VAS PO TRAGEDIJI V GENOVI SKRBIJO SLOVENSKI VIADUKTI: 193 jih imamo, koliko so varni?

Slovenija

Danes se je v italijanski Genovi zrušil viadukt Morandi in povzročil veliko tragedijo, zato se odpira vprašanje, kakšno je stanje viaduktov pri nas. Na slovenskem avtocestnem omrežju je 193 viaduktov, na katerih Dars enkrat mesečno izvaja tekoče preglede, poleg teh pa še dodatne. Med drugim načrtujejo tudi posodobitev metodologije za spremljanje stanja premostitvenih objektov. Pri nobenem od takšnih objektov, kamor med drugim sodijo viadukti in mostovi, ni ogrožena stabilnost konstrukcije.

Viadukt Črni Kal

Med vsemi premostitvenimi objekti na slovenskem avtocestnem sistemu je največji in najdaljši viadukt Črni Kal na primorskem avtocestnem odseku med Klancem in Srminom. Ta viadukt je dolg 1065 metrov, njegov najvišji steber pa je visok 95 metrov, so za STA pojasnili na Darsu.

Najdaljši pobočni viadukt je Ločica na štajerskem avtocestnem kraku med Vranskim in Trojanami. Dolžina njegove desne polovice, gledano v smeri proti Ljubljani, je 849 metrov, dolžina leve polovice pa 869 metrov.

Tekoči pregledi enkrat mesečno

Tragedija v Genovi.

Dars skladno z veljavnimi predpisi skrbi za izvajanje tekočih, rednih, glavnih, izrednih in detajlnih pregledov premostitvenih objektov. Tekoče preglede enkrat mesečno izvaja pristojna vzdrževalna služba Darsa v okviru obhoda trase. Redne preglede objektov izvajajo vsaki dve leti, glavne preglede pa vsakih šest let. Za izvajanje rednih in glavnih pregledov ima Dars sklenjeno pogodbo z Zavodom za gradbeništvo Slovenije in Gradbenim inštitutom ZRMK.

Izredne preglede izvajajo v primeru izrednih dogodkov, kot so na primer elementarni dogodki (potresi, visoke vode, plazovi, požar), težke prometne nezgode in udarci vozil v objekt ter razlitje snovi, ki škodijo nosilni konstrukciji.

Viadukt Morandi danes po zrušenju.

Detajlni pregled pa izvedejo v primeru, da pri rednem ali glavnem pregledu ugotovijo potrebo po izvedbi sanacije objekta. Tak pregled služi kot osnova za projektiranje sanacije.

Dars: v Sloveniji ni objektov, ki bi bili v takem stanju, da bi bila ogrožena stabilnost konstrukcije

Glede tehničnega vidika današnjega zrušenja viadukta Morandi v Genovi, pri čemer je umrlo najmanj 22 ljudi, je po navedbah Darsa težko ugibati. Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah ni objektov, ki bi bili stari toliko kot ta viadukt. Prav tako ni nobenega, ki bi bil zasnovan na tak način, torej glede na fotografije s prekladno konstrukcijo, visečo na betonski natezni vezi.

Po poročanju italijanskih medijev je med poškodovanimi tudi 40-letna Tržačanka.

Kot so poudarili, analize pregledov kažejo, da v Sloveniji ni objektov, ki bi bili v takšnem stanju, da bi bila ogrožena stabilnost konstrukcije. Pri največjih objektih gre za kompleksne konstrukcije, ki so večinoma betonske in prednapete z jeklenimi kabli. Da se zgodi hipna porušitev, se mora zgoditi več neugodnih stvari hkrati. Da se kaj takšnega ne zgodi, pa je treba objekte redno pregledovati in pravočasno obnoviti, so še poudarili.

Deli novico:

kagumer |  15 .08. 2018 ob  16: 28
Če plačam dajatve občini Koper, naj pridejo tudi mojo garažo popravit.
Mostovi |  15 .08. 2018 ob  11: 11
Pri nas so problem nasi ministri. Denar ki je namenjen popravilu cest, mostov... ga oni pokradejo.
Ce nebi kradli denarja bi imeli tudi po vaseh nive ceste in kanalizacije, ampak na zalost to nase ministre ne briga.
Dokler se mi Slovenci ne bomo zbudili, bodo oni ta njihov dobickonosni njihov posel vodili naprej.
Mi pa bomo vsak dan vec osiromaseni.
Zalostno, da kako lahko nesposobni ljudje vodijo naso drzavo in to mi dovolimo.
Na visokih stolckih so vedno eni in isti, ne pustijo nobenega novega clana zraven da bi kaj spremenil.
To je zaprti krog.
Vsi kradejo, in nobeden ne bo obtozil nobenega, ker so vsi isti.
Kramberger jim je stopil na prste, pa je kar en dan zmanjkal. Zalostno kaj lahko naredijo ljudje na polozajih.
Jaz dnevnika ne morem gledati, ker nas ovce delajo budale.
Zalost.
jurij |  15 .08. 2018 ob  10: 00
@ markovec, @ jurij 09,01, če ste kupili tudi garažno hišo, pa si jo popravite sami.
mi slovenci |  15 .08. 2018 ob  09: 32
imamo daleč naboljše mostove in ceste predvsem najdražje stvari enostavno ker si to lahko privoščimo, pa nismo mi klošarji kot ostala evropa ! no ja mogoče se lahko primerja z nami le montecarlo mogoče?naša infrastruktura bo trajala večno ker nam jo je gadil najboljši gradbinec SCT ;PRIMORJE itd
tunel Markovec |  15 .08. 2018 ob  09: 13
Hrib Markovec leze proti morju. Še kdo pomni ko so vozili hitrovezujoči beton nad šolo,vrtec ,merkator...?
In ,kaj to pomeni za tunel? Je dovolj trden? lepdan
@Benji  |  15 .08. 2018 ob  09: 03
se vidi, da nimaš pojma. Take konstrukcije, še posebaj, če so izpostavljene vremenskim pogojem predvsem vetru, mrazu, .... rabijo stalno vzdrževanje. Kot ga rabijo čisto vsi mostovi, poglej v Ameriki, ki jih imajo ogromno in povsod drugje. Ne glede na kvalitetno gradnjo. Če pa je ta šepala ali je bila mafija zraven kot je to skoraj stalnica v Italiji, pa je še toliko bolj.
@jurij |  15 .08. 2018 ob  09: 01
Zakaj bi šeenkrat plačal tisto kar sem že takrat plačal pri nakupu stanovanja?Meni se poraja uprašanje ali je MOK res upravičen,da popravlja garažne hiše,ki jih sam ni gradil in jih kasneje prebivalcem teh blokov zaračunava kot vzdrževalec?
danes |  15 .08. 2018 ob  08: 46
ni nič varno, saj vse kar se gradi se na hitro s slabim materialom
Benji |  15 .08. 2018 ob  08: 16
Viadukt Ravbarkomanda bo varen dokler se ne podre, jasno! Le zakaj ga non-stop popravljajo odkar je bil zgrajen?
Štumbauer |  15 .08. 2018 ob  07: 22
na Bernetičevi bojo sanirali garažno hišo a na krožni cesti pa ne ker je v slabšem stanju pa še 15 let starejša -bravo ljudem ki to odločajo,če pa bi prišlo do nebodigatreba zaradi te odločbe bodo pa velike tožbe zoper odgovorne.
jurij |  15 .08. 2018 ob  00: 26
-4
@ Markovec, si pripravljen plačati recimo 30€ na mesec, da ti občina popravi garažno hišo in uredi varovanje?
Markovec |  15 .08. 2018 ob  00: 11
Kaj pa garažne hiše na Markovec, kdaj jih bo kdo renoviral? Puščajo vodo po dežju, da je groza! Kar so naredili do zdaj, je dodati tablice na vhodih, na katerih piše "Parkiranje na lastno odgovornost"! Reskiramo življenje vsak dan? Čakamo, na tragedijo? Ali naslednje VOLItve?!
1