Up! – mali avto z dušo velikega

Avtomoto

VW Up! Po odhodu Lupa je pod polom zevala velika modelna vrzel, ki pa jo je Up! uspešno zapolnil. Malček se izkaže tako pri mestni kot primestni vožnji, trivaljnik v nosu pa se ne ustraši niti avtoceste. Cena je prav tako ugodna, čeprav z dodatki ne več najnižja.

Up pomeni popolni mestni avotmobil, je okreten in poskočen ima prostorno in uporabno notranjost in prepelje lahko štiri odrasle osebe in kar nekaj prtljage. Poleg tega pa poskočni trivaljnik pomeni tudi nizko porabo in s tem povezane stroške, cena pa tudi z dodatki ni pretirana, čeprav konkurence v bližini 10 evrskih tisočakov tu ne manjka. Je pa res, da za to vsoto na trgu skoraj ni avotmobila, ki bi nudil toliko kot up.

up clanek 2

Uporabnost pred lepoto

Čeprav je Up skladno oblikovan avtomobil, pa ima opazovalec občutek, da so snovalci pred sam izgled avtomobila postavili čim boljšo uporabnost le tega. Podoba Upa je tako dokaj oglata, poteze pa ostre, saj se ve, da pri avtu, ki v dolžino meri le 3,54 metra, šteje vsak centimeter. Zato sta previsa nad kolesnima osema zelo kratka, motorni pokrov pa postavljen zelo pokončno, zadek pa odrezan skoraj navpično. To sicer davek terja pri všečnosti, ampak Up nikakor ni grd avtomobil. Ostre linije botrujejo tudi k dobri preglednosti v vse smeri, le nazaj in vstran bi lahko bilo tudi bolje. Posebnost pa predstavlja pokrov prtljažnika, ki je v celoti iz stekla, le da je njegov spodnji del odet v črno barvo in neprozoren. Posebna zaradi retro podobe so tudi tudi lita platišča, ki avtu lepo pristojijo.

Prehod v notranjost pokaže zelo učinkovito izrabo omejene količine prostora in enostavno notranjost, ki pa kljub temu ne deluje ceneno. Sedenje je recimo veliko boljše kot pri italijanskem konkurentu fiatu 500, sedeža pa nepričakovano dobro objameta telo in ga solidno na mestu držita tudi v hitro voženih ovinkih. Nekoliko omejna količina prostora je le v širino, kar glede na 1,64 metra kolikor meter pokaže v širino niti nismo pričakovali. Bosta pa tudi dva odrasla “dedca” v prvi vrsti sedela dovolj udobno, le s komolcema se znata kdaj srečati. V drugi vrsti pa je prostora za dve srednje rasli osebi, vstop pa je enostaven, saj se prednja sedeža doovlj enostavno odmakneta. Armaturna plošča je prečiščena in ne toliko značilna za VW znamko, vsaj ko je govora o postavitvi stikal na sredinski konzoli, Tudi merilniki pred voznikom bi lahko bili bolj smisleno rapzorejeni, saj je tisti za vrtljaje premajhen in pomaknjen preveč vstran. Glede ergonomije večjih pomislekov nismo imeli, je pa nerazumljiva razporeditev stikal elektrificiranih bočnih stekel, ki sta nameščeni na vsako stranico pe eno. Tako se mora voznik, da bi odprl ali zaprl sovoznikovo “šipo” stegovati na drugo stran, kar je nehvaležno, med vožnjo pa zna biti tudi nevarno. So pa zato uporabljeni materiali, kakor tudi končna obdelava le teh toliko boljši in nadpovprečjem, ki vlada tudi kakšen segment višje.

Z nekaj dodatki skoraj popolna oprema

Prtljažnik je globok in z osnovnimi 251 litri tudi povsem spodoben, še posebej, če povemo, da je za 20 litrov večji od tistega v Twingu, 50 litrov več kot pri Picantu in 80 več kot pri Sparku, medtem, ko razlika v primerjavi s C1 znaša kar 111 litrov. Še bolji rezultat pa dobimo, ko podremo po polovici deljivo sedežno klop, saj je takrat prostora skoraj za “kubik”. Je pa tudi res da velika globina nekoliko otežuje nalaganje, sama oblika pa tudi kaj boste spravili v prtljažnik.

Glede opreme je tako, da je te v osnovi več kot dovolj, z nekaj dodatki pa up postane tudi skoraj popolno opremljen avtomobil. Serijskim ESC, ročni klimatski in audio napravi so se s seznama doplačil namreč pridružili še: ogrevana prednja sedeža, navigacija (ta stane vsega 242 evrov), na zaslonu katere so se  pri testniku zaradi doplačanih parkirnih pomagal, prikazovale tudi informacije o dogajanju za vozilom. Mi tako nismo prav nič pogrešali glede opreme, vsi dodatki pa vozila tudi niso pretirano podražili.

up clanek

Všečen in poskočen motorček

Up je v stilu zmanjševanja prostornine motorjem pričakovano dobil litrski trivljani agrrgat, ki na papirju ne deluje bog ve kaj, v praksi pa se tudi zaradi nizke teže vozila, ta znaša le 929 kilogramov, izkaže za povsem zadosentea in tudi zelo poskočnega.  Odlikujejo ga predvsem veliko veselje do vrtenja v vrtljaje, ko se sprehajate po kulisi obratov pa vas vseskozi spremlja značilen zvok trivaljnika, ki ni moteč ,le navaditi se ga je treba. Zaradi velike medosne razdalje je dobra tudi lega na cesti, neposreden volanski mehanizem pa poskrbi za zgledno vodljivost vozila. Majhen je tudi rajdni krog vozila in sicer ta znaša manj kot 11 metrov, zaradi česar je Up v mestu zelo okreten po vrhu pa ga je zelo enostavno parkirati.

Cena pričakovana, konkurenca tudi

Up je cenovno zanimivo pozicioniran avtomobil, saj se cene, kljub serijskemu ESP in sistemu za samodejno zaviranje, pričnejo malo nad osem tisočaki. Z bolje založenim paketom in dodatki, ki ga naredijo skoraj že prestižnega pa tudi ne presegajo občutno magične meje 10 tisočakov. Konkurence Upu sicer ne manjka, vendar ima zanjo pripraljvenih kar nekaj adutov, zato se za njegov tržni uspeh ni za bati. Bo pa zanimivo videti, kako bo na prodajne številke vplival prihod dveh hišnih konkurentov v obliki seata mii in škode citigo, ki bosta še nekoliko bolj ugodna, a obenem tudi slabše opremljena. Naša teorija je, da je na tej strani alp dovolj prostora za vse tri, saj tako ali tako nagovarjajo različne strukture kupcev. Mi pa Upu zaradi vsega kar ponuja in za koliko napovedujemo svetlo prihodnost.

Vir: http://sa-agencija.si/

Deli novico: