Ekskluzivno: Koprsko pristanišče bo ostalo brez ekonomske cone

Ministrstvo za finance ne namerava podaljšati veljavnosti ekonomske cone koprskemu tovornemu pristanišču. Do zadnjega podaljšanja je prišlo leta 2010, veljavnost ekonomske cone, ki podjetjem omogoča določene olajšave, bo trajala le še do konca tega leta. Novega podaljšanja, kot kaže, ne bo. 

Pridobili smo dokument, ki dokazuje, da so se na Ministrstvu za finance odločili, da podaljšanja veljavnosti ZEC (Zakona o ekonomski coni) ne bo. Ta omogoča uveljavljanje posebnega carinskega režima za blago in posebne davčne olajšave na področju prometnega davka.

"Ministrstvo za finance se ne strinja s predlagano pobudo oziroma meni, da v trenutni situaciji podaljšanje sheme za davčne ugodnosti v ekonomskih conah ni primerno," je razvidno iz razpisa.

Navedeni razlogi za takšno odločitev so: slabo koriščenje ugodnosti ekonomske cone, že uveljavljene davčne razbremenitve na področju obdavčevanja dohodkov pravnih oseb, administrativna zahtevnost pri podaljšanju ZEC, priporočila mednarodnih organizacij in javnofinančna situacija v Sloveniji.

Poleg tega glede koprskega tovornega pristanišča v omenjenem dokumentu piše še, da je to "s carinskega vidika urejeno kot prosta cona v skladu z evropsko carinsko zakonodajo in da je prosta cona le nadgrajena z ekonomsko cono v skladu z mednarodno zakonodajo."

Na Luko Koper smo že naslovili vprašanja o tem, kaj bi ukinitev ekonomske cone pomenila za razvoj pristanišča in kaj za delniško družbo nasploh, na odgovore pa zaenkrat še čakamo.

Deli novico:

Luški delavec |  12 .11. 2013 ob  14: 15
Fanjte, potrebno je ločiti Ekonomsko cono od Proste cone. Pope hoče razširit "Prosto cono" čez del starega mestnega jedra. Ekonomska cona je urejena po slovenskem ZEC, Prosta cona pa po carinskem zakoniku EU, ki loči dva dipa con, in sicer na I in II. Zato je tudi mnenje MF tako kot piše zgoraj, ker se ne bo nič spremenilo kot sami ugotavljate...še vedno bo pristanšče Prosta cona I, kar pomeni ograjeno s carinsko ograjo in pod carinskim nadzorom.
Smetar |  12 .11. 2013 ob  08: 43
Dajte umaknit predpono 'ekskluzivno',ker to ni nič posebej novega,predvsem pa je nepomembno za samo Luko.
Špediter |  11 .11. 2013 ob  17: 48
In, dargi Jaka, spremeni se ama ništa. Težava je v tem, da ne poznaš te zadeve o kateri pišeš. Vprašaj kakšnega špediterja pa ti bo pojasnil, da se ne spremeni čisto nič, saj že leta praktično ni več nobene firme, ki opravlja dejavnosti znotraj pristanišča. In seveda za razvoj pristanišča to nima nobene veze, ni vpliva. Edino, če bi želeli svoje dragocene prekladalne površine oddati izvoznim podjetjem, kjer pa se računica ne bi izšla. Prvič zaradi omejenosti (majhnosti) koprskega pristanišča, drugič pa zato, ker je izvajanje neposredne pristaniške dejavnosti donosnejše od posrednih učinkov izvozne dejavnosti, kljub temu, da bi ta lahko zagotovila nov tovor. Vendar je za razumevanje teh stvari treba vprašati ljudi iz posla. Srečno. O blodnjah Popota, ki bi razširil ekonomsko cono do Semedelske pa škoda besed.
lol |  11 .11. 2013 ob  16: 54
isto sranje drugo pakovanje