V luči novice o agresivnem vozniku, ki je v Kopru z avtobusa grdo nagnal potnike, čeprav bi jih moral peljati vse do Pirana, je v naše uredništvo priromala še ena zgodba, v katero je vpleten avtobusni prevoznik Arriva. Bralec nam je opisal incident, ki se je zgodil v začetku meseca oktobra, torej pred približno tremi tedni. Arrivin voznik naj bi z avtobusa "vrgel" dva 15-letnika. Razlog? Eden izmed njiju je imel noge na sedežu.
ARRIVA SE MORA ZAGOVARJATI PRED NOVIMI OBTOŽBAMI: Voznik z avtobusa 'vrgel' dva 15-letnika, enega poškodovanega
Izola
Fotografije so simbolične.
Kot nam je pojasnil bralec, se je voznik avtobusa odločil, da bo zaradi manjše kršitve pravil – nog na sedežu, na postaji pri izolski bolnišnici z avtobusa nagnal oba 15-letna fanta, čeprav pravil ni spoštoval le eden izmed njiju, in čeprav to ni bila njuna končna postaja. Kratko je tako potegnil predvsem prijatelj 'nespoštljivega' 15-letnika, ki je bil povrh vsega še poškodovan – imel naj bi zdrobljen hrustanec v kolenu, zaradi česar je težko hodil – in je moral peš odšepati domov.
Bralec, sicer očim 15-letnega poškodovanega fanta, se je glede dogodka obrnil na vodstvo Arrive, ki pa po njegovih besedah zagovarja voznika, "češ da on lahko vrže ljudi z avtobusa po lastni želji." Ob tem je bralec zgrožen nad, kot pravi, pasivnostjo prevozniške družbe, ki svojih ljudi očitno ne sankcionira, in po njegovem mnenju neprimernem odnosu, ki ga imajo do svojih potnikov, saj ne sprejemajo kritik, nam je povedal.
Za pojasnila smo se obrnili na družbo Arriva Dolenjska in Primorska, ki se opisanega dogodka spomni in potrjuje, da se je nanje obrnil očim enega od potnikov. "Poklical je prometno službo. Prometnik je bil s strani voznika že seznanjen s primerom. Voznik je poročal, da potnika kljub večkratnemu opozorilu voznika nista želela odstraniti nog s sedeža, zato ju je pozval, da zapustita vozilo." Ob tem so dodali, da "tudi na avtobusu veljajo določena pravila obnašanja, ki pa jih nekateri potniki žal ne upoštevajo. Noge in čevlji ne sodijo na sedeže. Trudimo se, da avtobusi, še posebej pa sedeži, ostanejo čisti tudi za naslednje potnike."
Zanimalo nas je tudi, v kakšnih primerih lahko voznik z avtobusa odstrani potnika. Kot so nam pojasnili v Arrivi, lahko to voznik stori v skladu s Splošnimi prevoznimi pogoji potnika, torej lahko odstrani tistega potnika, ki teh pravil ne upošteva. Voznik lahko zahteva, da zapusti vozilo potnik, za katerega upravičeno domneva, da bo zaradi njegovega vedenja onemogočeno izpolnjevanje prevoznikovih obveznosti do drugih potnikov, če je oseba nasilna ali nadležna do drugih potnikov oziroma se kako drugače neprimerno obnaša, pa tudi, če s svojim vedenjem predstavlja nevarnost za vožnjo.
Na avtobusu se ne bi smeli voziti ljudje v umazanih delovnih oblekah (npr. dimnikarji, pleskarji), ki jim ni mogoče zagotoviti primernega prostora v avtobusu. To velja tudi za osebe in prtljago, ki so umazane in/ali oddajajo neprijeten vonj, s tem pa vplivajo na udobje prevoza ostalih potnikov. Vstop na avtobus lahko voznik ali kontrolor prepreči osebi na rolerjih ali drugih nestabilnih pripravah za hojo, osebi, ki noče pokazati vozovnice oziroma ima neveljavno, ponarejeno ali preklicano vozovnico, takšno, ki se glasi na drugo ime, ali pa je sploh nima, hkrati pa ne želi plačati nadomestne prevoznine.
Na avtobus ne bi smela imeti vstopa niti oseba, ki ima s seboj prtljago, ki je prevoznik ne sme prevažati, ali pa oseba mlajša od šestih let brez spremstva starejše osebe. "V primeru grobe kršitve prosimo za pomoč policijo. Prepričani pa smo, da naši vozniki nikogar ne 'vržejo' z avtobusa, kvečjemu ga prosijo, da zapusti vozilo," so pojasnili.
Obtožbe bralca, da ne sprejemajo kritik ter da imajo aroganten odnos do svojih strank, v Arrivi zanikajo: "Zadovoljstvo naših potnikov nam je izjemno pomembno in njihove pritožbe obravnavamo resno. Večino pritožb obravnava naš oddelek prometa, ki k reševanju le-teh pristopa po določenem postopku." V večini primerov najprej opravijo razgovor z voznikom, v katerem ta navede svoje poglede na dogodek, hkrati pa preverijo vsa dejstva primera. "Na podlagi zbranih informacij in v skladu z internimi pravilniki se odločimo za nadaljnje korake in ukrepe. Naša politika reševanja pritožb predvideva tudi posredovanje odgovora pritožitelju," so še dodali.
Pritožbo lahko potnik poda v pisni obliki na naslov sedeža družbe Kolodvorska 11, Koper, na elektronski naslov info@arriva.si ali na spletni strani www.arriva.si, lahko pa jo poda tudi osebno na Arrivinih prodajnih mestih. Potnik mora v pritožbi navesti točne podatke o dogodku (datum, kraj in ura dogodka, okoliščine ipd.), na katerega se pritožba nanaša.
Komentiraj
Ta teden se pač pljuva po Arrivi. V soboto bo vse pozabljeno.
Dol z avtobusa je še najbolj blaga posledica. Amen.