Peugeot z 508 RXH drugič hibridno v hribe

Avtomoto

Novost. Po 3008 hybrid4, ki s kombinacijo dizelskega in elektromotorja nudi štirikolesni pogon, je Peugeot enak pogon ponudil pri terensko navdahnjenem 508 RXH. Prepoznamo ga bo plastičnih obrobah in 50 mm privzdignjenem podvozju, cene se pričnejo pri 43 tisoč evrih.

508 RXH praktično v vse smeri pokaže popolnoma enake mere kot karavanski 508, le pri višini je odmika za 50 milimetrov, saj je za lažje premagovanje težje prevoznih terenov RXH toliko bolj odmaknjen od tal. Če tega večina ne bo opazila, bo pa prav gotovo opazila številne plastične dodatke in obrobe ter ojačitev podvozja in motornega prostora na prednjem delu in zadku vozila. Drugačna je tudi podoba svetil in sicer LED diod, ki so na odbijaču nadomestile klasične meglenke. Poleg LED dnevnih luči tako sedaj tudi meglenke svetijo s to napredno tehnologijo. Drugače pa na zunaj večjih razlik ni. Je pa treba povedati, da je RXH hybrid4 na voljo le v karavanski različici, konec leta pa bo na ceste zapeljal še limuzinski 508 hybrid4, a zgolj v “civilni” različici (torej ne kot RXH).

Prehod v notranjost pokaže še večjo podobnost med obema karavanskima bratoma, da sedite v RXH pa vam na prvo žogo ne pove prav nič. Se pa hybrid4 različica nekoliko razlikuje od ostalih, saj je na sredinski konzoli poleg ročice robotiziranega šeststopenjskega menjalnika še vrtljivi gumb, s katerim voznik izbira med štirimi programi delovanja pogonskega sklopa. Večja razlika med obema modeloma je še v prtljažniku, ki je zaradi baterijskega sklopa v RXH za 160 litrov manjši, kar pomeni, da meri zgolj zadostnih 400 litrov.

Do štiri kilometre in do 60 km/h zgolj na elektriko

Pogonski sklop je tako popolnoma enak kot pri 3008 hybrid4, kar pomeni, da je dvolitrskemu dizelskemu motorju s 120 kilovati (163 KM) in 300 Nm navora, v pomoč še elektromotor s 27 kilovati (37 KM) in 100 Nm navora, nameščen na zadnjo premo.

Energijo za delovanje mu zagotavljajo akumulatorji Ni-MH (nikelj metal hidrid). Voznik ima, kot rečeno, med vožnjo možnost izbirati med štirimi programi vožnje: ZEV (nični izpusti), 4WD (štirikolesni pogon), sport (športna vožnja) in auto (samodejni način). Povprečna poraba RXH znaša 4,1 litra, kar je skoraj dva litra manj kot pri različici HDi 163, emisij pa je za okolju prijaznih 107 gramov na kilometer. To je dober dosežek, če vzamemo v obzir, da gre za 4,82 metra dolg avtomobil in da je hybrid4 za 140 kilogramov težji od HDi 163.

Električni pogon se v režimu auto vklaplja po potrebi, v glavnem med pospeševanjem. Med zaviranjem se energija regenerira v akumulator, še večjo ekonomičnost pa zagotavlja serijski sitem start&stop, ki motor zaustavi pri zaustavljanju, že ko hitrost pade pod 8 kilometrov na uro. V načinu sport oba pogona delujeta vzporedno, vozniku pa je na voljo kar 500 Nm trenutnega navora. Režim ZEV (zero emission vehicle) je namenjen vožnji brez emisij.  Tu je še režim 4WD, v katerem se na spolzki podlagi v pogon dejavneje kot sicer vklaplja elektrika in poganja zadnji par koles, s čimer se avtomobil obnaša kot štirikolesno gnano vozilo.

Sedem tisočakov dražji od dizelskega 508 SW

Glede opreme je na voljo le en nadpovprečno bogat paket opreme, katerega cene se pričnejo pri 43 tisoč evrih, s popusti pa padejo na 39 tisočakov. Med serijsko opremo najdemo dvoobmočno klimo, panoramsko streho cielo, navigacijo in oblazinjenje v kombinaciji usnja in alkantare, 18-palčna lita platišča, itd., za dodatnega tisočaka pa vam k opremi dodajo še štiriobmočno klimo, biksenonske žaromete, celotno usnje in ogrevana prednja sedeža. Hibridni 508 RXH naj bi letos našel nekje 25 kupcev, kar bi pomenilo približno desetino prodaje celotnega modela 508. V primerjavi z različico HDi 163 (upoštevši subvencije države) je dražji za sedem tisočakov, je pa realna razlika zaradi bogate opreme in serijskega robotiziranega menjalnika v resnici nekoliko manjša.

Deli novico: