PREVZEM PRO PLUSA: Igre moči, vpliva, denarja in lažnih novic

Slovenija

Prevzem, v katerem želi družba Slovenia Broadband, ki ima v lasti Telemach, prevzeti tudi Pro Plus – ta oddaja televizijska programa Pop TV in Kanal A – že dlje časa vznemirja javnost. Predvsem zato, ker odpira številna sporna vprašanja, ki doslej še niso bila pojasnjena. Odločitev je v rokah Agencije za varstvo konkurence (AVK), ki je gotovo pod močnimi pritiski, saj gre za največji medijski prevzem v zgodovini ter s tem povezane velike finančne interese.

Da gre resnično za največji prevzem v Sloveniji, zgovorno kaže tudi zadnje dogajanje. Pretekli teden je v medijih zaokrožila informacija, da naj bi AVK po hitrem postopku sprejela odločitev in prižgala zeleno luč za prevzem Pro Plusa. Izkazalo se je, da gre za lažno informacijo.

Ob tem se poraja vprašanje, kdo želi ustvarjati vtis, da je posel tako rekoč že sklenjen, in komu je v interesu ustvarjanje čistega medijskega monopola. Morda ob tem 'spuščanju pasjih bombic' velja povedati, da je United Group (lastnica Slovenia Broaband) v lasti multinacionalke KKR, vodi pa ga nekdanji direktor CIA David H. Petraeus. Ta se je lani maja mudil v Sloveniji, ob tem pa izjavljal, da njegov obisk pri nas pomeni zanimanje globalnega naložbenega sklada KKR za potencialne nadaljnje naložbe v Sloveniji.

Korektivni ukrepi so nezadostni

Slovenia Broadband, ki želi prevzeti Pro plus in ima istega lastnika kot telekomunikacijski ponudnik Telemach, je v postopku predlagala več korektivnih ukrepov, ki se med drugim nanašajo na ohranitev ločene korporacijske strukture, prodajo nekaterih otroških TV-programov in oglaševanje. Toda Agencija za varstvo konkurence je na predlagane korektivne ukrepe prejela več kot 40 komentarjev in pobud, njihovo skupno sporočilo pa je zelo jasno: predlogi ukrepov so nezadostni. Po mnenju strokovne javnosti pa tudi zavajajoči in podcenjujoči.

Predlagani ukrepi so vsekakor dvignili veliko prahu in gotovo se bo tej razpravi težko izogniti v času predvolilne kampanje. Kajti v ozadju se nedvomno skrivajo veliki interesi po moči, vplivu in denarju. Zato AVK čaka izjemno težka in pomembna odločitev, ki ima lahko dolgoročne posledice ne samo za manjše operaterje, pač pa tudi za državljane kot gledalce TV programov.

Manjši ponudniki izginjajo

Po veliki noči so dosedanje naročnike Teleinga že doletele konkretne spremembe. Podjetje Teleing je namreč postalo del podjetja Telemach, ki spada v skupino United Group. Z njuno združitvijo je sicer soglašala tudi AVK. Teleing je sicer storitve fiksnih telekomunikacijskih storitev ponujal v 15 občinah Spodnjega Podravja in Pomurja. Kljub dobremu položaju na trgu so se pred meseci presenetljivo odločili, da sklenejo strateško partnerstvo s podjetjem Telemach. Telemach je na ta način v preteklosti prevzel že kaj nekaj manjših kabelskih operaterjev, kot sta denimo Maxtel in Kabel TV. A v primeru, da bo dana zelena luč prodaji Pro plusa, je vprašanje, kako dolgo bodo lahko manjši operaterji, kakršno je na Obali podjetje Elta, še lahko samostojno vztrajali.

So na Hrvaškem varuha konkurence pretentali?

Sicer pa je Slovenia Broadband, ki je v lasti skupine United Group, aktivna tudi na Hrvaškem, kjer je pred dnevi dobila dovoljenje za prevzem komercialne Nove TV, najbolj gledane televizije pri sosedih. A tudi tam ni šlo vse gladko. Hrvaški svet za elektronske medije je zdaj sicer izdal dovoljenje za prevzem, toda lani so najprej združitev zavrnili, ker so ugotovili neskladje s hrvaškimi zakoni, ko gre za združljivost vloge ponudnika medijskih storitev, ki izbira in organizira medijske vsebine, z vlogo operaterja, ki ponuja javno storitev prenosa signala na elektronskim komunikacijskih mrežah ali daje v uporabo javno komunikacijsko mrežo.

Ovira je bilo podjetje za digitalno televizijo Total TV, ki je omrežni operater s sedežem v Amsterdamu na Nizozemskem. United Group je nato svoj delež v Total TV prenesla na tretjo nepovezano pravno osebo, podjetje V-Investment, ki ima prav tako sedež v Amsterdamu. Zato je vprašanje, ali so delež v Total TV prodali ali zgolj parkirali na drugo podjetje. Verjetno bo bolj držalo slednje, še zlasti upoštevaje dejstvo, da se Total TV v Sloveniji izjemno aktivno in na široko trži.

Deli novico:

Karlo |  05 .04. 2018 ob  14: 32
Najprej je kabelskim naročnikom potrebno omogočiti, da sami izbirajo, katere programe želijo. Potem bo takšni in podobni sami propadli.