Redno vzdrževanje cest je zakonska obveznost države

Slovenija

Direkcija RS za ceste, ki ji zmanjkuje denarja za nujno vzdrževanje državnih cest, opozarja pristojne, da se zagotavljanju osnovne varnosti državljanov na cesti, torej opravilom rednega vzdrževanja cest, ne morejo odpovedati. To so namreč zakonsko določene obveznosti države, zato pričakujejo, da bodo dobili nujna sredstva, so pojasnili za STA.

Direkcija za ceste upravlja s skoraj 6000 kilometri glavnih in regionalnih cest, zaradi nižanja proračunskih sredstev in posledično nezadostnih vlaganj v ceste pa je odstotek tistih, ki so v ustreznem stanju, iz leta v leto nižji. Posledično je v ustreznem stanju le še 27 odstotkov državnih cest, torej vsaka četrta.

Samo za vzdrževanje cest, torej za to, da bi preprečili nadaljnje propadanje cest in da bi ohranjali obstoječe stanje, direkcija na letni ravni potrebuje 150 milijonov evrov. V letošnjem proračunu za investicije niso imeli zagotovljenih nobenih sredstev, razen za projekte, ki so v višini 85 odstotkov financirani z evropskimi sredstvi, za vse preostale aktivnosti pa so imeli na voljo približno 60 milijonov evrov.

Direkcija za ceste zato opozarja, da za zagotovitev najnujnejšega vzdrževanja cest v drugi polovici leta potrebuje manjkajočih 70,18 milijona evrov. To bi sicer pripomoglo k zgolj drobnim izboljšavam, kot so popravila cestišč in zamenjava dotrajane prometne signalizacije, saj je pomembne izboljšave mogoče doseči le z investicijskimi vlaganji.

Ker so se sredstva, namenjena direkciji za ceste, z rebalansi proračunov v minulih letih vedno zniževala, je 21 gradbišč danes začasno zaustavljenih. Direkcija z razpoložljivimi sredstvi državljanom ponekod ne more več zagotavljati normalne dostopnosti do posameznih krajev, od julija pa - ob odsotnosti finančnih sredstev - ne bo več mogoče izvajati niti temeljnega vzdrževanja cest.

Vzdrževanju cest se ne morajo odpovedati

Direkcija zato vse pristojne opozarja, da se zagotavljanju osnovne varnosti državljanov na cesti, torej opravilom rednega vzdrževanja cest, ne morejo odpovedati. To so namreč zakonsko določene obveznosti države, zato pričakujejo, da bodo dobili nujna sredstva.

Odhajajoči minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je pred dnevi predlagal, da bi v okviru sprememb zakona o Družbi za avtoceste v RS (Dars) sredstva, ki so namenjena izključno za pripravo državnih prostorskih načrtov in nakup zemljišč, letos namenili za vzdrževanje državnih cest. Vlada v četrtek zakona, ki mu vodstvo Darsa močno nasprotuje, še ni potrdila.

Na državnih cestah je v slabem in zelo slabem stanju tudi več kot 300 premostitvenih objektov, za katere bi v naslednjih petih letih potrebovali približno od 120 do 150 milijonov evrov, odvisno od tega, ali gre za začasne rešitve za vzpostavitev prevoznosti ali za trajno sanacijo.

Samo za mostove 10 milijonov evrov

Za izvedbo najnujnejših del na 13 mostovih, za katere je direkcija letos uvedla izmenično enosmerni promet oz. je omejila njihovo nosilnost, bi potrebovali približno deset milijonov evrov, pri čemer gre za investicijsko vrednost, torej vse stroške, vključno z gradbenimi deli.

Za sanacijo štirih mostov, na katerih so zaradi slabega stanja promet omejili prejšnji konec tedna, pa bi potrebovali še približno milijon evrov, pri čemer gre prav tako za ocenjeno investicijsko vrednost.

Poleg omenjenih 13 mostov so v začetku leta promet omejili še na dveh, vendar so zanju nato našli denar za obnovo. V Prestranku in pri Skrlinovem gradu tako že potekajo gradbena dela, ki naj bi bila končana do jeseni.

Deli novico:

Anja |  21 .06. 2014 ob  17: 45
Zdrzijo vec tiste ceste ki so jih zgradili v bivsi jugi kot pa te nove. Te nove pa jih zgradijo pa vsake 3 leta polnijo buze. To je samo finta da bi lahko cpk in drugi levi imeli vedno garantirano sluzbo.