Zavarujemo zaradi prijateljev

Slovenija

Več kot polovica zavarovancev se bo o svojih preteklih izkušnjah z zavarovalnico pogovarjala s prijatelji in sodelavci, osebni vpliv agentov in prijateljev pa ima še vedno ključno vlogo v začetni in končni fazi sklepanja zavarovanja, je pokazala prva slovenska raziskava o procesu nakupne odločitve za zavarovanja.

Internet je pomemben kanal informiranja o ponudbi tudi na področju sklepanja zavarovanj. V celotnem procesu nakupne poti - od zaznane potrebe do sklenitve zavarovanja - pa potrošnik podleže vplivom tudi drugih točk stika. Kot kažejo rezultati raziskave o nakupni poti slovenskega potrošnika, ki sta jo konec lanskega leta izvedla Valicon in Iprom, ima osebni vpliv agentov in prijateljev še vedno ključno vlogo v začetni in končni fazi sklepanja zavarovanja.

Zato je še vedno pomembna pozitivna podoba zavarovalnice oz. močna znamka in pozitivne izkušnje bližnjih, ki se med njimi ustno širijo. To lahko pretehta dokončno odločitev za določeno zavarovalnico, kljub cenovno ugodnejši ponudbi druge zavarovalnice, so sporočili iz podjetja Iprom.

Sklenitev ali obnova zavarovalne police večino potrošnikov čaka vsaj enkrat letno, zato ne preseneča podatek, da je kar 80 odstotkov odločitev o sklenitvi zavarovanja načrtovanih.

Spodbude pri odločanju prihajajo v veliki meri od zavarovalniških agentov, ki predstavijo ponudbo, ali prek pričanj obstoječih strank, ki svoje zadovoljstvo delijo s prijatelji in znanci.

Ko nastopi trenutek odločitve in je določena zavarovalnica v (naj)ožjem izboru, bo ključno vlogo odigral zavarovalniški agent. Polovica zavarovancev se bo odločila med agentovim obiskom na domu, dobra tretjina pa se bo odpravila na prodajno mesto. Preostalih 10 odstotkov predstavljajo tisti, ki se odločajo za sklepanje polic prek sodobnejših poti, večina med njimi prek spleta, zaznati pa je tudi že takšne, ki so to storili prek mobilne aplikacije.

Številne raziskave so pokazale, da je glavni motivator za sklenitev zavarovanja občutek varnosti, ki jo prinaša finančna kompenzacija ob uveljavljanju zavarovanja. Po podatkih Valiconove raziskave AllFinance Monitor sodi varnost v sam vrh hierarhije vrednot pri populaciji, ki živi na področju bivše Jugoslavije, najpomembnejša pa naj bi bila prav Slovencem. V primerjavi z južnimi sosedi ima pri nas največji delež populacije sklenjeno vsaj eno vrsto zavarovanja, okoli dve petini sta se dodatno odločili za sklenitev življenjskega zavarovanja. To dodatno potrjuje pomen občutka varnosti med Slovenci.

Do bistvenega preskoka v načinu razmišljanja in tudi vedenja, vezanega na sklenitev zavarovanj, pride ob prehajanju med življenjskimi cikli, na primer pri ustvarjanju družine. Ne gre več zgolj za posameznikovo varnost, gre za varnost družine, za varnost otrok.

Valicon in Iprom sta prvo slovensko raziskavo o procesu nakupne odločitve izvajala novembra in decembra 2012. V raziskavi je sodelovalo skoraj 3000 slovenskih uporabnikov interneta, ki so v določnem časovnem obdobju (odvisno od kategorije izdelka ali storitve) dejansko opravili nakup. Raziskava je zajela devet kategorij izdelkov in storitev, in sicer nakup avtomobila, najem kredita, bančne storitve, zavarovanje, gospodinjski aparati, prehranska dopolnila, potovanje ali počitnice, kozmetični izdelki ter zabavna elektronika in računalništvo.

Sorodne vsebine:

Povrnitev neizplačane pokojnine

ZZZS o novem finančnem predlogu

Do leta 2050 desetkrat več stoletnikov

Deli novico:

tine |  04 .04. 2013 ob  17: 30
Ti si bedak agent...
agent |  03 .04. 2013 ob  11: 53
Cimbolj proc od zavarovalnih agentov in zavarovalnic. Ce vas nekdo klice in skusa prepricati, da nekam porabite denar oni ne pocno tega zaradi vase koristi, temvec zaradi sebe, saj oni potrebujejo vas in vas denar ne pa vi njih.