TRGOVINA BREZ VRST: V njej kupec ne plača pri blagajni

Spletni trgovec Amazon je po nekaterih zapletih in zamudah v ponedeljek v Seattlu le odprl prvo fizično trgovino brez blagajn Amazon Go. Kupci so napolnili nakupovalne vrečke in odšli iz trgovine brez občutka, da so plačali, saj Amazonova tehnologija avtomatično zaračuna artikle v trenutku, ko jih kupec vzame s police.

Amazon trgovino brez blagajn oglašuje kot trgovino brez vrst. V njej potrošnika spremljajo senzorji in kamere s stropa, ki beležijo dogajanje. Čeprav se s takšnim konceptom nakazuje potreba po zaposlovanju manj ljudi, ta trgovina ni povsem brez zaposlenih. Treba je polniti police, pripravljati sveže postreženo hrano ali nuditi informacije.

Če si kupec, potem ko je artikel vzel s police, premisli, ga lahko vrne nazaj, saj tehnologija to potezo zazna in artikel odšteje z računa. V tej trgovini pa ni priporočljivo pomagati manjšim kupcem, ki z roko ne sežejo dovolj visoko na polico, saj sistem pomoč zaračuna tistemu, ki je artikel vzel s police.

Sistem deluje tudi, če uporabnik telefon ugasne

Ministrstvo za delo ZDA ocenjuje, da je blagajničarjev v trgovinah približno 3,5 milijona, od tega v trgovinah z živili skoraj milijon. Čeprav je koncept preskušal leto dni, za zdaj ne načrtuje širitve zamisli, na primer na verigo trgovin Whole Foods, ki jo je prevzel lani za 14 milijard dolarjev.

Za nakupovanje je treba imeti na pametnem telefonu aplikacijo Amazon Go in odprt račun, ki je povezan s plačilno ali kreditno kartico. Sistem deluje tudi, če uporabnik telefon ugasne. Z enim računom lahko nakupuje več ljudi, uporabniki pa lahko le upajo, da je Amazon dobro poskrbel za varnost delovanja aplikacije.

Prvi dan obratovanja trgovine Amazon Go je po poročanju ameriških medijev minil brez spodrsljajev. Povsem ni držala le Amazonova napoved, da bo trgovina brez vrst. Zanimanje je bilo namreč tako veliko, da je bila vrsta ob vstopu v trgovino in ne ob izstopu iz nje.

Deli novico:

spet jz |  23 .01. 2018 ob  15: 53
in na čem deluje tehnologija? tako da so ti skenirali zenice? morda prstni odtis? imajo sliko tvojega obrata? morda DNA? ali pa preprosto imajo že vsi vgrajene čipe in zato ni potreba po aplikaciji na telefonu. oh ja, zaščita potrošnika je že zdavnaj šla nekam ...
amazon go |  23 .01. 2018 ob  10: 52
mogoče bi morala imeti senzor košarica, ki beleži kaj je v njej, ne pa roka ki vzame artikel.