se res vozijo 25 na uro, kljub predpisom si zaradi lastne varnosti nadenejo čelado in vozijo skladno s predpisi. To je skoraj idilična slika. Na drugi strani imamo kopico mladostnikov, ki imajo v rokah motor, čeprav ga zakon opredeljuje kot kolo z motorjem, ta motor pa z malce predelave lahko doseže tudi 70, 80 ali 90 km/h. Na njem ne potrebujejo ne čelade ne izpita. Kdaj ga lahko vozijo, je odločitev staršev, in številni pri tem ravnajo enostavno narobe.
Divjanje po kolesarskih stezah, promenadah in drzna vožnja na odsekih za pešce se je za sedaj izkazala kot sekundarni problem, ki ga občinska redarstva rešujejo po svojih zmožnostih. Primarni problem pa je varnost teh voznikov, sploh mladoletnih. Država si ne bo mogla več dolgo zatiskati oči pred težavo in bo vsaj pri najmlajši morala nekoliko zaostriti pravila oziroma jih za začetekvsaj postaviti.
Če že, bi morali določiti le starostno omejitev. In to je to. Brez nekih komplikacij, ker ostali uporabniki teh skuterjev ne delajo takih težav kot mularja seveda.
Čeprav. tako kot je Testko dobro napisal je kar smešno, da bi tako omejevali ljudi. Na lastno odgovornost greš v promet bodisi peš, s kolesom, s skirojem, rolerji, avtom in dejstvo, da se nesreča lahko zgodi prav povsod.
Ko sem bil jaz mulc smo vsi noreli s frčoti, in kaj ? statistično je bilo veliko manj nezgod z motorini kot med avti.
In ja znoreli smo se in zdaj kot starejši nimamo nobenih takih potreb za razliko od tistih, ki se niso.
o voznikih t.i. petindvajsetk in močnejših zgubljamo preveč besed: mularija naredi v osnovni šoli kolesarski izpit, kaj in koliko so odnesli je že iz drugega vica iz tretjega pa koliko se s prometno vzgojo ukvarjajo/mo po tem izpitu
in še: kakšnih 10 let nazaj je bil zakon, da mora voznik motorja (nad 350) najprej tri leta imeti izpit za motor do 350.
Hm ker je takrat postalo moderno vozit težke mrcine so frrajerji (okoli 50 let) dosegli, da se je ta člen razveljavil.
Kdo je tle nor in kdo zmeden??