Med predlogi, ki jih domiselni državljani redno pošiljajo vladi, se je aprila znašel predlog o telefonskem marketingu. Vsakega izmed nas so že kdaj ob najbolj neprimernem trenutku na telefon ujeli prodajalci različnih artiklov ter nas med dolgim govorom skušali prepričati v nakup. Precej nadležno, kajne? Državljan, ki ima tovrstnih klicev več kot dovolj, zato predlaga, da vlada zaščiti ljudi: bodisi s prepovedjo telefonskega marketinga bodisi z nekakšnim pravilnikom in sankcijami.
KAKO SE REŠITI NADLEŽNIH TELEFONSKIH PRODAJ? Državljan ima predlog
Slovenija
"Trgovci, ki klicarijo po telefonu so nadležni in vsiljivi. Človek jim zlepa ne more dopovedati, da ne želi nič od njih in brez da se sredi lepega dne ne razburiš, klica enostavno ne moreš prekiniti. Sem doživel, da začnejo celo kričati, kako sem neveden, ker nočem vzeti tako dobrega proizvoda, kot ga prodajajo, in ko jih prosim, naj zbrišejo mojo telefonsko, tega ne storijo," je na spletni strani predlagam.vladi.si zapisal jan31.
Vladi zato predlaga, da zaščiti državljane. "Če ne s prepovedjo telemarketinga, pa vsaj tako, da se s pomočjo nekega pravilnika od prodajalca zahteva, da se najprej predstavi (pove ime, priimek in podjetje iz katerega kliče) in vpraša, če želimo, da nadaljuje. Če je naš odgovor negativen, lahko samo še doda 'hvala in na svidenje' in nič drugega." Hkrati predlaga, da se za primer kršenja pravilnika uredijo sankcije.
Njegov predlog je v enem tednu podprlo 18 državljanov, proti je zaenkrat (v času pisanja članka, op. a.) le eden. Nekateri so pod objavo zapisali tudi svoje mnenje. Eden izmed njih je predlagal uvedbo sistema, kakršnega imajo v ZDA, kjer je v uporabi seznam telefonskih številk, ki jih prodajalci ne smejo klicati. V nasprotnem primeru sledijo sankcije. "Pri nas pa v imeniku TIS izbereš, da ne želiš tovrstnih klicev, a klicateljev to nikakor ne ustavi. Na moje besede, da imam v imeniku označeno, da ne dovolim klicev anketne in komercialne narave, vedno odgovorijo, da imajo stare imenike. To bi moralo biti kaznivo!"
Nekdo drugi je predlagal enostavnejšo rešitev problema: "Odloži telefon, je dosti hitreje od prerekanja." Kaj pa vi mislite?
p.s.: tudi njegovo domačo za vsak slučaj!
Taka obnašanja, ko te lahko nekdo preko telefona razburi do te mere, da celo predlagaš zakon in ali pravilnik, pritiče opicam. Opice so na stopnji razvoja, ko čustveno reagirajo in se razburjajo.
Za opravljanje pogovorov po nalogu delodajalcev je potrebno veliko usposabljanja, saj zaposleni opravljajo razne tečaje, akademije in coach metode, ki jim jih plačajo njihove firme ter posredno subvencionira država, da se njihova prodaja in uspešnost prodaje poveča. V zadnjem času so v modi prodajni razgovori in nagovori, kako nagovoriti stranko oziroma potrošnika, da bi kupil tudi tisto česar sicer ne bi nikoli kupil, oziroma prepričati ga, da imajo za njega najboljšo, najdragocenejšo rešitev njegovih problemov in tegob. Na teh coach seminarjih, ki so se razvili, kot gobe po dežju, se usposablja vse po vrsti, tako, vodstveni kader, kot tudi posamezne prodajalce ali moderno prodajnike. V nekaterih primerih potekajo Coach akademije in seminarji v dialogu oziroma se tudi snemajo posamezni resnični prizori, da se vidi, kako izgleda resničnostni svet. Tukaj je povsem odveč pripomniti, da se za snemanje nekoga in njegovo kasnejše prikazovanje, nikoli od dotičnih ni pridobilo njihovo privolitev. Vse to se dogaja v bančnem, zavarovalniškem, borznem, trgovinskem svetu, da bi s tem pridobljenim ali priučenim znanjem kar najbolje razorožili stranko in potrošnika, da bi kupil še kaj, tudi če je že 3x rekel ne...kajti trikrat ne je ja...to je ugoden trenutek za nakup blaga ali storitve. V poštev pridejo tudi psihološki profili, saj se na takšnih seminarjih temeljito poglobi tudi v intimni svet posameznikov, kar je podkrepljeno s predhodnimi analizami trga ter do takrat zbranimi informacijami. Pri takšnem načinu vsekakor trpi etičnost poslovanja, pa tudi doseganja uspehov na takšen vprašljiv in omavažujoč ter podcenjujoč način. Je pa res, da se danes povsod na vsakem koraku srečajo zaposleni, ki so že šli skozi takšne coach seminarje, saj odgovarjajo vsi skoraj po istem principu in lahko bi rekli, da se že lahko pričakuje, kako bo nekdo pristopil k tej problematiki. Seveda ob bogatih nagradah in še bolj vprašljivih metodah, ki imajo za cilj samo disciplinirati zaposlene in pri njih vzbujati občutek lastne krivde. Bodisi krivde za neizpolnjevanje gospodarjevih diktatov, za neuspeh vprašljivih marketinških prijemov ali premalo gorečnosti pri trženju, vse to in še več, vzpodbujajo moderni coach seminarji in to samo zato, da bi prikrili in zaradi neučinkovitosti prekrili ali zakrili napake delodajalcev. Teh Coach treningov pri Akademiji Stratos se poslužujejo pri Triglav d.d., AdriaticSlovenica d.d., Grawe d.d., NKNM d.d., Probanka, Petrol d.d., Merkur d.d., Harvey Norman d.d., Simobil d.d., Kemofarmacija d.d., Union Hoteli d.d., Adecco H.R.,Kemofarmacija d.d.,Sparkasse Leasing S d.o.o.,Kefo d.o.o.,Arcont IP d.o.o.,S-Factoring d.d.,Onkologija Novartis Pharma Services Inc.,Europlakat d.o.o., Fluidmaster d.o.o.,...