Srečujem ljudi, ki komentirajo poplavo video posnetkov slavnih in vplivnih ljudi, ki sodelujejo v zadnji viralni noriji na socialnih omrežjih - ice bucket challenge. Skupni imenovalec je vprašanje, zakaj se sploh gre.
Na kratko: Ice bucket challenge je oglaševalska poteza združenja ALS (Amyotrophic lateral sclerosis), ki na tak način zbira donacije. Pravila pravijo, da mora nominiranec v 24 urah opraviti izziv in nase zliti vedro vode z ledom, nominirati tri druge ljudi ali se temu izogniti z donacijo društvu vsaj 100 dolarjev. Oglaševalska poteza deluje odlično! V dobrem mesecu so zbrali preko 4 milijone dolarjev. Se pa pojavijo tudi pomisleki ali deluje na vseh nivojih. Namreč večina video posnetkov ne razlaga bistva ALS združenja, pravzaprav se bolezni ali združenja sploh ne omenja! Torej je oglaševalska poteza delovala v zbiranju donacij, ljudje pa iz vsega skupaj še vedno nimajo informacije, za kaj sploh gre! To je pač dvorezni meč tovrstnih kampanj.
Sprašujem se tudi zakaj bi recimo Bill Gates ali Daymond John sodeloval v tem izzivu, ki v resnici pravi, da moraš darovati če se ne poliješ z vedrom mrzle vode. Torej s tem sporočajo, da so zelo premožni, ampak teh 100 dolarjev raje ne darujejo in raje sodelujejo v viralnem videu ter tako izpostavljajo sebe in ne namena združenja ALS! Upam, da so kljub vedru vode društvu namenili kanček svoje pozornosti.
Zakaj vedro vode z ledom?
Človeško telo naj bi se ob šoku, ki ga doživi ob hitri ohladitvi, odzvalo s podobnimi simptomi, kot jih ima omenjena nevrološka bolezen. To je povezava, ki pa se ne širi skupaj z videom, temveč zahteva posameznika, da prebrska in se samostojno poduči o ALS Ice bucket challengu!
Očitno za to, da nekateri "novinarji" ne obvladajo jezika v katerem pišejo