Kolesarji v naravi po urejenih poteh

Slovenija

Novela zakona o ohranjanju narave kolesarjem dovoljuje v naravi vožnjo po urejenih in utrjenih poteh ter na območjih, ki jih bodo občine določile v prostorskih načrtih za šport in rekreacijo. Po novem bo dovoljeno tudi organizirati javne prireditve za vožnjo v naravnem okolju za motorna vozila in kolesa, kar je bilo doslej prepovedano.

Jelka Kremesec Jevšenak z direktorata za okolje je na včerajšnji predstavitvi novosti na področju ureditve vožnje v naravnem okolju poudarila, da je v noveli zakona o ohranjanju narave dana možnost za razvoj posebnih območij za vožnjo v naravnem okolju, kar bo vsaka občina lahko določila v prostorskih planih.

Področje vožnje v naravnem okolju je sicer doslej urejala uredba iz leta 1995. Od takrat se je pojavilo vse več vozil, ki so namenjena vožnji v naravi, ni pa bilo območij za to vožnjo, kar je povzročalo vse več konfliktov. Prav tako ni bilo ustreznega nadzora.

Ureditev po novi noveli pa velja tako za motorna vozila kot kolesa in za vozila na druge lastne pogone. Novela še vedno prepoveduje vožnjo v naravnem okolju, razen če je to v skladu s predpisi in če to dovoli lastnik zemljišča. Izjeme veljajo tudi za gospodarske dejavnosti (čebelarska dela, gozdarska dela ...). Popolna prepoved velja le za rekreativno vožnjo.

Novela dovoljuje tudi javne prireditve za vožnjo v naravnem okolju za motorna vozila in kolesa. V vseh primerih je treba prej pridobiti predhodno soglasje Zavoda RS za varstvo narave. Pozitivno mnenje mora zavodu dati tudi Zavod za gozdove Slovenije in kmetijsko-svetovalna služba, če je trasa v gozdnem prostoru oz. na kmetijskem zemljišču.

Po novem obvezna označitev vozil na motorni pogon

Po novem bo obvezna tudi označitev vozil na motorni pogon vozil, ki niso namenjena vožnji po cesti. Ne gre za registracijo vozil, pač pa za vpis v evidenco, ki bo omogočal za lažjo identifikacijo vozila in lastnika. To morajo lastniki urediti do 1. januarja 2017.

V naravnem okolju se torej lahko kolesarji vozijo po utrjenih poteh, če temu ne nasprotuje lastnik ali upravljalec poti. Za utrjeno pot se šteje pas zemljišča, ki se uporablja za hojo ali vožnjo in je za ta namen tudi utrjen. Ne velja pa za planinske poti in za gozdni prostor.

Uroš Vajgl z direktorata za okolje je ob tem pojasnil, da bodo novo vlado opozorili na neskladnost novele glede sankcij, saj so trenutno nekatere sankcije za prekrške s kolesi višje od nekaterih prekrškov z motornimi vozili. Do spremembe zakona pa se novela izvaja v trenutni obliki.

"Po urejenih poteh je sedaj vožnja dovoljena, še vedno pa imajo lastniki in upravljalci možnost prepovedi vožnje po njihovem območju. To se nam zdi primeren kompromis," je dodal Vajgl.

Nadzor nad spoštovanjem zakona o ohranjanju narave izvajajo inšpektorji za okolje, navarovarstveni nadzorniki, policija in tudi inšpektorji za lovstvo, gozdarstvo, ribištvo in kmetijstvo.

Novost med ukrepi pa je tudi zaseg vozila

Naravovarstveni nadzorniki pri vožnji v naravnem okolju lahko ustavijo in evidentirajo kršitelja. Novost med ukrepi pa je tudi zaseg vozila na motorni pogon. To lahko storijo pristojni v dveh primerih - če je voznik vozil nad gozdno mejo v naravnem okolju ali v zavarovanem območju ter če je bil voznik v zadnjih dveh letih najmanj trikrat pravnomočno kaznovan za isti prekršek.

Kot je pojasnila Eva Polanc z direktorata za okolje, je novela v državnem zboru pri sankcijah in globah doživela več dopolnil, kar je privedlo do več anomalij. Za lažje prekrške so trenutno v noveli milejše kazni kot za najmilejše, je pojasnila in dodala, da bo treba to v zakonu spremeniti.

Deli novico: