USODA DRUGEGA TIRA: Gašperšič na omizju v Kopru

Slovenija

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je na omizju v Kopru predstavil podrobnosti načrta izgradnje drugega tira. Ob vprašanju nekdanjega prvega moža Luke Koper Bruna Koreliča o alternativah v primeru, da zakon o drugem tiru pade na referendumu, pa je minister pojasnil, da alternative, ki bi bila pri roki, ni.

Gašperšič je bil pri tem jasen: "Če zakon pade, tudi finančna konstrukcija pade." Glede slednje je minister navedel, da je Evropska komisija sama zaradi obstoječih proračunskih omejitev držav članic pri večjih infrastrukturnih projektih predvidela mehanizme, ki bi vključevali različne oblike financiranja, s katerimi bi v čim večji meri vključili tudi zasebni kapital.

Ker je zasebnike pri železnicah zaradi vprašanja donosnosti težko dobiti, je padla odločitev, da se pritegne sosednjo državo. Pri tem je minister navedel, da je partnerstvo z Madžarsko, ki si želi razviti t. i. jantarni koridor, pravzaprav priložnost za Slovenijo in da madžarski vlaki zaradi tega ne bodo deležni nobenih prednosti.

Predsednika sekcije pristaniških špediterjev Čedomira Bojaniča je skrbelo, da bi sodelovanje Madžarske pri projektu lahko pomenilo poseg v koncesijsko pogodbo z Luko Koper, a ta, kot je odvrnil Gašperšič, ostaja nedotaknjena: "Tu bo Luka Koper še vedno samostojen subjekt in ga ta investicija v tem razmerju ne bo zadevala."

Predsednika krajevne skupnosti Črni Kal Janka Severja je zanimalo, kdo bo zagotovil sredstva za dvotirno progo, minister pa je odgovoril, da je edino logično, da manjkajoča sredstva zagotovi podjetje 2TDK. Po ocenah Gašperšiča bi sicer z 1,2 do 1,3 milijarde evrov lahko dobili polno dvotirno progo. To bi bila tudi racionalna rešitev, saj dodatni znesek v primerjavi z enotirno progo ne bi predstavljal bistveno večjega stroška od tistega za vzdrževanje obstoječega edinega tira.

Gašperšič je zavrnil bojazni o korupcijskih tveganjih, saj bo pri nadzoru investicije sodelovalo več domačih in tujih subjektov. Po njegovem prav tako še ni prepozno za projekt, saj bi vlaki po drugem tiru lahko začeli voziti že leta 2025. Sicer pa je minister prepričan, da bo že s samim referendumski "da" projektu dan signal in bo s tem tudi Luka Koper pridobila na konkurenčnosti.

Začenja se predčasno glasovanje

Začenja se predčasno glasovanje na referendumu o zakonu o drugem tiru, ki bo sicer v nedeljo. Volivci lahko svoj glas predčasno oddajo od danes do četrtka med 7. in 19. uro na sedežih okrajnih volilnih komisij. Glasovanje bo potekalo tudi na tistih upravnih enotah, kjer okrajne volilne komisije sicer nimajo sedeža, to so Cerknica, Dravograd in Metlika, ter na sedežu Občine Bled.

Okrajne volilne komisije v teh dneh volivcem pošiljajo obvestila o volišču, kamor so vpisani v volilni imenik. Tudi če obvestila še niso prejeli, se lahko udeležijo predčasnega glasovanja, svojo istovetnost pa morajo v vsakem primeru izkazati z osebnim dokumentom in se podpisati v volilni imenik. Predčasno glasovanje sicer poteka na enak način, kot bo na dan referenduma, volivci obkrožijo za ali proti.

V sredo pa se izteče rok, do katerega morajo volivci, ki želijo glasovati na volišču, ki je dostopno invalidom, svojo namero sporočiti okrajni volilni komisiji. Isti rok velja tudi za tiste volivce, ki bodo na dan glasovanja zunaj okraja svojega stalnega prebivališča ter želijo glasovati na volišču v drugem okraju.

Enako velja za volivce, ki se zaradi bolezni ne morejo osebno zglasiti na volišču, v katerem so vpisani v volilni imenik. Ti lahko okrajni volilni komisiji sporočijo, da želijo glasovati pred volilnim odborom, na svojem domu.

Prav tako srede, 20. septembra, morajo volivci, ki nimajo stalnega prebivališča na območju Slovenije in bodo na dan glasovanja v državi ter želijo glasovati na volišču v Sloveniji, to sporočiti okrajni volilni komisiji, na območju katere uresničujejo volilno pravico, ali Državni volilni komisiji.

Deli novico:

Sramota slovenije |  19 .09. 2017 ob  22: 01
Tip zgleda kot da bi ga šiptarji zmešali in naredili v mešaljici za beton.
mah |  19 .09. 2017 ob  17: 20
Jaz sem mnenja, da slovensko železniško omrežje, reši le tuji gospodar/kapital.
Naj prodajo Avstrijcem ali Nemcem in nam v desetletju - , naredijo proge kot na Zahodu.

Samo nekateri so prav proti vsej privatizaciji, potem pa je tako....

p.s. tu ne mislim na Luko Koper, da se da tujcem, ampak samo slovensko železniško omrežje!
železnice potrebujejo desinvesticije |  19 .09. 2017 ob  15: 49
-1
Odvečne nedobičkonosne proge treba zapret, nepotrebno infrastrukturo razgradit, nižat stroške obratovanja, upravljanja in vzdrževanja, zmanjševat stroške prevoznih sredstev in opreme in ukinit nepotrebne funkcije. Samo na ta način bodo železnice uspešno poslovale.
Joža |  19 .09. 2017 ob  15: 12
Referendum o nedeljskem delu trgovin JE TUDI USPEL ha, ha, ha. Trgovine še vedno delajo. Denar za referendume so šoldi butadi ( ja, sej niso moji)
BANDA LOPOVSKA |  19 .09. 2017 ob  14: 27
vse je za nemce pripravljeno, da Sž pa luko prevzamejo.. šajeta vas hiti
gnida |  19 .09. 2017 ob  14: 26
proti 2. tiru!!... banditi lopovski... na dob z njimi in njihovimi kuvertami...golazen
goričan |  19 .09. 2017 ob  13: 55
Sem za dvotirno novo progo Divača - Koper in NE samo novo enotirno!!!!
Naj tudi v naslednjih letih začnejo posodabljati progo Divača - Ljubljana, Ljubljana - Zidani Most, itd.
Odsek Zidani Most - Celje je že v teku, pretekle dni pa se je tudi začelo že odsek Poljčane - Slovenska Bistrica.
Finančne konstrukcije se ne da delat z zakonom |  19 .09. 2017 ob  11: 24
"zlovenska vlada" ima zastarelo znanje in miselnost po "sovjetskem" modelu - kar ne spada v EU gospodarstvo!
LAŽEJO |  19 .09. 2017 ob  11: 03
Lažejo,lažejo,lažejo... ni res, da če referendum pade, ne bo drugega tira, ni res, da vlada prevzema odgovornosti, ni res, da vemo koliko bo ta projekt stal, ni res, da davkoplačevalci ne plačali tega tira, ni res, da drugega tira ne bo če pade ta zakon.
Ta zakon je napisan na hitro (do pred kratkim je bila točno ta vlada proti drugemu tiru oz. je ni zanimal), potem je na hitro spackala zakon, si ustanovila podjetje, postavila za direkotorja Dragonjo, potem je zamudila razpis za evropska sredstva, potem je naredila približen izračun stroškov (niti terena še niso raziskali...), potem z lažmi zavaja javnost o pomembnosti tega tira, stroške je prenesla na davkoplačevalce,Luko in prevoznike.
Dejte jih na referendum (zaradi kvote) in glasujte PROTI....!! PROTI tej vladi, proti kraji, proti nategovanju državljanov
satir |  19 .09. 2017 ob  10: 56
Naj zakon pade !! Vlada pa je pokazala, kako se podrepniško z intervencijskimi zakoni streže tujim investitorjem (Magna) In če zna pokazati servilnost tujcem pa naj enkrat za spremembo pokaže še to servilnost do lastnega naroda in z intervencijskim zakonom na hitro spremeni in štarta znova z novima dvema tiroma tako kot zahtevajo nasprotniki, civilna družba, in pošteni državljani. Hočemo dva tira, hočemo jih racionalno in po ugodni ceni, nočemo tega kar sedaj ponujajo, ker ponujajo krajo....

Kako je že tisto, ko je bil Mujo pri dohtarju zaradi hemeroidov?
Ko ga zdravnik vpraša: "jel osećaš prst u dupetu?
Mujo:"Osečam"
Zdravnik: "aaaa , a vidi ruke"

E, tako nam oni drugi tir.... a vid, ruke pravijo... ha in kaj imamo potem mi v dupetu?
Vlado !!!
drita v čelo |  19 .09. 2017 ob  10: 13
Korelič je Gašperšiču postavil zelo tehtnno vprašanje, katerega pa slednji ni hotel razumeti. Zakon o drugem tiru bo padel sigurno. V nasprotnem primeru davkoplačevalci pustimo vladarjem proste roke pri ropanju miliarde €, katera bi se izgubila na nepojasnjen način. Ko že potegnemo skupni imenovalec in ugotovimo, da je realna cena izvedbe cca 700 milionov €, nam Gašperšič nakaže, da bo prava cena 1,3 miliarde DDV, kar znese 1,6 miliarde....torej nekaj malega več, kot so ,,planerji,, ropanja v začetku načrtovali z Metodom Dragonjo na čelu.
In dragi moji, to ni referendum proti drugemu tiru, to je referendum proti preplačilu izvedbe dveh tirov do Divače.
lino |  19 .09. 2017 ob  10: 10
drugi tir oz dva tira sta res skrajno nujna za razvoj luke, železnice,.... oz. slo gospodarstva v celoti. Ni pa mi jasno zakaj se tako igrajo z davkoplačevalci, ko enkrat zagotavljajo, da projekt izgradnje II. tira zajema sodelovanje Madžarske, drugič pa, da je zakon spremenjen in Madžarska ni več v igri (izjava župana Borisa Popoviča, na soočenju TV SLO1, za in proti referendumu). Bi bilo dorbro, da enkrat javno objavijo kako in kaj ne samo tako po TV nekaj na pamet!
1