V PORTOROŽU ZAČETEK FESTIVALA SLOVENSKEGA FILMA: Tugo Štiglic prejemnik Badjurove nagrade

Piran

S podelitvijo Badjurove nagrade za življenjsko delo scenaristu in režiserju Tugu Štiglicu se je v portoroškem Avditoriju zvečer uradno začel že 21. Festival slovenskega filma. Režiserju nekaterih kultnih slovenskih mladinskih filmov se je v svojih filmih posrečilo osvetliti in izpostaviti človečnost, so poudarili v obrazložitvi nagrade.

Osrednji slovenski filmski dogodek bo ponudil pregled izbrane slovenske filmske produkcije igranih, dokumentarnih in animiranih filmov. V vseh sekcijah skupaj bo na ogled okoli 110 filmov, od tega se jih bo v tekmovalnem programu pomerilo 52, med njimi bo 16 celovečercev.

Štiglic sodi med najbolj prepoznavna imena slovenskega mladinskega filma, je v svoji obrazložitvi, ki jo je prebrala direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar, zapisala komisija za podelitev Badjurove nagrade. Tako je Štiglicev celovečerec Poletje v školjki bil "za generacijo iz osemdesetih ultimativni mladinski film", Štiglicu pa se je v vseh svojih filmih, še posebej pa v mladinskih, posrečilo osvetliti ter nenasilno in nepridigarsko izpostaviti človečnost.

Štiglica, ki se je vidno ganjen le z nekaj besedami zahvalil za prejeto nagrado, se je v svojem nastopu spomnila tudi direktorica festivala Jelka Stergel. Spomnila je, da Štiglic v času nastanka svojih filmov ni bil deležen dovolj naklonjene domače kritike, "vendar so njegovi filmi preživeli nečimrnost trenutne slave, saj so se zapisali med slovensko filmsko klasiko".

Bučarjeva je v svojem nastopu, ki mu je v prvi vrsti med drugimi prisluhnil tudi minister za kulturo v odhajanju Tone Peršak, izpostavila mednarodne uspehe slovenskih filmov kljub dejstvu, da finančna sredstva, namenjena filmu, še vedno niso povečana.

"Dejstvo, da tudi v letošnjem tekmovalnem programu celovečernih filmov prevladujejo tisti, ki so nastali s podporo - večinsko ali manjšinsko - slovenskega filmskega centra, je tisto, ki govori v prid resnici, da je na tako majhnem trgu, kot je slovenski, proračunska podpora nacionalnemu filmu pravzaprav tako pomembna, da nacionalne kinematografije brez javnih sredstev sploh ni," je ugotavljala direktorica filmskega centra. Pozvala je k znatnejši finančni in siceršnji podpori domačemu filmu.

Uvodni večer festivala, ki se bo sicer zaključil v soboto, sta sklenili projekciji celovečernega igranega filma Ne bom več luzerka režiserke Urše Menart in kratkega predfilma Versopolis režiserja Jana Cvitkoviča.

Deli novico: