Eksperiment: steklo

V Steklarskem muzeju (Stanze del Vetro) na otočku San Giorgio Maggiore v Beneški laguni so na ogled postavili razstavo, posvečeno Carlu Scarpi (1906-1978) in njegovemu eksperimentiranju na področju izdelovanja stekla. Do 29. novembra je na ogled več kot 300 eksponatov.

Občudovati je mogoče sklede, vaze in kozarce, ki jih odlikujejo raznoliki vzorci, teksture in barve. "Ko človek vidi tako lepe steklarske izdelke, kot so ti, razume, da je prav avtentičnost tista, ki jo želimo prikazati," je dejala newyorška arhitektka Annabelle Selldorf, ki je oblikovala razstavni prostor. Dodala je: "Ne gre le za delo Carla Scarpe, temveč gre za delo mojstra."

Razstava je posvečena delu Carla Scarpe v času, ko je vodil steklarsko delavnico Venini med letoma 1932 in 1947. Njegovo oblikovanje je bilo občasno zelo modernistično in minimalistično, s poudarkom na geometrijskih vzorcih in abstraktnih zasnovah, ki se zdijo zelo napredne za tisti čas. "Bil je pravi vizionar," je povedal kustos razstave Marino Barovier. Po njegovih besedah je Scarpa opravil s klasičnimi formami ter je v času svojega delovanja v steklarski delavnici Venini eksperimentiral, preizkušal in formo premikal proti absolutnemu minimalizmu.

Razstava pa obiskovalcu tudi omogoči, da lažje razume nadaljnjo kariero Scarpe kot oblikovalca pohištva in arhitekta. Na Scarpo je velik vtis naredila japonska kultura, njegovo oblikovanje vrtov, pokopališč in stavb je imelo veliko posnemovalcev po svetu.

Razstava razkriva tudi njegovo navdušenje nad samo steklarsko obrtjo, o čemer priča velika črno-bela fotografija, ki ga prikazuje v obleki, kako pozorno opazuje delavca, ki jemlje steklene izdelke iz peči. "Scarpa je bil oblikovalec, raziskovalec, ki je želel v sodelovanju z mojstri steklarji do potankosti spoznati materijo," je dejal Barovier, zgodovinar in potomec ene najstarejših družin muranskih steklarjev.

Steklarska obrt na otoku Murano v Beneški laguni sega nazaj v zgodnji srednji vek, ko so bile Benetke pomembna trgovska postojanka. Po Barovierjevih besedah je z eksperimenti v času od leta 1920 do 70. let minulega stoletja produkcija dosegla enega svojih vrhuncev.

Scarpa je sicer diplomiral iz uporabnih umetnosti, saj tedaj v Benetkah še ni bilo fakultete za arhitekturo. Umrl je na Japonskem ob padcu po stopnicah in ni več uspel prevzeti častne diplome iz arhitekture, ki mu jo je podelila Univerza v Benetkah.

Deli novico: