Slovenski turizem tudi v letošnjem letu beleži rast. Statistični podatki sicer niso povsem primerljivi z lanskimi, a na STO ocenjujejo, da se število turistov še povečuje. Hotelirji so stanje izkoristili za previdna zvišanja cen, destinacije pa morajo pristopiti k aktivnemu upravljanju turističnih tokov.
SLADKO-KISLA RAST TURIZMA: Prenatrpane destinacije, premalo kadra, cene pa navzgor
Slovenija
"Zagotovo gre za nadaljevanje rasti," je o letošnjem turističnem letu v pogovoru za STA pred letošnjim Blejskim strateškim forumom povedala direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. Več o stopnji rasti bodo na STO lahko povedali, ko bodo na voljo prvi relevantni podatki za glavno sezono.
Dobri rezultati na področju turističnih prihodov in prenočitev so v zadnjem obdobju vplivali na boljše finančne kazalnike v panogi. Opogumili so se nekateri hotelirji, predvsem v Ljubljani in na Obali je zaznati "previdno zvišanje cenovne politike", je povedala Pakova.
V letošnji poletni sezoni so se sicer znova pojavili očitki o prenatrpanosti nekaterih vodilnih turističnih destinacij v Sloveniji. Na STO se tega problema lotevajo z izobraževanjem delavcev v turističnih destinacijah. "Visoke rasti števila turistov so v skladu z načrtovanimi, za to smo si dolgo in močno prizadevali," je poudarila Pakova. Rešitev za prenatrpanost nekaterih najbolj priljubljenih točk na višku turistične sezone zato "gotovo ni v zmanjševanju števila turistov, saj je v Sloveniji še prostor za rast in razvoj," je menila.
"Rešitev je v ustreznem upravljanju tokov v sami turistični destinaciji - v preusmeritvi tokov z bolj na manj obremenjene točke, v oblikovanju produktov, ki so za goste privlačni vse leto, tudi v omejitvah obiska določenih atrakcij. In seveda v izboljšanju infrastrukture - pomembna je prometna ureditev, pomembni so javni prevozi, ustrezno parkiranje, usmerjanje tokov," je poudarila direktorica STO.
Sama STO pa skrbi za to, da s promocijo spodbuja predvsem prihode izven glavne turistične sezone in obiske manj znanih destinacij. Pakova je kot primer izpostavila digitalno kampanjo Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, ki poteka na spletnih družbenih omrežjih ter domačine in obiskovalce spodbuja, da delijo svoje najljubše skrite kotičke države.
Delavci iz tujine
Visoke stopnje rasti pa so še dodatno razgalile še eno akutno težavo slovenskega turizma, in sicer pomanjkanje kadrov. Turistični delavci so vrzeli letos večinoma pokrivali z delavci iz tujine. Se pa s kadrovskim pomanjkanjem soočajo tudi druge države v regiji in v svetu, je opozorila Pakova. Vprašanje je torej, kako dolgo se bodo slovenski ponudniki še lahko zanašali na pomoč z druge strani meje.
To ni turizem, to je vandalizem in nisem prav prepričan, da si tega želimo na obali.
Nebi !!
Pa za milijon evrov?
Bi.
Ha ... so p...i le denarja ni !!
Je krožil nekoč en vic, in še vedno je tako, za vsako stvar.
Za za tri jurje grem za kuharja, za dva jurja grem za natakarja, za 1500 grem za čistilko, za manj pa sem v svoji službi na žalost.