Hidria proti pomembnejšim poslom

Goriška

Hidria je pred dnevi sklenila dogovor o finančnem prestrukturiranju, kar ji zagotavlja potrebno finančno stabilnost, njen izvršni direktor Iztok Seljak pa meni, da bi v Sloveniji potrebovali jasnejšo strategijo prestrukturiranja gospodarstva. V pogovoru za STA je Seljak napovedal sklenitev dveh pomembnejših poslov, vrednih 20 in 30 milijonov evrov.

Seljak je po sklenitvi dogovora o prestrukturiranju dejal, da se podobno kot Hidria tudi nekatere druge perspektivne družbe soočajo s turbulencami, zato bi jim morala država pomagati pri reševanju kratkoročnih potreb.

"Ob vseh velikih in silnih strategijah v državi še vedno ni bila opravljena poglobljena analiza industrijskih panog," je dejal. Šele ko bi ugotovili, katere so strateške panoge, s katerimi želi država ustvarjati nova delovna mesta in gospodarsko rast, bi po njegovem mnenju lahko bolj analitično pristopili do težav slovenskega gospodarstva.

Med strateško pomembnimi panogami vidi Seljak v Sloveniji prav avtomobilsko dobaviteljsko panogo, ki predstavlja petino slovenskega blagovnega izvoza, prispeva 11 odstotkov bruto domačega proizvoda ter je pomemben delodajalec. "Gre za eno najbolj inovativnih in izvozno usmerjenih industrij v Sloveniji," je poudaril.

Za Hidrio pomemben razvoj

Z domišljeno strategijo in naložbami bi jo v prihodnjih petih do desetih letih lahko še podvojili, tako da bi na letni ravni za dva do tri odstotke okrepila slovenski bruto domači proizvod. Ob tem je za Hidrio izjemnega pomena krepitev razvojnih centrov, saj se v njih združujeta znanje in moč slovenskega gospodarstva.

Hidria je tako aktivno prisotna v razvojnem centru Sieva, ki razvija inovativne prebojne rešitve v okviru električne mobilnosti. Med drugim je korporacija vključena tudi v več mednarodnih konzorcijev, kjer z različnimi uspešnimi svetovnimi podjetji išče rešitve za inovativni in trajnostni globalni razvoj

Pred začetkom pogajanj o prestrukturiranja je Hidria z deležniki podpisala dogovor o nerazkrivanju informacij, zaradi katerih prvi mož Hidrie ne želi govoriti o podrobnostih.

"Bistveno je, da smo našli rešitev, ki je v dobro vseh deležnikov, ne samo za Hidrio in banke, temveč tudi naše partnerje, dobavitelje in tudi okolje, v katerem se nahajamo," je dejal. Hkrati z dezinvestiranjem poslovno nerelevantnega premoženja je, kot je dejal, zagotovljeno tudi 100-odstotno poplačilo bank.

Potrjen je bil tudi razvojni načrt Hidrie 2015-2019, ki predvideva rast prihodkov s sedanjih 250 milijonov evrov na 350 milijonov evrov in 80 milijonov evrov investicij v razvoj prebojnih inovacij. Večina rasti in investicij je vezanih na Slovenijo.

"Hidria se bo s tem iz enega vodilnih proizvajalcev v nekaterih avtomobilskih segmentih v petih letih v nekaj segmentih pozicionirala na mesto vodilnega na globalnem nivoju," je napovedal.

Kmalu pomembna posla na področju avtomobilske industrije

Dodal je, da bo kmalu lahko oznanil dva nova in pomembna posla na področju avtomobilske industrije. Gre za projekta, ki bi po njegovih ocenah lahko postala ena pomembnejših poslov v slovenski avtomobilski dobaviteljski industriji.

Hidria je v 70. letih sicer proizvodnjo začela z elektromotorji, v drugem desetletju delovanja so se spustili še v izdelavo komponent in se nato začeli diverzificirati.

"Pozneje smo ugotovili, da smo se preveč diverzificirali, zato smo segmenta avtomobilske industrije in klimatizacije, kjer smo dobri in odlični, pred desetletjem opredelili kot strateško usmeritev, vendar pa, tudi zaradi odnosa do okolja in ljudi, niso nemudoma izstopili iz nedonosnih segmentov," je dejal.

Obseg poslovanja Hidrie raste, lani pa je skupina realizirala za 250 milijonov evrov prodaje, kar je bilo nekaj odstotkov manj kot leto pred tem, vendar pa Seljak izpostavlja, da so prav tako lani prodali nekaj nestrateških programov, zato je rezultat boljši. "Na letni ravni smo za 10 do 15 odstotkov izboljšali rezultat. Zdaj smo relativno stabilni, zaposlenosti nismo bistveno zmanjševali in je tudi letos ne nameravamo, ko načrtujemo do petodstotno rast prodaje," je pojasnil.

Letos brez sprememb števila zaposlonih

Če v letošnjem letu še ne bo bistvenih sprememb v številu zaposlenih, pa te Seljak napoveduje za prihodnje leto, ko ne bo več dezinvestiranj, začel pa se bo nov cikel z realizacijo novih dogovorov. "Z izboljševanjem produktivnosti se bo nato začela povečevati tudi zaposlenost," je izpostavil Seljak.

V zadnjem desetletju je bil hitra predvsem rast na področju avtomobilske industrije, saj so se prihodki v tem segmentu povečali z 10 na 150 milijonov evrov, je dejal Seljak. Avtomobilski sektor je leta 2008 po njegovih besedah doživel šok, saj je bila še jeseni prodaja rekordna, nato pa se je decembra prepolovila.

"Za nas je še bolj pomembno, da naši najpomembnejši segmenti, kot so hladen vžig sodobnih dizelskih motorjev, električni volanski sistemi in hibridizacija vozil, tisti, ki sami po sebi rastejo še hitreje od trga," je dejal.

Kljub krizi so v avtomobilskem sektorju cene ostale stabilne, prav tako ni bilo težav z likvidnostjo in plačili, medtem ko so bili drugačni trendi v gradbeništvu, kjer je Hidria prav tako prisotna s hčerinsko družbo Hidria IMP Klima, ki predstavlja 10 odstotkov prodaje v skupini. V gradbeni industriji je kriza sicer prišla pozneje, vendar je trajala dlje časa, spremljal pa jo je izjemen padec cen, nelikvidnost in neredno plačevanje.

V zadnjih letih so se sicer tudi v gradbeništvu razmere začele izboljševati, na tem področju pa je Hidria v lanskem drugem polletju po oceni Seljaka beležila dober rezultat, ki ga pričakuje tudi letos. Glede na predhodno veliko odvisnost od Rusije so se v družbi začeli preusmerjati na nova tržišča, kot sta zahodna Evropa in Bližnji vzhod.

Deli novico: