PODPIS POGODBE: Ne za drugi, temveč za izvlečni tir

Koper

Direkcija za infrastrukturo je danes s konzorcijem družb Kolektor Koling, CGP in CPG podpisala pogodbo za izvedbo gradbenih del sanacije ozkega grla na železniški progi Koper-Divača, ki vključuje izgradnjo izvlečnega tira iz Luke Koper. Pogodba je vredna 5,9 milijona evrov, dela naj bi se začela še ta mesec.

Izvedba del na projektu se bo začela takoj po uvedbi izvajalca v delo, predvidoma pa zaključila v drugi polovici leta 2018, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.

Za financiranje projekta je sicer država pridobila evropsko sofinanciranje v okviru t.i. nacionalne ovojnice mehanizma za povezovanje Evrope CEF. Višina sofinanciranja je 20,56 milijona evrov.

Kot so spomnili na ministrstvu, projekt vključuje še druga dela oz. vgradnjo opreme, med drugim tudi signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprav, izgradnjo sistema ETCS, izgradnjo elektronapajalne postaje Hrastovlje ter verifikacijo sistema oz. izvedbo vseh postopkov, s katerimi se potrjuje interoperabilnost proge.

Predstavlja začetek gradnje drugega tira 

Izvlečni tir zajema izgradnjo krajšega odseka drugega tira na delu med tovorno postajo Koper in območjem elektronapajalne postaje Dekani v dolžini približno 1,2 kilometra, izvlečni tir pa bo omogočil fleksibilnejšo vodenje prometa vlakov in s tem večjo kapaciteto obstoječe železniške proge Koper-Divača.

Izvlečni tir se poleg tega na območju zgrajene nove elektronapajalne postaje Dekani poveže z obstoječim tirom proge Koper-Divača in tako predstavlja začetek gradnje drugega tira med Divačo in Koprom, so še poudarili na ministrstvu.

Medtem pa je pred nedavnim postalo pravnomočno gradbeno dovoljenje za sam drugi tir. Kdaj bo mogoče začeti z gradnjo, pa bo jasno, ko bodo znani rezultati revizije projekta. Ministrstvo za infrastrukturo je izvajalca med petimi prispelimi ponudbami na razpis že izbralo, a je od enega od neizbranih ponudnikov dobilo zahtevek za revizijo. O njem zdaj presoja Državna revizijska komisija, ki o zahtevku zaenkrat še ni odločila.

Izvajalec revizije bo sicer preučil možnosti optimizacije in racionalizacije projektnih rešitev za drugi tir, zdaj ocenjen na slabih 1,4 milijarde evrov, preučene bodo tudi možnosti, da bi bil projekt namenjen samo tovornemu prometu, podrobneje pa bodo raziskana tudi tveganja v času gradnje.

Deli novico: