Helena Brec Loredan, direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper, je domačinka iz Krkavč. Po končanem študiju je prve delovne izkušnje nabirala v šolstvu, kasneje v službi za stike z javnostmi nazadnje pa v gospodarski družbi. Zagotovo pa jo bogatijo tudi nekajletne izkušnje življenja v tujini, v Bukarešti in na Dunaju in delovanje v ljubiteljski kulturi. S Heleno smo se v sončnem jesenskem dnevu pogovarjali v kavarni v središču mesta.
HELENA BREC LOREDAN: "Turizem mora ustvarjati boljše pogoje za življenje prebivalcev tega območja" (INTERVJU)
Koper
Helena Brec Loredan; Foto: Jaka Ivančič
Zakaj ste se odločili za kandidaturo za direktorico Zavoda za mladino, kulturo in turizem?
Februarja letos sem se prijavila na razpis, z delom sem začela aprila. Pritegnila me je raznolikost področij, ki jih zavod pokriva – od kulture do mladine in turizma. Spremljala sem delo zavoda in čutila, da lahko k boljšemu delovanju tudi sama kaj prispevam. To je bil glavni razlog za prijavo.
Ravno ta teden se bo v Kopru odvila zanimiva prireditev…
Drži, pripravljamo posebno Martinovanje z novim konceptom v mestnem jedru, saj mesto praznuje 1500 let. Dogodek bo to soboto, 16. novembra s pričetkom ob 14. uri potekal v štirih koprskih palačah. Uradna otovoritve bo podpis listine, s katero se Mestna občina Koper pridružuje združenju Città del Vino, kar bo okrepilo promocijo lokalnih vinarjev. Prisotnih bo 30 vinarjev, nekaj iz naše regije in nekaj iz bližnje Furlanije - Julijske krajine. Vsaka palača bo ponujala unikatno izkušnjo – od glasbenih nastopov, poezije do performansov; združujemo umetnost in vino. V prenovljeni Borilnici bomo gostili tudi strokovno predavanje v sodelovanju z Znanstveno-raziskovalnim središčem. Celoten dogodek bo obogaten z umetnostjo in kulinariko.
Kako bo potekal zaključek dogodka?
Zaključek bo na Titovem trgu, z veličastnim prihodom vinarjev s starodobniki. Rudi Bučar bo otvoril večerno dogajanje z zdravico, bogat glasbeni program pa bosta nadaljevala Oktet Aljaž in DJ Alex de Groove, ob tem pa bo potekalo druženje ob Martinovih jedeh in vinu. To sodelovanje z institucijami je bistveno za krepitev kakovosti dogodkov.
Tu mislite tudi na Dneve mladega oljčnega olja?
Konec novembra v sodelovanju z Inštitutom za oljkarstvo ZRS organiziramo Dneve mladega oljčnega olja. Na podlagi strokovnih analiz iz laboratorija bomo najboljša olja predstavili gostincem, ki bodo pripravili posebne menije. Zaključni dogodek bo 29. novembra z razglasitvijo nagrajencev.
Prej, ko sva se pogovarjala, ste omenila uvedbo mestnega menadžerja, kot novost. Kaj sploh to pomeni?
Pred sprejetjem lokalne turistične strategije smo že začeli reorganizacijo področij. Uvedli bomo mestnega menadžerja, ki bo povezoval ponudnike z zavodom in občino, ter koordinatorja za podeželje, saj mora promocija zajeti tudi bogato podeželsko ponudbo. Mestni menedžer bo skrbel za usklajevanje potreb med ponudniki v mestu in odločevalci na občini. Pomembno je, da se te potrebe upoštevajo tako v mestnem jedru kot na podeželju, saj so specifične.
Koper praznuje 1500 letnico mesta in v tem letu je bilo izvedenih kar nekaj investicij…
Drži. Obnovljena je bila rotunda, Carpaccieva slika se je po prenovi vrnila v koprsko stolnico, obnovili smo notranjost zvonika. Drugo leto načrtujemo interaktivno razstavo v zvoniku. Prav tako pripravljamo digitalni Art Tour, ki bo poudaril kulturno dediščino. Koper ima izjemne umetnine, kot je recimo Carpaccieva slika, ki pa je premalo poznana. Naš cilj je izboljšati promocijo teh zakladov in jih približati obiskovalcem z modernimi pristopi, kot je digitalni vodeni ogled.
Koper je del skupnega nastopa z ostalimi občinami pri promociji Slovenske Istre. Kako poteka to sodelovanje?
Sodelujemo z drugimi občinami pri skupnih promocijskih aktivnostih v okviru LOVE ISTRIA, kot so sejmi, digitalna promocija in ostale aktivnosti. V naslednjem letu načrtujemo tudi povezovanje in skupno ponudbo izobraževanj za ponudnike. V pripravi je tudi regijska strategija za turizem.
Helena Brec Loredan; Foto: Jaka Ivančič
Kako vidite Koper kot turistično destinacijo v naslednjih osmih letih?
Upam, da se bodo ponudniki v mestu in na podeželju počutili podprte s strani zavoda in občine. Turizem mora ustvarjati boljše pogoje za življenje prebivalcev tega območja. Pomembno pa je uskladiti potrebe domačinov in obiskovalcev. Kraški rob, ki smo ga odprli letos, je dober primer, ki ga bomo nadgradili z razvojem doline Dragonje in dežele Refoška, tako kot je predvideno v lokalni turistični strategiji.
Za konec, kako ocenjujete letošnjo turistično sezono?
Rezultati so odlični, saj se je število nočitev povečalo skozi vse mesece. Zelo smo zadovoljni tudi z obiskom Centra za obiskovalce Kraški rob, predvsem izven sezone. Imamo podnebje, ki omogoča celoletne aktivnosti, kar moramo še bolj izkoristiti.
V zadnjih mesecih smo dosegli pomembne premike, to dokazujejo rezultati in odzivi s terena, verjamem pa, da bo prihodnje leto še bolj uspešno.