Najprej izvlečni, po finančni konstrukciji še drugi tir

Slovenija

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič si je danes ogledal razmere na od februarskega žleda močno poškodovani primorski železniški progi, srečanje pa je izkoristil tudi za pogovore o možnostih izvedbe drugega tira Koper - Divača. Za 2015 je napovedal začetek izgradnje izvlečnega tira, za drugi tir pa je najprej potrebna finančna konstrukcija.

Železniška proga od Kopra proti Ljubljani je edina železniška povezava iz Luke Koper, ki po železnici prepelje približno 60 odstotkov vsega tovora. Prav to progo, predvsem na odseku Borovnica - Pivka, je februarja močno poškodoval žled. Potrebna je bila sanacija, ki naj bi jo po načrtih končali spomladi prihodnje leto.

Letos je bilo za sanacijo v žledu poškodovane železniške infrastrukture na primorski progi namenjenih 15 milijonov evrov, prihodnje leto bo potrebnih še 23 milijonov evrov. Minister Gašperšič računa, da bodo ta sredstva uspeli zagotoviti.

Omenjena sredstva bodo po ocenah generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa dovolj za sanacijo proge. Na tem odseku je bilo treba ob zagotavljanju pretočnosti novo elektrificirati progo. Trenutno se dizelska lokomotiva z električno lokomotivo menja v Prestranku, ob koncu tega meseca bo menjava v Rakeku, čez zimo v Logatcu, spomladi 2015 pa naj bi bil celoten odsek elektrificiran. Potniški promet bo med Pivko do Borovnico stekel takrat, ko bo celotna proga elektrificirana.

Kljub sanaciji povečana količina tovora

Kljub sanaciji se je letos količina tovora na tem koridorju v primerjavi z lani povečala od osem do 10 odstotkov. "Problemi so, ampak za kupce smo skupaj z Luko Koper konkurenčni in povpraševanje po tem koridorju je večje, naročila rastejo tako nam kot Luki Koper," je zatrdil Mes.

Pritrdil mu je prvi mož Luke Koper Dragomir Matić, ki pravi, da lahko trenutno še vedno sprejemajo dodatne količine tovora. "Predvidevamo, da je s sanacijo in modernizacijo obstoječe proge še nekaj rezerve," je dejal.

Začetek izgradnje izvlečnega tira prihodnje leto

Ob povečevanju naročil bosta modernizacija obstoječe proge in načrtovana izgradnja izvlečnega tira pomembna dejavnika v prihodnje. Minister Gašperšič začetek izgradnje izvlečnega tira ob izhodu tovorne postaje v Kopru napoveduje v prihodnjem letu.

Financiranje izvlečnega tira - investicija je ocenjena na 27 milijonov evrov - po njegovih besedah ne bi smela biti problematična, možna je tudi aktivacija sredstev EU. Gradbeno dovoljenje zanj pričakujejo v začetku 2015, dela pa bi se lahko začela v drugi polovici leta.

Izvlečni tir predstavlja začetek drugega tira med Koprom in Divačo, začetek gradnje katerega pa zaradi pomanjkanja finančnih sredstev še ni določen. Investicija v drugi tir po nekaterih ocenah znaša 1,4 milijarde evrov (z DDV), ob možnosti črpanja 300 milijonov evrov evropskih sredstev pa manjka še približno milijarda evrov in tega po ministrovih besedah ni mogoče pokriti iz proračuna, tudi če bi se zadolževali.

Tako je za drugi tir najprej potrebna natančna finančna konstrukcija. "Morali bomo aktivirati tudi javno-zasebna partnerstva in tudi o tem smo se danes pogovarjali. V prihodnje bomo skupaj z Luko Koper in Slovenskimi železnicami preučili možnosti finančnih virov," je pojasnil Gašperšič.

Deli novico: