PRI PIPISTRELU LETO VLAGANJ: Število zaposlenih se je povzpelo na 120

Vipavska dolina

Po podpisu pogodbe za dobavo letal indijski vojski v ajdovskem podjetju Pipistrel leto poteka predvsem v znamenju velikih vlaganj. Poslovanje podjetja je po besedah direktorja Iva Boscarola letos precej podrejeno temu poslu. Zaposlili so več novih ljudi, precej vlagajo v izobraževanje zaposlenih in nove investicije v podjetju.

"Precej denarja vlagamo tudi v nova orodja in organizacijo zaradi posla z Indijo, tako da je letošnje leto v znamenju velikih vlaganj v zaposlene, sama orodja in organizacijo. Seveda pa normalno poslujemo tudi z drugimi kupci," je za STA povedal Boscarol.

Letos morajo po pogodbi v Indijo dobaviti 46 letal; polovica od teh je že narejenih ali dobavljenih indijski vojski. V Sloveniji so tudi izšolali indijske inštruktorje letenja in mehanike. Prav zdaj pa usposabljanje indijskih pilotov in mehanikov poteka še v Indiji; za šolanje skrbi sedem Pipistrelovih ljudi.

"V tem tednu se šola tretja skupina ljudi, nato pa nas čaka le še ena. Vse gre po planu, tako proizvodnja letal kot inštrukcije indijskih pilotov in mehanikov, prav tako je dobro tudi sodelovanje z vsemi tremi podpisniki te pogodbe," je povedal Boscarol.

Kot je dodal, so v Indiji navdušeni nad Pipistrelovim načinom izobraževanja: "Pipistrelova akademija in sistem šolanja pilotov ter naš sistem usposabljanja mehanikov jim je zelo zanimiv, ker je zelo učinkovit, in so ga vsi doslej tudi pohvalili."

Po začetnih težavah je tako v Pipistrelu zaznati precej optimizma v povezavi z indijskim poslom. "Precej težav smo imeli s spoznavanjem z njimi ter usklajevanjem različnih kulturnih in poslovnih kriterijev. Zdaj dobro sodelujemo," je zagotovil Boscarol.

Še konec lanskega leta je bilo v Pipistrelu zaposlenih 86 delavcev, sedaj ajdovsko podjetje zaposluje 120 ljudi. Do tolikšnega povečanja ni prišlo le zaradi indijskega, pač pa tudi zaradi drugih pomembnih projektov.

Med njimi je Boscarol omenil predvsem sodelovanje s tremi nemškimi partnerji. Z njimi bodo 29. septembra predstavili prvo štirisedežno letalo s pogonom na vodikove gorivne celice, ki po Boscarolovih besedah pomeni velik preskok v razvoju letalstva.

Spomladi so pričakovali tudi odprtje nove proizvodne hale v Italiji, na letališču v Gorici. Vendar pri tem projektu težavam kar ni videti konca. V proizvodnih prostorih sicer trenutno vgrajujejo strojne in elektro instalacije, a dela potekajo z manjšo intenzivnostjo, ker je letališče od maja zaprto. Do tega je prišlo zaradi prenosa upravljanja letališča z državne na lokalno raven, a nova institucija, zadolžena za upravljanje z letališčem v Gorici, še ni zaživela.

"Dokler pa bo letališče zaprto, lahko našo halo uporabljamo samo za skladišče," je še povedal Boscarol. Zato se z zaključevanjem del ne mudi.

Kljub velikim vlaganjem je letošnja polletna realizacija Pipistrela nekoliko višja kot lani, ko sta slovensko in italijansko podjetje ustvarili skoraj 15 milijonov evrov prihodkov na letni ravni. V drugem polletju povečujejo proizvodnjo z desetih na 15 letal mesečno ter vlaganja za 40 odstotkov glede na lansko leto.

"Letos so na prvem mestu vlaganja, ne pa proizvodnja in dobiček, vendar se bo to v naslednjih letih vse obrnilo in seveda povrnilo," je optimistično zaključil pogovor direktor Pipistrela.

Deli novico:

mimi |  22 .08. 2016 ob  14: 00
Bravo Pipistrel ,več takšnih podjetij rabimo v Sloveniji....