Vodstvo Luke in mestni svetniki o razsutih tovorih
Približno polovica vseh koprskih občinskih svetnikov, se je udeležila vodenega ogleda pristanišča, ki se je nato zaključil s predstavitvijo vseh dejavnosti Luke Koper. Predsednik uprave Luke Gregor Veselko, je prisotnim predstavil številke, ki ji beleži družba, od pretovora pa vse do financ, poudarek je bil predvsem na terminalu za razsute tovore.
»Skrbimo tudi za okolje«
Veselko je poudaril, da sipki in razsuti tovori v koprskem pristanišču predstavlja kar 40 odstotkov vsega pretovora, prinašajo 26 odstotkov vseh poslovnih prihodkov, nanje so vezana številna delovna mesta, pa tudi številne gospodarske panoge, ki so sicer posredno povezane z Luko. Kljub temu namerava družba v prihodnjih letih zmanjšati delež sipkih in razsutih tovorov.
V tej smeri gre tudi trud za zmanjšanje škodljivih vplivov na lokalno okolje. Okoljska managerka Luke Koper mag. Franka Cepak je predstavila vse tehnologije, ki so trenutno v uporabi, med drugim sistem šprcanja razsutih tovorov, monitoring okolja, izgradnje ograj oziroma zaves na omenjenem terminalu in še nekatere druge naložbe, ki so trenutno v teku.
Veselko je zato dejal, da nihče ne more družbi očitati pomankanja skrbi za okolje in zdravje lokalnega prebivalstva, poleg tega pa je bilo slišati tudi, da rezultati celokupnega prašenja ne presegajo mejnih vrednosti.
Svetniki še vedno deljenih mnenj
Mestni svetnik Oljke Viktor Markežič je dejal, da pobude za zaprtje terminala ne podpira in je zanj neresna. Meni, da bi bilo potrebno predvsem implementirati tehnologijo, ki bi škodo na okolje zmanjšala.
Podobnega mnenja je bila tudi Olga Franca iz SLS, ki je ravno tako nasprotovala opustitvi omenjene dejavnosti, predlagala pa je, da bi se polovica koncesijskih sredstev namenila okoljsko prizadetim območjem oziroma prebivalstvu.
Odločitev za zaprtje je branil Luka Juri iz stranke SD, ki je pobudo tudi vložila. Dejal je, da se zaveda pomena pristanišča, se pa zaveda tudi pomena zdravja. Skrbi ga tudi novi državni prostorski načrt, meni namreč, da se bodo skladno s širitvio pristanišča širili tudi škodljivi vplivi.