TUDI URADNO: Luka Koper na zemljevidu nove svilne poti

Koper

Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel in predstavnik družbe, ki upravlja s pristaniščem v kitajskem mestu Ningbo, Ni Chenggang sta v Ningboju podpisala sporazum o sodelovanju. Cilj je okrepiti blagovno menjavo med Kitajsko ter državami srednje in vzhodne Evrope, Luka Koper pa je tako uradno postala del pobude za vzpostavitev nove svilne poti.

Zadel in Ni sta sporazum podpisala v okviru mednarodne konference Maritime silk road port international cooperation forum, ki se je danes zaključila v Ningboju. Cilj je povečati število ladijskih povezav in posledično okrepiti blagovno menjavo med Kitajsko ter državami srednje in vzhodne Evrope, ki večji del svoje prekomorske trgovinske menjave opravijo prek Luke Koper, so sporočili iz slednje.

Koprsko pristanišče je s tem tudi uradno postalo del pobude za gospodarski pas oziroma vzpostavitev t. i. nove svilne poti 21. stoletja. Podpisa se je udeležil tudi državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben, ki je bil eden od osrednjih govornikov na konferenci.

Blagovna menjava med podpisniki sporazuma je lani presegla dva milijona ton pretovora, pri čemer v Luki Koper posebej izpostavljajo uravnoteženost uvoza in izvoza, saj je to po njihovih besedah dobra podlaga za nadaljnjo krepitev sodelovanja.

V sporazumu je med drugim velik poudarek na sodelovanju pri vzpostavitvi intermodalnih povezav, saj mora tovor, ko enkrat prispe z ladjo, v najkrajšem možnem času priti do končnega kupca.

Zadel je ob podpisu poudaril, da so kitajski partnerji prepoznali strateško lego koprskega pristanišča in njegove odlične povezave z zaledjem. "V povprečju kar 70 tovornih vlakov dnevno povezuje Koper ter največja gospodarska središča v državah srednje in vhodne Evrope. Luka Koper je za kitajske partnerje zanimiva prav zaradi dejstva, da v Kopru dve tretjini blaga pretovorimo za potrebe zalednih držav in da imamo na nekaterih destinacijah prevladujoč tržni delež," je dejal.

Ob tem se je zahvalil ministrstvu za infrastrukturo, slovenskemu veleposlaništvu v Pekingu in konzulatu v Šanghaju za pomoč.

Ningbo Zhousan Port Group, katerega predstavnik je Ni, je največji operater pristanišč v provinci Zheijang na obali vzhodnega Kitajskega morja. Skupina je v lanskem letu dosegla skoraj milijardo ton pretovora, od tega deset milijonov standardnih kontejnerskih enot (TEU).

Mednarodne konference v Ningboju, ki je potekala četrtič zapovrstjo, se je udeležilo več kot 500 predstavnikov iz 40 držav. Prevladovali so predstavniki pristaniških operaterjev in pristaniških uprav, ladjarjev, logističnih podjetij ter drugih podjetij iz branže.

Deli novico:

jurij |  15 .06. 2018 ob  13: 46
povečal se bo pretovor, povečalo se bo število ladij , povečal se bo hrup. Še pred kratkim , so prebivalci starega mestnega jedra protestirali , ker ne morejo več prenašat hrupa,... Župan jih je takrat podprl . Sedaj pa nož v hrbet !
Eho |  14 .06. 2018 ob  22: 10
Tramakanje robe z enega konca sveta na kateri koli drugi konec sveta gre na roke zgolj ene parim samodržcem, ki si tako večajo milijardni račun v bankah, vsi ostali pa brez, da bi se tega sploh zavedali trpimo skupaj z vso naravo vred, od oceanov, atmosfere zemlje in vseh njenih prebivalcev. Uničenje sveta je treba ustaviti, ali pa nas kmalu ne bo več.

Bepi |  14 .06. 2018 ob  19: 37
-2
Tako se sklepa posle. Azijski trg je prihodnost. Bravo!
Izolan |  14 .06. 2018 ob  17: 05
Tudi mi izolani imamo svileno pot v prepad!
pravilno se napiše |  14 .06. 2018 ob  16: 38
-1
svilena pot in ne svilna pot !!...
kiki |  14 .06. 2018 ob  15: 10
Iz najmanjše države največja delegacija.