ZA TURISTE IMAMO ŠE DOVOLJ PROSTORA: Potrošnja enodnevnih gostov je precej upadla

Slovenija

V Sloveniji turisti v štirih poletnih mesecih ustvarijo 52 odstotkov vseh nočitev. Prostora za rast turizma je zato še dovolj, vendar zunaj te sezone, je bilo slišati na Dnevih slovenskega turizma (DST) v Planici. Kot je poudarila direktorica STO Maja Pak, moramo oblikovati turistične produkte za 365 dni v letu.

"Slovenski turizem v zadnjem obdobju beleži lepe rezultate. Lani smo presegli mejo 11 milijonov nočitev in letos so te številke še boljše," je na DST, ki jih gostita Kranjska Gora in Planica, v sredo povedala direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. Še bolj po njenih besedah veseli dejstvo, da se je vrednost izvoza potovanj v letošnjem letu do avgusta povečala za dobrih 10 odstotkov.

V štirih poletnih mesecih Slovenija ustvari 52 odstotkov vseh prenočitev. "Nadaljnja rast mora potekati v preostalih mesecih in čas je, da dvignemo krila," je poudarila Pakova.

Potrošnja stagnira

Od štirih makrodestinacij, ki jih opredeljuje nova strategija trajnostne rasti slovenskega turizma - alpska, termalno-panonska, mediteranska ter osrednja Slovenija z Ljubljano - je najbolj sezonska alpska. Geografsko gledano pa okoli 30 odstotkov nočitev gostita alpska in termalno-panonska regija, sledi mediteranska s 25 odstotki nočitev, okoli 15 odstotkov pa jih ustvari osrednja Slovenija.

"Lani smo s turizmom zaslužili 2,3 milijarde evrov. Od tega 63 odstotkov v strukturi priliva predstavljajo enodnevni in tranzitni gosti, katerih potrošnja pa je v zadnjem času precej upadla," je poudarila Pakova. Skoraj 40 odstotkov prihodkov so prinesli turisti, torej tisti, ki so pri nas tudi prenočili, katerih potrošnja pa stagnira.

Skoraj za polovico manjši prihodek na hotelsko sobo

"Izziv je torej spreobrniti enodnevne in tranzitne goste v turiste ter pri vseh povečati potrošnjo," je povzela direktorica STO. Na to opozarja tudi dejstvo, da je prihodek na razpoložljivo hotelsko sobo lani pri nas znašal skoraj 40 odstotkov manj od povprečja v regiji.

Slovenija ima torej še prostor za rast in razvoj tako v obsegu - število prihodov turistov na prebivalca je v povprečju regije - še več pa v finančnem smislu. "Bistvo je oblikovanje produktov za 356 dni, za vse letne čase, zunaj glavnih turističnih destinacij in z višjo dodano vrednostjo," je poudarila Pakova.

Z novimi makrodestinacijami sicer slovenski turizem cilja na bolj jasno in učinkovitejšo komunikacijo ponudbe države. Ta model namreč kaže konkurenčno prednost Slovenije v geografskih značilnostih ter s tem pomaga turistu odločiti se, kam iti. Jasno opredeljuje tudi tipične produkte vsake regije - npr. doživetja na prostem za alpsko ali zdravje za termalno-panonsko regijo.

V prihodnje bo sicer največji del promocije usmerjen na italijanski, avstrijski, nemški, britanski, francoski in ruski trg, ki skupaj prinesejo polovico vseh turističnih prenočitev v Sloveniji.

Še en cilj nadgradnje organizacije slovenskega turizma z makroregijami je krepitev povezav med lokalnimi turističnimi organizacijami in STO. "Definiranih je 34 vodilnih destinacij, ki imajo znanega nosilca - organizacijo - in ta je naš nosilni partner," je pojasnila Pakova. 34 vodilnih destinacij, ki so razporejene po vseh makroregijah, ustvari 97,8 odstotka vseh turističnih prenočitev.

Prenos kolesarske dirke po Sloveniji je videlo 113 milijonov gledalcev

Pakova je sicer poudarila še, da bo v destinacijah bistven premik od promocije in organizacije dogodkov k upravljanju destinacij.

Vlaganja v promocijo slovenskega turizma sicer kažejo pomembne rezultate. V Zeleno shemo slovenskega turizma je vključenih 40 destinacij in ponudnikov. V zadnjem letu se je STO skupaj s turističnim gospodarstvom predstavila v 30 državah sveta, še posebej je izstopalo partnerstvo s turistično borzo ITB Berlin ter predstavitvi v ZDA in v Moskvi.

V zadnjih dveh letih je STO gostila skoraj 900 tujih novinarjev in drugih (medijskih) vplivnežev. Prenos kolesarske dirke po Sloveniji si je na televiziji Eurosport ogledalo 113 milijonov gledalcev, z digitalno kampanjo Make New Memories pa je STO dosegla 70 milijonov posameznikov. Prenovljeni osrednji turistični spletni portal je od lansiranja lanskega decembra obiskalo 1,75 milijona novih uporabnikov.

Deli novico: