Država si ne sme več zatiskati oči, naj uredi področje "petindvajsetk"

Nedavna prometna nesreča 12-letnika “skuterista” na Markovcu, ki se je hudo poškodoval, nehote odpira problematiko, pred katero si mnogi zatiskajo oči. 

Verjamem in želim verjeti, da je bil zakon o tako imenovanih petindvajsetkah (25 kubičnih motorjih) sprejet dobronamerno. Gre večinoma za majhne skuterje, čeprav so kategorizirani kot kolo z motorjem, njihova hitrost ne presega 25 kilometrov na uro, zato tudi ni potrebna čelada, saj je to res nadomestek kolesa. Poleg tega ni potrebna registracija. Na papirju zadeva pije vodo. In če bi te motorje uporabljale le odrasle in odgovorne osebe, bi najbrž lahko govorili o pametni, ne preveč zahtevni ureditvi.

Ne glede na to, kaj je botrovalo torkovi sredini nesreči in kakšne so bile tam konkretno okoliščine, je jasno, da so stvari zbežale iz rok. Zakon namreč določa oziroma, bolje, ne prepoveduje, da te skuterje vozijo tudi otroci, mlajši od 14 let, otroci, ki nimajo nikakršnih izkušenj v cestnem prometu. Ti otroci lahko skuterje vozijo brez čeleade. Za povrh vsega je predelava oziroma, kot temu radi sami pravijo, "friziranje" motorjev preveč enostavno. In kaj je rezultat?

Nekaj piše na papirju, nekaj se dogaja v praksi

Na eni strani imamo odgovorne uporabnike. Z motorji se res vozijo 25 na uro, kljub predpisom si zaradi lastne varnosti nadenejo čelado in vozijo skladno s predpisi. To je skoraj idilična slika. Na drugi strani imamo kopico mladostnikov, ki imajo v rokah motor, čeprav ga zakon opredeljuje kot kolo z motorjem, ta motor pa z malce predelave lahko doseže tudi 70, 80 ali 90 km/h. Na njem ne potrebujejo ne čelade ne izpita. Kdaj ga lahko vozijo, je odločitev staršev, in številni pri tem ravnajo enostavno narobe.

Divjanje po kolesarskih stezah, promenadah in drzna vožnja na odsekih za pešce se je za sedaj izkazala kot sekundarni problem, ki ga občinska redarstva rešujejo po svojih zmožnostih. Primarni problem pa je varnost teh voznikov, sploh mladoletnih. Država si ne bo mogla več dolgo zatiskati oči pred težavo in bo vsaj pri najmlajši morala nekoliko zaostriti pravila oziroma jih za začetekvsaj postaviti. 

Deli novico:

nakladanje |  07 .01. 2015 ob  20: 30
Čisto enostavno,registracija in teh.pregled obvezna za 25-ke in seveda zavarovanje!Če bi ti skuterji potrebovali vse to bi marsikateri starši rekli otroku:pejdi peš,ki je zdravo!
@Testko |  28 .12. 2014 ob  12: 03
Točno tako. Treba se je srijazniti, da družba gre naprej. Tako kot adolescenca se pojavi prej (cca. 10-12 let) kot v preteklosti, zato tudi prej želja po vožnji s skuterji. Škoda besed za tiste, ki ne razumete, ker očitno je, da ste precej egocentristični. Samo poglejte koliko norcev vozi avto (z izpitom ali brez), ki je veliko bolj nevaren od teh skuterjev.

Če že, bi morali določiti le starostno omejitev. In to je to. Brez nekih komplikacij, ker ostali uporabniki teh skuterjev ne delajo takih težav kot mularja seveda.

Čeprav. tako kot je Testko dobro napisal je kar smešno, da bi tako omejevali ljudi. Na lastno odgovornost greš v promet bodisi peš, s kolesom, s skirojem, rolerji, avtom in dejstvo, da se nesreča lahko zgodi prav povsod.

Ko sem bil jaz mulc smo vsi noreli s frčoti, in kaj ? statistično je bilo veliko manj nezgod z motorini kot med avti.
In ja znoreli smo se in zdaj kot starejši nimamo nobenih takih potreb za razliko od tistih, ki se niso.
Testko |  13 .09. 2014 ob  09: 23
Nič ni narobe, ker tudi s kolesom lahko otroci v promet. In s kolesom so v prometu enako ranljivi. Bomo torej mlajsim od 14 tudi s kolesom in kolesarskim prepovedali na cesto?
@solinar |  13 .09. 2014 ob  07: 13
boga Istra s tabo...žal je tvoje pomanjkanje soli trajno
Solinar |  13 .09. 2014 ob  01: 18
Težka bo. Poglejte še najhujši pravnomočno obsojeni kriminalci odločajo o naši usodi kar iz parlamenta namesto, da bi bili v zaporu. Kašen je to zakon, ki omogoča kriminalcu najhuje vrste sedet v parlamentu in odločat o usodi naših otrok. Še tega ne morejo izposlovat, da sodi obsojen kriminalec lahko samo v zapor, in ne v parlament. Ma kdaj bodo izposlovali zakon, ki bo zahteval upoštevanje vseh zakonov, ma to se ne bo zgodilo še dolgo, še dolgo bodo mulci bildali svoj ego na friziranih "petindvajsetkah".
@iq |  12 .09. 2014 ob  23: 36
Traktor se mora na njivo oz. na tehnični pripeljat po cesti. Pri traktorju je potrebno opraviti še izpit za varno delo, saj se šteje kot delovni stroj. Bičiklete tehnični? Seveda, saj jih polovica, če ne še več, vozi brez luči, zvonca, blatnikov, slabimi zavorami, ...Če narediš izpit za bičikleto lahko voziš tudi 25ko. 25ko in ne, predelano 25ko.
A |  12 .09. 2014 ob  22: 50
@Peter. , drži. Tudi npr. z rolerji lahko narediš takšen kažin, da glava boli, Pomembno je kaj je v glavi. Pri 12 letih kljub cpp-ju iz 5 r. OŠ ni kaj dosti uporabnega. Tudi kolesarji na regionalnih nimajo kaj iskati, niti retrovizorja nimajo, kaj šele, da bi bili usklajeni s prometom. Skupina novodobnih športnikov na kolesih ne spada med 40 tonske kamione in ostali promet.
Peter |  12 .09. 2014 ob  22: 27
Problem ni v 25kah, problem ni kje se vozijo. Problem je KDO jih vozi!!! Oseba ki ne pozna CPP-ja nima kaj delat na cesti! Oseba stara 12 let komaj zna "samostojno hodit" in utopično bi bilo pričakvat od njih, da se znajo obnašat v prometu. To je stvar vzgoje, vrednot družine in splošnih načel. Ko se starši odločijo za nakup takega vozila otroku morajo nosit objektivno odgovornost.
@objektivno |  12 .09. 2014 ob  21: 22
Se strinjam z vami,tisti semafor je res problematičen in po Markovcu je preveč prometa v obe smeri.Semafor ima premali interval in traja samo kakih 20 sek,tako da vozniki potegnejo ko je že rumena ali celo rdeča.Preveč prometa,prevečhitrih in objestnih voznikov avtomobilov in pre malo kulture na cesti imamo pri nas.Zato je toliko tudi nesreč!
@@iq |  12 .09. 2014 ob  20: 05
Kaj sem omenla bičikleto? Kolko vem za bičikleto že obstaja izpit, moji otroci so ga naredili ,tehnični pa tokrat izpustimo naj bo,ker je glih bičikleta. Pa te jaz tebe vprašam zakaj rabiš registrirat traktor in imet izpit za njega, če orješ po njivi in voziš drva iz gozda? Je več biciklistov udeleženih v prometu kot traktorjev. Zakoni so takšni kot uni , ki jih delajo. Nikakvi. Pa srečno vožnjo vsem, kjerkoli se vozite.
MiR |  12 .09. 2014 ob  19: 36
naj dodam nekaj pripomb: vsako prevozno sredstvo ima identifikacijsko številko ( okvirja pri motorjih oz. šasije pri ostalih vozilih) kar pomeni, da lahko pametni starši oz. polnoletni zavarujejo odgovornost
o voznikih t.i. petindvajsetk in močnejših zgubljamo preveč besed: mularija naredi v osnovni šoli kolesarski izpit, kaj in koliko so odnesli je že iz drugega vica iz tretjega pa koliko se s prometno vzgojo ukvarjajo/mo po tem izpitu
in še: kakšnih 10 let nazaj je bil zakon, da mora voznik motorja (nad 350) najprej tri leta imeti izpit za motor do 350.
Hm ker je takrat postalo moderno vozit težke mrcine so frrajerji (okoli 50 let) dosegli, da se je ta člen razveljavil.
Kdo je tle nor in kdo zmeden??
Pjero |  12 .09. 2014 ob  18: 14
Danes zjutraj ob 7 in pol sem šel z avtom iz Erjavčeve ul. v Koper. pri stiku Erjavčeve in Kraljeve ulice, mi je pred avto pripeljal zelo mlad fant po Kraljevi ul., ki je enosmerna. Vozil je brez čelade. Med tem časom, ko sem vozil za njim do krožišča pri bivšem Slavniku je naredi tri take napake, da ne bi smel nikoli več sesti na motor.Iz mosta nad Badaševico sem ga videl, kako vozi po promenadi proti Kopru. To sigurno počne vsak dan, zato ni nič čudnega, da se dogajajo take nesreče. Ne smemo kriviti samo starše, glavni krivec je država, ki dovoli, da otroci brez vsakršnih izkušenj vozijo motorje pred 18 letom. Ne zavedajo se še, da je motor in avto stroj, ki je potencjalno nevaren za vse udeležence v prometu, tega pa se ne zaveda niti država, da to dovoli.
1