Kriminalisti še niso končali preiskave delovne nesreče v Luki Koper 29. julija, v kateri je umrl bolgarski delavec, saj naj bi kriminalisti po neuradnih podatkih čakali na ugotovitve inšpektorjev, poroča portal Siol.net. Po besedah preiskovalca pomorskih nesreč Janeza Požarja bi običajno preiskava že bila končana, a je letos prišlo do več nesreč.
PREISKAVA JULIJSKE DELOVNE NESREČE V LUKI ŠE NI KONČANA: Jovičića rešujejo s prezaposlitvijo?
Koper
Kriminalisti Policijske uprave Koper več kot tri mesece po tragičnem dogodku še niso končali preiskave. Kot je za omenjeni portal povedal Požar, bi običajno preiskava že bila končana, "vendar pa je (žal) v letošnjem letu zgodilo do šest večjih pomorskih nesreč, ki zahtevajo podrobnejšo analizo, jaz sem pa edini preiskovalec".
Preiskavo je treba opraviti v roku 12 mesecev od nesreče. V primeru, da gre za kompleksnejšo zadevo, pa je treba po 12 mesecih objaviti vmesno poročilo, je dodal Požar.
Po informacijah Siol.net naj bi kriminalisti sicer že ugotovili, da je vodja delovnega procesa svoje delo opravljal brez ustreznega izpita.
Inšpektorat za delo je sicer že oktobra v zvezi z nesrečo poslal odločbo o ugotovljenih nepravilnostih Luki Koper in družbi Konteso, pri kateri je bil zaposlen pokojnik in s katero je Luka medtem prekinila sodelovanje. Pri obeh delodajalcih so na inšpektoratu ugotovili nepravilnosti, na podlagi katerih so izdali tudi ukrepe, vendar "ugotovljenih kršitev predpisov s področja varnosti in zdravja pri delu ni mogoče neposredno povezati z nezgodo pri delu", so tedaj pojasnili za Primorske novice.
Inšpektor je Luki izdal odločbo in odredil, da morajo nepravilnosti odpraviti. Kot so danes za STA pojasnili v Luki Koper, so na ugotovitve inšpektorata odgovorili, vendar ugotovitev zaradi občutljivosti zadeve in varovanja osebnih podatkov vpletenih ne morejo komentirati.
Po navedbah Siol.net so v Luki sicer nedolgo po dogodku, v katerega je bil kot žerjavist vpleten sindikalist Mladen Jovičić, odpovedali pogodbo o zaposlitvi in z njim sklenili novo. Uradno so ga prezaposlili na drugo delovno mesto, po navedbah več virov pa so ga s tem v resnici rešili pred morebitno krivdno odpovedjo. Morebitne kršitve, ki bi mu jih dokazali na podlagi preiskave nesreče, bi namreč storil na podlagi pogodbe o zaposlitvi, ki ne velja več.
Kdo izobražuje, organizira, vodi in nadzira delo v Luki. Zagotovo ne IPS gazde ampak luški redno zaposleni. Torej, po tvoje Luka ne zobražuje, ne organizira, ne vodi in ne nadzira teh delavcev. Ja prav, potem so vsi, ki delajo znotraj ograje lahko srečni, da je tako malo nesreč, smrti.........????? Noro
Karkoli se zgodi v določenem trenutku tam tudi ostane ali, če razložim drugače: nekdo, ki je bil udeležen v avtomobilski nsreči z rdečim avtomobilom in si potem kupi zelenega, še vedno ostaja dejstvo, da je isti človek takrat vouil rdeč avtomobil in se ga bo vedno knjižilo, da je takrat vozil rdeč avtomobil.
Zato tudi, če gre Jovičič v Ameriko živet, ostaja dejstvo, da je bil v trenutku nesreče na žerjavu.
Bolj kot vse pa še vedno ostaja velikanski dvom o sposobnostih delavcev IPS oziroma ostaja dvom o tem ali so dovolj usposobljeni za delo na področju pristanišča!
Gazd si nismo mi izmislili. So pa nujne za delavce, ki se na tujem težko znajdejo.
Imam vprašanje za člane Uprave Luke d.d., predvsem g. Matića in Čeparja:
"Ali je res, da se je v petek na sipkih ponovno pripetila nesreča, ki je na srečo povzročila le materialno škodo". Nedopustno je, da jo je ponovno zakrivil žerjavist med premikom dvigala na obali, seveda brez pomoči signalista, ki pa ga spet ni bilo. Vsi vemo, da premik dvigala brez signalista ni dovoljen. Žal je bil enak vzrok za smrtno nesrečo pred nekaj meseci na istem terminalu.
"Ali je res, da bi morala biti Jovičiću vročena odpoved zaradi povzročitve smrtne nesreče. Ali je res, da je namesto odpovedi, v čudnih okoliščinah napredoval na delovno mesto skladiščnika na področje nabave".
Da se razumemo, samo sprašujem, ker postala Luka d.d. predmet uličnih ugibanj, lahko tudi laži; še enkrat, zato sprašujem.