V HRVAŠKEM SABORU PONOVNO O CESTI KOPER–DRAGONJA: Zastoji pri gradnji se prenašajo na mednarodno raven

Koper

Župan Poreča in saborski poslanec IDS-a Loris Peršurić je v saboru ponovno opozoril na nujnost gradnje avtoceste na relaciji KoperDragonja, ki kljub več kot dvajsetletnemu načrtovanju še vedno ni zgrajena. Vstop Hrvaške v schengensko območje je sicer olajšal pretok ljudi in blaga, a hkrati povzročil prometne zastoje v središču Kopra, saj se promet z avtoceste preusmerja na lokalne ceste. To predstavlja težavo tako za turiste, ki potujejo na Hrvaško, kot za slovenske prebivalce in istrske delavce, ki dnevno migrirajo v Slovenijo in Italijo. Čeprav so bile sprejete odločitve na evropski ravni in so na voljo sredstva, na slovenski strani napredka ni, je poudaril Peršurić in pozval k intenzivnejšemu sodelovanju med Hrvaško in Slovenijo za rešitev tega problema.

"Gre za pomembno temo, ki ne zadeva zgolj Hrvaške, temveč tudi sosednjo Slovenijo in širši evropski prostor. Z vstopom Hrvaške v schengensko območje v začetku predlanskega leta so bile odpravljene mejne kontrole, kar je zagotovo olajšalo promet in pospešilo pretok ljudi in blaga. Po drugi strani pa je to prineslo tudi nove izzive, zlasti za obmejna območja. Dejstvo je, da tudi po dvajsetih letih od začetka načrtovanja avtocesta na relaciji Koper–Dragonja še vedno ni bila zgrajena. Vem, da so bili že prej narejeni poskusi tako s strani Hrvatskih cest in ministrstva v komunikaciji s slovenskimi kolegi kot tudi skozi prizadevanja našega nekdanjega evropskega poslanca Valterja Flega, ki je bil avtor sprememb evropskih prometnih koridorjev, ki se nanašajo na Hrvaško v okviru Odbora. Z njegovim angažmajem in podporo vseh takratnih hrvaških evropskih poslancev se je odprla možnost koriščenja 26 milijard evrov evropskih sredstev iz Instrumenta za prometno povezovanje. Koraki so bili torej narejeni, vendar se na slovenski strani situacija na terenu ni spremenila," je dejal Peršurić, poroča Radio Centar Poreč.

Dodal je, da so se po vstopu Hrvaške v schengensko območje ogromni zastoji z meje le preselili v središče Kopra, kjer se ves promet z avtoceste steka na lokalne ceste, ki vodijo proti Hrvaški. Zastoji predstavljajo predvsem problem za Hrvaško, saj gre za goste, katerih končna destinacija je Hrvaška, vendar posledice občuti tudi lokalno slovensko prebivalstvo. Gre torej za težavo, ki jo je treba reševati skupaj s slovenskimi partnerji.

Kot primer je izpostavil veliko število prebivalcev Istre, ki vsakodnevno potujejo na delo ali zaradi drugih razlogov v Italijo in Slovenijo. Med poletnimi meseci in ob koncih tedna morajo na delo odhajati precej prej, kot bi bilo potrebno, prav zaradi prometnih zastojev na teh cestah.

"Obljube o izgradnji hitre ceste, krožiščih in drugih rešitvah poslušamo že vrsto let," je poudaril Peršurić, a do realizacije ne prihaja. Dodal je, da je bil slovenski državni prostorski načrt za cesto Koper–Dragonja sprejet že leta 2004, vendar so usklajevanja, dopolnitve in javne razprave zavlekle celoten proces. 

Peršurić je zato v saboru podal pobudo, da se ta tema dodatno aktualizirala v mednarodnih odnosih med Hrvaško in Slovenijo z namenom, da bi skupaj prispevali k reševanju te "nujne potrebe".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  30 .01. 2025 ob  13: 58
Mislim da je v našem interesu, da se turisti čimprej umaknejo iz našega vsakdana. Če bodo Hrvati res radi pomagali naj prispevajo kakšen euro. 99 % vseh ki smradijo po naših cestah in gredo na morje ne ostane v Sloveniji.
Pjero Shriba |  30 .01. 2025 ob  13: 15
Glej, glej te naše planšarje.
Oni bi sedaj, kar meje zaprli.
Ma kaj je vaša, mone.
Kot sem že rekel meja na ČrnemKalu in deportacija "žabarjev".
Potem bomo lahko v miru zgradili cesto kot se spodobi.
Martin Kacur |  30 .01. 2025 ob  12: 49
10
kaj ko diši hitrejša pot tudi našim žabicam. Spet bo naša Istra prodana. Kaj prodana, šenkana. Ščavi
vseved |  30 .01. 2025 ob  12: 45
Sedaj nas bo še gnili hrvat isiljeval ! Ves promet v hrvaško istro preusmerit na Rupo , Dragonjo in Sečovlje pa zapret.
solinar |  30 .01. 2025 ob  12: 23
16
Če ste zgradili Pelješki most in ignorirali Bosno in Hercegovino, si lahko zgradite tudi most Buje - Trst.