POVPREČNO 59 DNI: Kako se Slovenci odločamo za kredite?

Slovenija

Visok delež slovenskih potrošnikov se o najemu kredita informira prek spleta, kaže konec lanskega leta izvedena vseslovenska raziskava o nakupni poti slovenskega potrošnika, s katero sta Valicon in Iprom ugotavljala, kako pri kupcih poteka nakupna pot in kakšno vlogo igrajo pri tem digitalni kanali. Zaradi digitalizacije bank bo ta delež še rasel.

Pri najemanju kredita je bilo vplivu trženjskih, oglasnih sporočil in vsebinam izpostavljenih 61 odstotkov vprašanih. Dobra polovica (52 odstotkov) vprašanih je bila izpostavljena digitalnim kanalom, klasičnim pa 32 odstotkov, so sporočili iz Iproma.

Kot glavni sprožilec nakupa je 25 odstotkov vprašanih navedlo brskanje po spletu, 21 odstotkov članek na spletu ter 18 odstotkov objave in mnenja na spletu. Vsi vprašani so bili pred najemom posojila izpostavljeni vsaj enemu viru informiranja, pri čemer prevladujejo klasični viri (osebni obisk prodajnega mesta oziroma banke) s 93 odstotki v primerjavi z digitalnimi viri informiranja (obisk spletne strani ali uporaba spletnega kalkulatorja banke), ki so dosegli 87 odstotkov.

Spletni kalkulator in osebni obisk 

Splet ostaja pomemben kanal za informiranje, saj je najem posojila pomembna življenjska odločitev. Višje kot je posojilo, bolj so potrošniki podvrženi zbiranju informacij na spletu, pridobivanju ponudb in uporabi spletnih primerjalnikov, kaže raziskava. 

Večina sodelujočih, 85 odstotkov, je navedla, da pri najemu posojila obišče prodajno mesto oziroma banko, delež obiska prodajnega mesta pa je še nekoliko višji pri najemu stanovanjskega posojila (kar 96 odstotkov). Poleg obiska prodajnega mesta se 80 odstotkov potrošnikov med raziskovanjem zanaša na spletno stran banke in 75 odstotkov na spletni kalkulator ponudnika posojila. Faza raziskovanja je močneje poudarjena zlasti pri najemu stanovanjskega kredita, kjer se je 67 odstotkov vprašanih opredelilo, da uporablja spletne primerjalnike ponudb.

Povprečna vrednost posojila dobrih 20 tisočakov 

V procesu najema posojila so v 53 odstotkih prisotna osebna priporočila in deljenje izkušenj. Slaba polovica (46 odstotkov) tistih, ki so najeli posojilo, je o svoji izkušnji povedala svojim prijateljem, znancem ali družini. Končna odločitev za najem posojila je kombinacija hitre odobritve, svetovanja bančnika, dobrih pogojev in enostavnega postopka pridobivanja kredita.

Raziskava je pokazala, da nakupna pot pri najemu posojila traja povprečno 59 dni, povprečna vrednost posojila pa znaša 20.564 evrov. Več kot polovica vprašanih je najela gotovinsko posojilo, 26 odstotkov vprašanih pa stanovanjski kredit.

Deli novico: