Pred pristajanjem letelo prepočasi

Kronika

Predsednica ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) Deborah Hersman je povedala, da je imelo južnokorejsko letalo pred poskusom pristanka v soboto v San Franciscu premajhno hitrost, vendar pa za ponesrečen padec letala na pristajalno stezo ni želela okriviti pilotov.

Boeing 777 Asiane na poti iz Šanghaja na Kitajskem preko Seula v Južni Koreji v ZDA s 307 ljudmi na krovu je v soboto treščil na pristajalno stezo v San Franciscu in zagorel. Nesrečo je po dosedanjih podatkih preživelo 305 ljudi, čeprav so mnogi še vedno v bolnišnicah v kritičnem stanju. Umrli sta dve 16-letni kitajski potnici in v nedeljo je prišla novica, da je eno od njiju najverjetneje ubilo reševalno vozilo na pristajalni stezi.

Hersmanova je novinarje seznanila z dosedanjim potekom preiskave na podlagi informacij iz črnih skrinjic in pogovorov s preživelimi. Preiskovalci so imeli na voljo tudi amaterski posnetek ponesrečenega pristanka, ki je pokazal, da se je letalo zibalo sem ter tja. Za pristanek je določena najmanjša hitrost 253 kilometrov na uro, Hersmanova pa je povedala, da je bila hitrost ponesrečenega letala precej manjša.

Nekaj sekund pred padcem letala je poseben sistem pilote na to opozoril, sekundo in pol pred padcem je bil izdan ukaz, naj se pristanek opusti. Letalo je nato povečalo hitrost, vendar je bilo že prepozno. Rep letala je zadel ob zaščitni zid na začetku pristajalne steze, zaradi česar je letalo treščilo na tla. Hersmanova ni pojasnila, zakaj je letalo letelo prepočasi, prav tako tudi ni želela kriviti štirih pilotov, od katerih so bili trije izkušeni.

Kot je sicer poudarila, preiskava še traja. Preiskavi same nesreče letala pa se je sedaj pridružila še ena. Vsaj eno od dveh najstnic, ki sta umrli v nesreči, naj bi namreč do smrti povozilo vozilo letaliških reševalcev, ki je pridrvelo na pomoč. Del preiskave zadeva tudi izključitev posebnega letališkega sistema za pomoč pilotom pri pristajanju. San Francisco je pogosto zavit v meglo in piloti pristajajo s pomočjo tega sistema, a v soboto je bilo vreme sončno in jasno.

Potniki vse do zadnjega niso dobili nobenega opozorila, da bi šlo s pristankom karkoli narobe. Naenkrat so bili na tleh, iz stropa so padle maske s kisikom, po letalu pa so izbruhnili požari. Posadka je potnikom pomagala na prosto po zasilnih toboganih, nekateri pa so se sprehodili sami skozi luknje v letalu. Letališki policisti so posadki metali tudi nože za lepenko za rezanje zataknjenih varnostnih pasov nekaterih potnikov.

Gre za prvo nesrečo s smrtnimi žrtvami letala boeing 777, ki je v prometu od leta 1995. Gre tudi za prvo nesrečo komercialnega potniškega letala v ZDA s smrtnim izidom po letu 2009, ko se je na severu države New York zrušilo letalo regionalnega prevoznika.

Na letu Asiana 214 so bili potniki iz Kitajske, ZDA, Južne Koreje, Francije, Vietnama, Japonske, Kanade in Indije. Med njimi je bilo 70 srednješolcev in učiteljev iz Kitajske, ki so prihajali na počitnice v ZDA.

Deli novico: