Na upravi za pomorstvo pripravljajo aplikacijo za pametne telefone, kjer bodo na enem mestu zbrane številne uporabne informacije za vse, ki se odpravijo na morje, od zemljevida do podatkov o pristaniščih ter od vremenske napovedi do pravil plovbe. V primeru klica v sili bodo na upravi prek aplikacije dobili tudi natančno pozicijo plovila.
POMOČ NA MORJU: Z mobilno aplikacijo do zemljevidov, vremenske napovedi in klica v sili
Koper
Prek pametnih telefonov lahko pomorščaki oz. vsi, ki se radi odpravijo na morje, že zdaj dostopajo do številnih virov informacij, ni pa v Sloveniji še skupnega vira, kjer bi bili različni podatki zbrani na enem mestu in tako lažje dostopni, je za STA pojasnil koordinator iskanja in reševanja na upravi za pomorstvo Robert Škrokov: "Trenutno mora pomorščak imeti aplikacijo za vremensko napoved, pa mogoče kakšno ločeno aplikacijo za navigacijo in tako dalje." Poleg tega se podatki iz različnih aplikacij razlikujejo, tako se denimo vremenska napoved na kakšni italijanski strani pogosto ne sklada s slovensko.
Na upravi za pomorstvo so se odločili iti v korak s časom, pri snovanju aplikacije pa so se zgledovali po podobnih aplikacijah, eno takih so pred časom denimo pripravili tudi Hrvati. Kot pravi Škrokov, jih je pri izdelovanju aplikacije vodila želja, da zadeve poenostavijo in uporabnikov ne "bombardirajo" z informacijami.
Od zemljevida do vremenske napovedi in pravil plovbe
Aplikacija bo imela več plasti. Med drugim bo ponujala zemljevid, ki sicer ne bo namenjen navigaciji kot taki, bo pa ponujal podatke, kje se nahaja kakšno pristanišče, koliko vezov je na voljo in kontaktne informacije samega pristanišča. Poleg pristanišč bodo na zemljevidu označene najbolj markantne točke, kot so priporočena sidrišča in objekti, namenjeni varnosti plovbe. Uporabnik bo lahko dobil informacije o tem, kje se nahata kapitanija in carina, kakšne so vetrovne razmere in kakšno je vreme. Prav tako bo aplikacija ponujala osnovne informacije o branju pomorskih kart, pravilih plovbe itd.
V samo aplikacijo bodo implementirali tudi klic v sili. Ko bo pomorščak v stiski stisnil poseben gumb in bo nato potrdil klic v sili, bodo na upravi za pomorstvo dobili njegovo neposredno lokacijo, kar bo poenostavilo iskanje in reševanje, obenem pa bo še naprej potekala komunikacija z operaterjem. "V realnih situacijah se namreč dostikrat zgodi, da je zaradi panike težko podati pravilne in primerne informacije," je pojasnil Škrokov.
Informacija da "V Sloveniji še ni skupnega vira podatkov" ni pravilna.
Spletna stran in aplikacija "Bazdara" zbira podatke že skoraj 10let in vse je na enem mestu
https://www.bazdara.com/
@Barkajolo Pravim, da ni službe oz. družbe v Sloveniji, katera ti pomaga v tem primeru. Nisem govoril o plačilu, govorim tem, da ne obstaja. Vlačilce nisem klical, saj ne morejo v tako plitvo vodo.
SPRAŠUJEM: KDO V TEJ DRŽAVI TI POMAGA OB PODOBNIH PRIMERIH?
GLAVNO, DA IMAJO NOVA PLOVILA IN REDNO VZDREŽAVANA.
NE POMAGA NOBENA APLIKACIJA ZA SISTEM JAVNE UPRAVE. DOKLER BODO IMELI PLAČE VEZANE NA URE IN NE NA UČINEK BO TAKO OZ. SAMO SLABŠE.
Nauk zgodbe: Preden naložite aplikacijo preverite, v katere namene jo uporabljajo. Pomagali vam kaj dosti ne bodo, saj niso dolžni. Dolžni smo državljani plačevati davke za njihove plače. Pravico do stavke pa imajo.
Raje naj preverijo kdo vzdrzuje plovila uprave in od kdaj naprej ? In kdo je v ozadju nakupa novega plovila... Prijatelj direktorja itd...