Potem ko je Evropska komisija pretekli teden odobrila načrt vlaganj v gradnjo avtocest v hrvaški Istri, je hrvaška vlada izrazila pričakovanje, da bo francoski koncesionar Bina Istra gradnjo 28 kilometrov avtoceste med Pazinom in Opatijo, vključno z drugo cevjo predora Učka, začel jeseni.
ISTRSKI IPSILON SE BO POVEČAL: Jeseni nadaljevanje gradnje avtoceste
Istra
Evropska komisija je po dveletnih pogajanjih s Hrvaško odobrila načrt vlaganj, po katerem bo država za pet let, do leta 2032, podaljšala pogodbo z družbo Bina Istra o koncesiji za istrske avtoceste, ki so bolj znane kot istrski ipsilon. Investicija je ocenjena na 165 milijonov evrov.
Evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager je ob odobritvi načrta v četrtek v Bruslju dejala, da bo podaljšanje koncesije spodbudilo regionalno rast in vlaganja ter izboljšalo varnost na cesti in zmanjšalo prometno gnečo. Kot je dodala, je Evropska komisija s svojo odločitvijo tudi omejila morebitno kršenje pravil konkurence.
Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je po odločitvi Evropske komisije v Zagrebu izjavil, da začetek prenove obstoječe hitre ceste v avtocesto pričakuje jeseni. Gradnja avtoceste v severovzhodnem delu Istre vključuje tudi drugo cev predora Učka in avtocesto do Matuljev blizu Opatije.
Večinski lastnik Bina Istre je francoska družba Bouygues, ki je leta 1995 s hrvaško vlado podpisala pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu in 32-letni koncesiji za istrske avtoceste. Bina Istra skrbi za 141 kilometrov avtocest in hitrih cest. Če ne bo dodatnih podaljšanj koncesije, bodo po letu 2032 brez nadomestil prepustili celotni istrski ipsilon v upravljanje hrvaški državi.