UMETNOST: Goriška se poklanja slikarju Klavdiju Tutti

Goriška

S pregledno razstavo, ki so jo v Goriškem muzeju postavili na ogled ob umetnikovi 60-letnici, se na Goriškem poklanjajo slikarju in grafiku Klavdiju Tutti in njegovemu delu. Na ogled bodo vsi umetnikovi ustvarjalni cikli od zgodnjih 80. let 20. stoletja do danes.

"Klavdij Tutta je slovenski umetnik z mediteransko širino, ki jo ustvarja z optimizmom, vedrino, aktualnostjo in vso resnostjo sredi problemov vsakdanjika in s spominjanjem na mediteransko prostranost s pogledom v neskončnost, ki ga lahko omejuje zgolj ali samo osebni horizont," je zapisala kustosinja Milena Koren Božiček, ki bo na otvoritvi v četrtek ob 19. uri umetnika tudi predstavila.

Pregledno razstavo, ki so ji v gradu Kromberk namenili celotno drugo nadstropje, je postavila kustosinja Goriškega muzeja Katarina Brešan. Poleg poklona umetniku je posvečena tudi nekdanjemu direktorju Matjažu Breclju, Tuttovemu prijatelju, s katerim sta začela načrtovati to razstavo, vendar je zaradi nenadne smrti ni dočakal, je na današnji novinarski konferenci poudaril umetnik.

Tuttov likovni opus izhaja iz občudovanja mediteranske, kraške, obmorske pokrajine, ki se prek izbranih podob in simbolov spreminja v imaginarni pejsaž. Čeprav Tutta že skoraj četrt stoletja živi v Kranju in je pred tem obiskoval tako srednjo šolo kot likovno akademijo v Ljubljani, ostaja njegova rodna Goriška zanj obljubljena dežela, ki zaznamuje njegovo delo.

Njegov zgodnji slikarski opus je zaznamovala dinamična, gestualna poteza z barvno nasičenimi abstraktnimi formami. Nato so nastopili cikli z ekspresivno stilizacijo živalskega sveta in krajine. Najpogostejši motivi so bili rogati biki, ki so s precejšnjo mero agresije napolnjevali slikovno polje kot simboli vitalne moči Mediterana, v dialogu z menhirji, kamnitimi monoliti, prastarimi simboli ljudskih verovanj.

Razstava bo na ogled do 30. septembra. Občasno bo Klavdij Tutta po njej obiskovalce tudi vodil.

Postopoma se biki preobrazijo v idilične prijazne bikce, ki spominjajo na otroške igrače, dokler niso v najnovejših slikah poenostavljeni v čisto linearne znake. Središčna tema je še vedno ostal Mediteran s cipresami, pticami, dolmeni, rogatimi bikci, ki jih je avtor sestavljal v vedno nove kompozicije na migetajoči podlagi, zgrajeni iz drobnih barvnih potez.

Zadnja leta se je Tuttov pogled usmeril na morski pejsaž. Osrednji motivi so tako postale ladje, svetilniki, pomoli in človekov odnos do neizmernih morskih obzorij. Vzporedno s slikarskimi cikli vseskozi nastajajo še grafike, risbe, različni objekti in asemblaži iz raznovrstnih materialov.

Deli novico: