PRVO SOOČENJE ORGANIZATORJEV REFERENDUMA: Cena in trasa drugega tira?

Slovenija

Organizatorji referendumske kampanje o zakonu o drugem tiru so se včeraj soočili na TV Slovenija, kjer so nasprotniki in podporniki vladnega projekta predstavili argumente za in proti. V ospredju sta bili vprašanji cene in trase. Nasprotniki so se zavzemali za cenejšo različico projekta, podporniki pa za njegovo čimprejšnjo realizacijo.

V ospredju soočenja sta bila pobudnik referenduma Vili Kovačič ter vodja projekta in državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben. Kovačič je uvodoma ocenil, da gre pri vladnem projektu za korupcijo, Leben pa je odgovoril, da vlada ne bo pustila, da kdorkoli ogrozi napredek Slovenije.

"Mislim, da se moramo odprto pogovarjati o tem, kdo želi ustaviti gospodarsko rast Slovenije. To so osebe, ki jih SDS izkorišča kot orodje svoje zastarele politike," je dejal državni sekretar. Kovačič je Lebnove besede ostro zavrnil. "Takšno govorjenje je žalitev in gre za to, da bi odvrnili volivce in bi se ti začeli ideološko opredeljevati," je dejal pobudnik referenduma.

Jure Leben

Ana Bidar iz društva Resnična resničnost je državljane pozvala, naj se uprejo "načrtni kraji denarja, ki ga vsi prispevamo v proračun". Andrej Čuš iz društva Najprej Slovenija in Matej T. Vatovec iz Levice pa sta opozorila predvsem na vstop zalednih držav v projekt. Čuš je posvaril pred privatizacijo Luke Koper, Vatovec pa je izpostavil, da bo drugi tir 45 let v lasti in upravljanju druge države.

Angelca Likovič iz Gibanja za otroke in družine je opozorila, da bodo kredit za drugi tir "odplačevali naši vnuki in pravnuki", Aleš Primc iz Gibanja za otroke in družine pa je dejal, da ta vlada ne bo gradila drugega tira, ker bo čez pol leta odšla. Predstavnik projektnega podjetja 2TDK Metod Dragonja je pojasnil, da je poleg cene zelo pomembno vprašanje, kdo jo bo plačal. "Obveznosti izgradnje bodo odplačevali uporabniki infrastrukture, davkoplačevalci pa bodo razbremenjeni," je izpostavil.

Z njim se ni strinjal Andrej Šiško iz Zedinjene Slovenije in ocenil, da bi vlada najmanj enkrat preplačala gradnjo. Damir Josipovič iz Krščansko demokratske stranke je izpostavil, da pri projektu ostaja preveč neznank, med drugim sama trasa ostaja neznanka.

Bojan Cerkovnik iz DRI je pojasnil, da je bila trasa primerjana med 17 in je bila izbrana kot najugodnejša in najprimernejša. V kampanji kot organizator sodeluje tudi Gašpar Gašpar Mišič, ki meni, da si ne smemo dovoliti, da o tako pomembnem strateškem projektu odloča politika.

Andrej Magajna iz Krščanskih socialistov Slovenije - Krekovih socialistov je bil kritičen predvsem do tega, da je bil zakon sprejet po nujnem postopku. Martin Ivec iz stranke Reset - Rešimo Slovenijo elite in tajkunov je ocenil, da želi vlada tir graditi ob odprtem žaklju davkoplačevalskega denarja.

Podobno je opozoril Danijel Krivec (SDS). Kot je dejal, se tudi v največji opozicijski stranki zavzemajo za to, da se drugi tir gradi, vendar ne s preplačevanjem. Prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes je opozoril, da je obstoječi tir med Divačo in Koprom najbolj zasedena enotirna proga v Evropi s tovornim prometom, predsednik GZS Boštjan Gorjup pa je dodal, da Slovenija ne sme zamuditi vlaka, ki nam ga s svojimi sredstvi ponuja EU.

Blaž Svetek iz gibanja Naprej Slovenija je izrazil dvom, da pri projektu ne bo korupcije, Janko Sever iz Krajevne skupnosti Črni Kal pa je izpostavil, da krajani na drugi tir čakajo že 20 let in živijo v strahu pred dotrajano obstoječo progo.

Zvonko Lah iz NSi je izpostavil, da so v stranki za drugo varianto, ki bi bila lahko zgrajena hitreje. Marko Zidanšek iz SLS pa je dejal, da je bila trasa projektirana v časih, ko so bile geostrateške pozicije Slovenije drugačne. Jožefa Jarha iz Stranke enakopravnih dežel je za sodelovanje v kampanji prepričal Kovačič, ki je po njegovih besedah že pri Teš 6 opozarjal na korupcijo.

Patrick Vlačič (SD) enega najbolj pomembnih argumentov v prid zakonu vidi v tem, da se tovor iz cest seli na železnice. Jože Duhovnik iz Strokovne skupine JD in Ivan Bolfer iz ŠUS - Štajerska uporniška skupina sta izpostavila, da gre za zastarel projekt, Igor Zorčič (SMC) pa je opozoril, da gre za to, ali bomo ostali v razvojnem zaostanku ali pa bomo šli naprej z razvojem.

Vlado Čuš iz Zelenih Slovenije se je spraševal, ali gre za projekt vlade ali za slovenski projekt, Janez Sušnik iz Zveze društev upokojencev Slovenije pa je pozdravil gospodarsko naložbo. Tudi koprski župan Boris Popovič je dejal, da je drugi tir izrednega pomena in ga je treba začeti graditi. "Kar nekaj vlad je podpiralo to isto traso, ki je aktualna že vsaj 15 let, nimamo časa iskati nove," je poudaril. Zakon po njegovem mnenju sicer ni perfekten, je pa drugi tri nujno potreben. Ob tem je dodal, da je treba pustiti vladi, da dela in da se dokaže. Kot pravi Popovič, je pomembno, da je vlada zagotovila, da bo sočasno gradila dva tira, kot tudi da ostaja ta v večinski lasti države.

V soočenju sta sodelovala tudi Tomaž Vidic iz Darsa in Marko Bandelli Zavezništva socialno-liberalnih demokratov, do referenduma pa se nista opredelila.

Deli novico:

Kaj so pa ... |  13 .09. 2017 ob  08: 46
županu obljubili, da je obrnil ploščo?
euro |  13 .09. 2017 ob  07: 31
problem je samo v ceni,
Mutivodar |  13 .09. 2017 ob  07: 09
Bil sem zagovoenik zakona. Popovič me je z njegovim nastopom prepričal, da bom glasoval proti.
KR EN |  13 .09. 2017 ob  06: 57
V evropi so podobni projekti speljani mimogrede ...V Franciji recimo vozi vlak TGV do 390 km na uro
Tolk pametujete da se bo našel nekdo ki vas bo imel dovolj in bo iz svojega žepa poplačal vse skupaj....
Cela slovenija skače ko gre za 17 km proge....
ZA | včeraj ob 10:57  |  13 .09. 2017 ob  04: 08
Spet en, ki ne ve, o čem bo odločal. Upam, da nisi tudi na plebiscitu sodeloval, ker bi nam zmanjšal procente.
@Sgp |  13 .09. 2017 ob  04: 05
Pa saj nimajo vsi, tako kot ti, samo eno kanotero
@proti  |  13 .09. 2017 ob  04: 04
Samo pri nas, v Južni Aziji in večini Afrike.
proti |  12 .09. 2017 ob  22: 36
Železnic ne potrebujemo ker so starodobno prevozno sredstvo
Re@Justino |  12 .09. 2017 ob  20: 26
Potem naj vsako podjetje gradi avtoceste, ceste in zelezniske proge ki je odvisno od uvoza in izvoza
dr itzo |  12 .09. 2017 ob  19: 02
Janko Sever ne razume da je obstojeci tir predviden za tovor ki bo prihajal v Koper še naslednjih 30 let. Vanj ej bilo vlozenih 250 mil evrov.
Sgp |  12 .09. 2017 ob  16: 26
-1
Kovačič vili grad.podjetje že 2 mesca ni sleku majice da te .......da ne rečem kaj
Bepo |  12 .09. 2017 ob  14: 30
DRUGI TIR ZA TROJNO CENO? NE, HVALA!
1