Z VLAKOM NA MORJE? Cena ugodna, a potovanje traja neskončno dolgo

Svet

Javno podjetje Hrvatske željeznice (Hž) je v poletni turistični sezoni v okviru akcije "Z vlakom na morje!" ponudilo cenejše vozovnice, a so mnogi razočarani, saj so hrvaški vlaki izjemno počasni. Za 620 kilometrov dolgo pot od Osijeka do Šibenika enosmerna vozovnica stane 240 kun (32,5 evra), a lahko potovanje traja tudi 23 ur.

Na Hrvaškem se sprašujejo, kdo se bo sploh odločil za ugodno ponudbo Hž, če moraš za potovanje iz notranjosti države do obale in nazaj porabiti dva dni dopusta ter večkrat prestopati.

Pot z avtomobilom iz Osijeka do Šibenika je možno opraviti v približno šestih urah, cestnina za osebni avtomobil pa je pet evrov dražja kot ugodna železniška vozovnica. Celo profesionalni kolesar bi hitreje prevozil pot od Slavonije do Dalmacije kot vlaki hrvaške železnice, ki za to potrebujejo med 13 in 23 ur.

Dandanes se zdi neverjetno, da vlak iz Varaždina do Splita za manj kot 500 kilometrov vožnje potrebuje več kot 16 ur, medtem ko je to pot z avtomobilom možno opraviti v štirikrat krajšem času. V najboljšem primeru je mogoče z vlakom od Varaždina do Splita pripotovati v dobrih osmih urah.

Razdalja med Zagrebom in Splitom je 410 kilometrov, enosmerna vozovnica pa stane 120 kun (16,25 evra). A se za šesturno pot ne odloči veliko ljudi glede na to, da se lahko občutno hitreje potuje z avtobusom, ki ni veliko dražji.

Potniški vlaki Hž so povprečno stari 30 let, v naslednjih desetih letih pa bodo morali odpisati 70 odstotkov lokomotiv, je pokazala strategija prometnega razvoja Hrvaške, v kateri v naslednjem obdobju načrtujejo povečanje števila potnikov v javnem prevozu v primerjavi z uporabo osebnih avtomobilov.

Na hrvaškem ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo pojasnjujejo, da je država od začetka stoletja prednostno vlagala v avtoceste, v naslednjem obdobju pa se bodo osredotočili na posodobitev železniškega prevoza, da bi skrajšali čas potovanja ter pridobili več potnikov in tovora. Pričakujejo, da bodo hrvaški vlaki po hrvaških tirih nekoč vozili tudi 160 kilometrov na uro.

Deli novico:

@lino |  27 .06. 2017 ob  00: 43
kje ga rabijo? Iz Reke? Za 3 mio ton tovora?
lino |  26 .06. 2017 ob  22: 03
očitno tudi hrvati potrebujejo drugi tir. Sicer pa na Hrvaškem ni nič boljše kot v drugih bivših republikah SFRJ, saj imamo železnice in večinoma cest,tovarn,... še iz časov skupne države, ko se je še kaj gradilo in ustvarjalo, v zadnjih 26 letih pa se je večinoma v vseh bivših republikah samo kradlo oz. tajkuniziralo!
Ko imajo v razvitem svetu železniško infrastrukturo in vlake, ki lahko dosegaji hitrost 200km/h in več, se mi še vedno vozimo z povprečno hitrostjo tam okoli 35km/h.
miha |  26 .06. 2017 ob  15: 41
je pri nas kaj boljše? vlak Kp-Mb cijazi več kot 6 ur! kot v doba marije terezije.....
pinko palinko |  26 .06. 2017 ob  15: 30
pa koga na Obali zanima proga Osijek - Šibenik? Pa to je na drugem koncu sveta. Zakaj ne napišete kaj o progi KP - LJ, ki je po novem rezervirana za tovorne vlake? Ena dva potniška še spustijo gor, drugače pa imajo prednost kontejnerji in premog.
SŽ=HŽ |  26 .06. 2017 ob  15: 24
.