Vprašanja in negodovanja glede predora Markovec so postala že skorajda vsakodnevna stalnica: zakaj je ponovno zaprt, zakaj je znižana omejitev hitrosti, zakaj utripajo luči … in, ja, tudi danes je postavljena polovična zapora v obeh smereh. Lahko bi rekli, da nič novega in bi ga lahko že označili za tunel rekordov po številu zaprtij in dodatnih – zmanjšanih – omejitvah hitrosti.
MARKOVEC REKORDER MED PREDORI: Danes je bil znova zaprt, kakšen je tokratni vzrok?
Koper
Komaj sta minila dva meseca, ko smo poročali o 'lightshowu' v predoru Markovec, ko so kar nekaj dni utripale luči in je bila omejitev hitrosti zmanjšana na 60 kilometrov na uro, že voznikom povzroča slabo voljo nova zapora. Danes je ponovno zaprt en pas v obeh smereh, prav tako je zmanjšana omejitev hitrosti.
Če je bila januarja za svetlobno signalizacijo kriva napaka v delovanju sistema za avtomatsko detekcijo prometa, pa tokrat za zaprtje ni kriva napaka. Kot so nam pojasnili na Darsu, zunanji izvajalec opravlja pregled gasilnih aparatov. "Požarna varnost je v predorih izredno pomembna. Promet je urejen po enem pasu, trenutno poteka sicer v strnjeni koloni, vendar brez zastojev," so nam odgovorili v skopem odgovoru. Spraševali smo jih namreč tudi, kolikokrat je bil v zadnjem obdobju predor zaprt, ker se mnogo voznikov sprašuje, kako je mogoče, da tolikokrat prihaja do dodatnih hitrostnih omejitev in zapor. Odgovora nismo prejeli.
Vozniki si že kar sami izmišljujejo pojasnila za nerazumljivo veliko anomalij v predoru
Ker je omejitev hitrosti na 60 kilometrov na uro skoraj da ne postala že stalnica, včasih tudi brez vidnega razloga, ni čudno, da pri voznikih povzroča negodovanje. Na družbenih omrežjih se sprašujejo, zakaj se to dogaja. Pojavila se je tudi razlaga, da v kolikor nekdo krepko prekorači hitrost, se omejitev avtomatsko zmanjša na 60 km/h, kar pa so na Darsu zanikali.
"Omejitev hitrosti je največkrat povezana z izrednim dogodkom (ustavitev vozila v odstavni niši ipd.), z deli v predoru ali na predorskih sistemih - ta pa niso nujno vidna, ker se ne izvajajo v sami predorski cevi," so nam obrazložili. Na vprašanje, ali je v predoru radarska kontrola, pa prav tako nismo prejeli odgovora.