Pripravljalna dela za gradnjo drugega železniškega tira med Koprom in Divačo, za katera je Slovenija pridobila 44,3 milijona evrov sredstev EU, naj bi po pojasnilih ministrstva za infrastrukturo stekla po uskladitvi investicijskega programa, ki predstavlja podlago za začetek del še pred uveljavitvijo zakona o drugem tiru.
KAKO KAŽE DRUGEMU TIRU? Dela bodo stekla po uskladitvi investicijskega programa, kaj to pomeni
Slovenija
Na infrastrukturnem ministrstvu so zapisali, da si prizadevajo, da bi se pripravljalna dela za drugi tir začela čim prej. Trenutno tako skupaj z ministrstvom za finance pregledujejo investicijski program, ki so ga pripravili na 2TDK in predstavlja podlago za začetek pripravljalnih del oz. gradnjo dostopnih cest še pred uveljavitvijo zakona o drugem tiru, ki je maja tudi v ponovljenem glasovanju prestal referendumsko preizkušnjo, a ob grožnji vnovične pritožbe pobudnika Vilija Kovačiča še ni bil objavljen v uradnem listu.
Po uskladitvi in potrditvi investicijskega programa bo direkcija za infrastrukturo kot nosilec projekta pred uveljavitvijo zakona o drugem tiru aktivirala pogodbo z izvajalcem in gradnja dostopnih cest bi se lahko začela, so dodali na ministrstvu.
Evropska komisija je sicer vse potrebno v povezavi s 44 milijoni evrov sredstev EU za pripravljalna dela potrdila konec marca. Sredstva so čakala, ker zakon še ni bil potrjen, saj bi moralo biti izvedbeno telo zanje projektna družba 2TDK, katere status opredeljuje omenjeni zakon.
Slovenija in komisija sta nato z aneksom k pogodbi o omenjenih nepovratnih sredstvih, da se pravice porabe sredstev prenesejo na Republiko Slovenijo, pri čemer bo ministrstvo za infrastrukturo odgovorno za izvajanje tega projekta pripravljalnih del naprej. Izvedbeno telo za pripravljalna dela je medtem postala direkcija za infrastrukturo, podjetje 2TDK pa je prav tako ohranilo ta status.