PROMETNI KOLAPS NA OBALI: Fakin pisal Golobu s konkretnimi predlogi rešitev

Koper

Primorska gospodarska zbornica je na predsednika vlade Roberta Goloba, ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, ministra za naravne vire in prostor Uroša Brežana naslovila dopis glede nujnosti aktivnega urejanja prometnic v regiji.

V dopisu predsednik Upravnega odbora Primorske gospodarske zbornice Borut Fakin opozarja, da bomo v tednih, ki so pred nami, v Obalno-kraški regiji pod velikim pritiskom turističnih migracij in občutno povečanega prometa proti morju.

"Opozoriti želimo, da že 13 let v prostor umeščamo odsek Sermin-Dragonja, ki je še zadnji odsek na 1. razvojni osi od madžarske do hrvaške meje v Istri," je zapisal in spomnil, da so bili ob zadnjem obisku vodstva Dars na Primorski gospodarski zbornici v Kopru za leto 2022 napovedani začetki gradnje treh pomembnih cestnih odsekov v regiji: vpadnica (in obenem avtocestni izvoz) proti pristanišču ter terminalu naftnih derivatov Sermin; širitev bertoške vpadnice s sedanje 2-pasovne v 4-pasovno cesto; rekonstrukcija tripasovne Šmarske ceste in sočasna gradnja ceste 'na stebrih' med križiščem Slavček in začetkom Šmarske ceste, ki bo olajšala mestni promet v samem mestu Koper.

"Začenjamo drugo polovico leta 2023 in vse kaže, da se letos nobeno od za lani obljubljenih gradbišč ne bo odprlo, prav tako ni jasno, kdaj naj bi se ti odseki, prepotrebni za normalno poslovno življenje regijskega gospodarstva in tudi za vsakdanje opravke, sploh začeli graditi," dodaja Fakin, ob tem pa spomnil tudi na mednarodno zavezo, ki jo je država Slovenija prevzela ob osamosvojitvi, izhajajo pa iz določil Osimskih sporazumov.

"Gre za vprašanje obalne hitre ceste z oznako HC5, ki jo je vlada RS v letu 2008, tri leta po njenem dokončanju iz nerazumljivih razlogov vključila v vinjetni sistem, ki velja za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah v RS. Vloga te ceste je bila vse od načrtovanja v letu 1993 naprej izvajati vlogo medmestnega povezovanja od Trsta do Pirana." Argumenti, da bi z izvzetjem 'rušili' vinjetni sistem in s tem privilegirali uporabnike te ceste, spričo mednarodnih pogodb, ki jih je Slovenija ratificirala, ne vzdržijo, je zapisal Fakin, ki dodaja, da je zato skrajni čas, da takratno premalo premišljeno odločitev popravijo.

"Obseg prometa v Istri zaradi gospodarske strukture regije in turističnih tokov proti Hrvaški je unikum v državi. Kljub večletnim glasnim pozivom k rešitvi, bomo tako stanje imeli še najmanj 5–7 let. Vsaj toliko časa v naši regiji ne bo novih, sodobnejših cestnih povezav." Iz tega razloga predlaga, da vlada prekategorizacijo ceste izvede poskusno do takrat, ko bodo nove avtoceste dokončane.

Od vlade ob tem na Primorski gospodarski zbornici pričakujejo: čimprejšnji začetek izgradnje vpadnice v pristanišče iz primorske avtoceste na razcepu Sermin; čimprejšnjo razširitev bertoške vpadnice iz AC izhoda Bertoki proti Kopru v 4-pasovnico; takojšnjo rekonstrukcijo Šmarske ceste in izgradnjo 'ceste na stebrih' od Slavčka do začetka Šmarske ceste v Kopru; zaključek 13-let trajajočega umeščanja AC odseka Sermin–Dragonja v prostor in zavezujoč termin začetka izgradnje še zadnjega odseka 1. razvojne osi.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Alozi |  21 .07. 2023 ob  09: 08
Bravo G. Fakin. Končno je nekdo naredil pravi korak.
hribi |  20 .07. 2023 ob  06: 47
46
Končno je nekdo napisal nekaj več kot izvzetje obalne ceste iz vinjetnega sistema.