V predore namestili varnostne mehe

Slovenija

Zaradi nesreč v odstavnih nišah v predorih je Družba za avtoceste v RS (Dars) po novem letu začela nameščati naletne mehove, ki ublažijo trk. Doslej so jih od predvidenih 24 namestili 19, preostali pa naj bi bili nameščeni v prihodnjih tednih. Na Darsu ocenjujejo, da je namestitev omenjenih blažilnikov najugodnejši možen ukrep.

Kot so za STA pojasnili na Darsu, je na avtocestnem omrežju v Sloveniji 20 predorov, pri čemer so odstavne niše zaradi velike dolžine predorov urejene v šestih, in sicer v predorih Karavanke, Šentvid, Kastelec, Dekani, Trojane in Jasovnik.

Za zdaj so naletni mehovi že nameščeni v predorih Kastelec in Dekani (primorska avtocesta), Trojane in Jasovnik (štajerska avtocesta), v predoru Šentvid v smeri proti Primorski ter v Karavankah. V slednjem so mehovi v vseh štirih nišah ob enem smernem vozišču, medtem ko bodo v štiri niše ob drugem smernem vozišču še nameščeni.

Skupno je po navedbah Darsa tako zdaj nameščenih 19 naletnih mehov od skupaj predvidenih 24. Glede na dosedanje nesreče so bili najprej nameščeni v predorih Jasovnik in Trojane v smeri proti Ljubljani in v predoru Kastelec v smeri proti Kopru, nato pa še v preostalih. V prihodnjih tednih nameravajo blažilnike namestiti še v nišo predora Šentvid v smeri Gorenjske ter v štiri niše predora Karavanke.

Dars je izvajalca, ki namešča naletne mehove, izbral na javnem razpisu leta 2012, vendar je izbira zaradi pritožb postala pravnomočna šele lani. Za dobavo in vgraditev blažilnikov je izbral podjetje Petrič iz Ajdovščine, s katerim je lani sklenil pogodbo v vrednosti 163.920 evrov (brez DDV).

Eden od blažilnikov trkov je do zdaj že preprečil prometno nesrečo z najhujšim izidom. 29. januarja je namreč voznik trčil v blažilnik trkov v drugi niši predora Trojane, pri tem pa za razliko od dosedanjih nesreč tega tipa, ni preminil na kraju nesreče, ampak so ga poškodovanega prepeljali v ljubljanski Klinični center, navajajo na Darsu.

Tudi sicer je študija ljubljanske Fakultete za strojništvo po njihovih navedbah pokazala, da je v obstoječih predorih namestitev omenjenih blažilnikov trkov najugodnejši možen ukrep. "Vsi drugi analizirani ukrepi so se pokazali kot manj ugodni, gradbeni posegi pa bi zahtevali velika finančna sredstva in dolgotrajne zapore predorov," navajajo.

Strokovnjak za varnost v predorih Andrej Čufer je sicer zaradi nesreč v odstavnih nišah predorov in zaradi vseh smrtnih žrtev ter škode konec lanskega leta vložil kazenske ovadbe zoper odgovorne.

Čufer med odgovorne šteje projektante, sedanjo ter prejšnje uprave Darsa, sedanjega in prejšnje ministre za promet ter na ministrstvu odgovorne za varnost v predorih. Tovrstne nesreče se po njegovem prepričanju namreč v Sloveniji - glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih - dogajajo prepogosto v primerjavi z ostalimi državami EU.

Deli novico:

primorc |  09 .03. 2014 ob  18: 14
Zaprite tajkune in skorumpirane bankirje, dajte ljudem delo in verjamite mi, da ne bo nobenega karambola več v tunelih....