Evropska komisija je sprejela nove predpise, ki določajo strožje standarde in širši obseg tehničnih pregledov vozil. V Sloveniji za tehnične preglede avtomobilov že zdaj veljajo strožji standardi, zato novi predlog nanje ne bo vplival.
Strožji predpisi za tehnične preglede vozil
Slovenija
Več predlaganih ukrepov
Med glavnimi predlaganimi ukrepi so pogostejši tehnični pregledi starejših vozil in vozil z izjemno veliko prevoženimi kilometri, uvedba obveznih tehničnih pregledov za skuterje in motorna kolesa ter izboljšanje kakovosti pregledov z vzpostavitvijo skupnih minimalnih standardov za pomanjkljivosti, opremo in inšpektorje.
Ti predlogi določajo minimalne standarde EU, države članice pa imajo možnost, da ukrepe po potrebi nadgradijo. Predlagani novi najnižji standardi za pogostost rednih tehničnih pregledov za avtomobile določajo prvi pregled po štirih letih, nato po dveh letih in pozneje letno.
Tehnični pregledi bistveni
Tehnični pregledi vozil so bistvenega pomena za varnost v cestnem prometu, saj so tehnične okvare eden izmed pomembnih vzrokov prometnih nesreč. Povzročijo namreč šest odstotkov vseh avtomobilskih nesreč, kar pomeni 2000 smrtnih žrtev in še več poškodovanih vsako leto.
Na evropskih cestah tako vsak dan umre več kot pet oseb v nesrečah, ki jim botrujejo tehnične okvare vozil. Nedavne študije so namreč pokazale, da je kar do 10 odstotkov avtomobilov vsaj enkrat imelo okvaro, zaradi katere tehničnega pregleda ne bi opravili.
Sedanja pravila EU o minimalnih standardih za preglede vozil so bila uvedena že leta 1977, od takrat pa so z izjemo manjših posodobitev ostala enaka kljub temu, da so se od tistega časa avtomobili, obnašanje voznikov in tehnologija zelo spremenili.