Sodelujoči na današnji okrogli mizi z naslovom Nasilje - tema, ki bi morala zanimati tudi podjetja, ki jo je Društvo SOS telefon organiziralo ob svoji 25-letnici, so poudarili, da zaradi nasilja v družini ne trpijo le žrtve, temveč posledice čuti celotna družba. V pomoč bi se zato morali vključiti vsi tudi zunaj družine, med drugim podjetja.
Nasilje v družini zadeva celotno družbo
Slovenija
Varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer je opozorila, da so posledice nasilja v družini večje, kot si morda predstavljamo na prvi pogled. Žrtve imajo po njenih besedah tudi različne zdravstvene težave, otroci iz takšnih družin imajo lahko težave v šoli in kasneje v podjetju, kjer delajo.
Pomembna je preventiva
Kot je poudarila, je izjemnega pomena preventiva. "Danes za jutri lahko reši marsikaj in zato je treba ustrezno vzgajati že otroke," je dejala. Nasilnemu otroku je treba po njenih besedah pomagati in mu nameniti pozornost. "Kliče na pomoč, ki jo potrebuje takoj, ne kasneje, ko bo že prepozno," je poudarila.
Nasilje v družini problem, navzoč "tukaj in zdaj"
Društvo SOS telefon za ženske in otroke - žrtve nasilja opozarja, da je nasilje v družini problem, navzoč "tukaj in zdaj", je dejala Špela Veselič iz društva, ki je okroglo mizo povezovala. Po njenih besedah se vlaganje v preventivne aktivnosti izplača zlasti zaradi visokih stroškov, ki nastanejo kot posledica nasilja v družini. Tu so tako neposredni stroški za javne službe, ki se ukvarjajo s problematiko, kot posredni stroški zaradi fizične in psihične travme in doživljenjskih posledic, ki jih lahko imajo žrtve.
Ti stroški po ocenah za Nizozemsko znašajo 151 milijonov evrov letno, za Švico pa 260 milijonov evrov letno, je dejala.
Po besedah vodje korporativnega komuniciranja v družbi Helios Mojce Perić otroci ne morejo nič storiti za to, da bi zmanjšali nasilje v družini. Tudi zato gre Heliosova donacija društvu v višini 15.000 evrov, ki so jo podelili danes, v prave roke, je dejala. Donacijo je simbolično izročil predsednik uprave Aleš Klavžar.
V Stilagu za Slovenijo, ki je s svojimi storitvami že pomagal društvu v humanitarni akciji, so na tak način želeli poslati sporočilo, "da jim je mar", je dejala vodja blagovne znamke Stilago za Slovenijo Mirela Čanić. Vsak od nas lahko po njenem opozorilu stori nekaj za manj nasilja v družini oz. za pomoč žrtvam. "Te stvari so med nami in treba se jih je zavedati," je dejala.
Direktor podjetja BP komunikacije Boštjan Prijanovič pa je nevladne organizacije spomnil, da bodo od podjetij lažje dobile sredstva za svoje delovanje, če jim bodo jasno predstavile projekt, njegov namen in cilje. Podjetje bo potem lahko priskočilo na pomoč ne le z denarjem, temveč tudi denimo s storitvami službe za stoke z javnostjo in s prostori, je dejal.