NA STRATEŠKEM POLOŽAJU: Odprli prvo polnilnico za utekočinjeni zemeljski plin v Sloveniji

Družba Butan plin v okviru evropskega projekta Connecting Europe Facility (CEF) vzpostavlja mrežo polnilnih mest na utekočinjen zemeljski plin za tovorna vozila. Prvo med tremi, ki jih bodo postavili, so včeraj odprli v Sežani. Otvoritve sta se udeležila evropska komisarka Violeta Bulc in minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Od leve proti desni: Tomaž Grm (generalni direktor družbe Butan plin), Davorin Terčon (župan Občine Sežana), Evropska komisarka za promet Violeta Bulc in Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič

"Potrebna infrastruktura in dostopnejši alternativni viri energije bodo omogočali, da naredimo korak naprej pri razogljičenju naše logistične mreže," je o projektu, ki je sofinanciran iz evropskih sredstev, dejala evropska komisarka, ki je ob tem že napovedala denar za podobne projekte še v letošnjem letu.

Prva takšna stacionarna polnilnica v Sloveniji je postavljena na strateškem položaju, saj se nahaja ob sečišču dveh pomembnih transportnih koridorjev. Druga slovenska polnilnica bo postavljena v Ljubljani, tretjo pa bo odprli na Hrvaškem.

Celoten projekt SiLNG, v okviru katerega postavljajo polnilnice, je vreden tri milijone evrov in je polovično sofinanciran s strani EU. Družba Butan plin, ki bo realizirala projekt postavitve potrebne infrastrukture za razvoj uporabe utekočinjenega zemeljskega plina v Sloveniji in na Hrvaškem, poudarja pomen ustreznega razvoja nacionalnih politik, ki bodo spodbudile prevoznike v regiji k uporabi sodobne, okolju prijaznejše alternative v cestnem tovornem prometu.

Prva stacionarna črpalka za tovorna vozila na UZP v Sloveniji in tovornjak Autamarocchi

Osrednji cilj projekta je študija uporabe utekočinjenega zemeljskega plina kot goriva za tovorni promet in promocija te alternative dizelskemu gorivu v cestnem tovornem prometu. Projekt SiLNG bo prispeval k ublažitvi trenutnega pomanjkanja UZP infrastrukture na tem koridorju in k uresničevanju začrtane strategije uvajanja alternativnih goriv v evropskem in domačem okolju.

Poleg tega, da prinaša okoljsko čistejšo pogonsko alternativo za cestni tovorni promet, manj hrupa, nižjo porabo in ceno goriva, je pomembna prednost utekočinjenega zemeljskega plina tudi velik domet, saj lahko ta vozila z enim polnjenjem prevozijo do 1500 kilometrov. Minister Gašperšič je v nagovoru poudaril, da bo potrebno več spodbud za nadomestilo sedanjih tovornjakov z novimi, ob tem pa pričakuje, da bo do leta 2030 v Sloveniji že več kot 4000 tovornih vozil, ki jih bo poganjal utekočinjeni zemeljski plin.

"Prehod v nizkoogljično družbo bo še posebej velik izziv v prometu. Hkrati pa tudi spodbuda za znanstveno raziskovalno sfero in gospodarstvo, da poiščeta rešitve na tem področju, pri čemer jima bo pomagala tudi država. Naš skupni cilj mora biti, da postanemo ena vodilnih držav na področju rešitev za zeleni promet. Gre predvsem za rešitve pri uvajanju tehnologij gorivnih celic in vseh vrstah plina ter na področju elektro mobilnosti," je dejal Gašperšič.

Prvo vozilo v lasti italijanskega podjetja Autamarocchi je napolnila evropska komisarka za promet Violeta Bulc in s tem simbolično odprla sežansko polnilnico. Podjetje ima v lasti že 20 vozil na utekočinjen zemeljski plin, spomladi pa jih pričakujejo še 20. Direktor tega podjetja za Slovenijo in Hrvaško Roberto Vidoni je pojasnil, da je poleg dometa pomemben tudi prihranek, poleg tega je plin v tovornem cestnem prometu deležen tudi velikih spodbud države.

Deli novico: