Spletni brskalniki v boj za mobilnike

Tehnologija

Spletni brskalniki so se odločili podati v boj za prevlado na trgu mobilnih naprav. Tehnološki velikani Google, Apple, Microsoft in Yahoo vsi tekmujejo s svojimi brskalniki, gnečo pa delata še norveška Opera in odprtokodni brskalnik Firefox.

mobilniki

Nova tehnološka bitka ni le vprašanje prestiža, preko brskalnika podjetja izvejo tudi veliko o vedenjskih vzorcih potrošnikov in njihovih interesih, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Greg Sterling, analitik pri podjetju Opus Research o tem meni:"Prisotnost na mobilnih napravah je ključna za preživetje brskalnikov. Vsi se trudijo prilagoditi strategije v večzaslonskem in večplatformnem svetu." Spletni velikan Google je že predstavil verzijo svojega brskalnika Chrome, ki bo vgrajen v Googlov operacijski sistem Android.

Androidov brskalnik od aprila zaseda prvo mesto na mobilnem trgu z 21,5-odstotnim tržnim deležem. Sledi mu Opera z 21,3 odstotka. Na tretjem mestu je z 20 odstotki Applov Safari, Nokia, Blackberry in ostali pa imajo manjše tržne deleže.

"Chrome je vsekakor v dobrem položaju, predvsem zaradi Androida, precej potenciala pa ima tudi na osebnih računalnikih," pravi Sterling. Al Hilwa iz podjetja za tehnološke raziskave IDC pa meni: "Podjetja želijo imeti tisti prvi stik z uporabnikom, s katerim lahko nadzirajo uporabniško izkušnjo, zajemajo podatke in uporabnike usmerjajo na določene storitve.«
Microsoft je na mobilnem trgu prisoten z brskalnikom Internet Explorer, Yahoo pa je ravno pred časom predstavil spletni brskalnik Axis, ki ponuja predoglede celotnih spletnih strani namesto modrih povezav.

Na razpotju je tudi družabno omrežje Facebook, ki se sooča s težavo kako čimbolje vnovčiti mobilne vsebin. Baje naj bi se podjetje zanimalo za nakup Opere, pojavljajo se tudi govorice, da se bo prihodnje leto podjetje Marka Zuckerberga na trg podalo tudi z lastnim pametnim telefonom.