BRATUŠKOVA O DRUGEM TIRU: "Tisti, ki pravite, da bo proga ostala enotirna, zavajate"

Koper

Poslanci, predstavniki civilne družbe in gospodarstva so na javni razpravi o drugem tiru predvsem ponovili že znana stališča do projekta. Zlasti civilna družba je pozvala k gradnji dvotirne proge med Divačo in Koprom, ob čemer je ministrica Alenka Bratušek zatrdila, da so s pripravo dokumentov za dvotirnost na ministrstvu že začeli.

Potek največjega infrastrukturnega projekta pri nas je strnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in pojasnila, da je ministrstvo, odkar je sama prevzela njegove vajeti, naredilo nekaj pomembnih korakov v smeri realizacije projekta. "Mislim, da je prav, da povemo, da imamo v tem trenutku gradbeno dovoljenje za enotirno progo, je pa res, da je predhodna vlada sprejela sklep, da bo ta proga dvotirna," je v uvodu pojasnila ministrica in dodala, da so na ministrstvu že začeli s pripravo dokumentov, da bodo lahko stekli postopki za gradnjo dveh tirov. Dokumente želijo po njenih besedah predstaviti pred poletjem.

Predstavniki civilne družbe so se v razpravi večkrat zavzeli, da država med Divačo in Koprom zgradi dva nova tira. "Vi s tem, ko obljubljate dvojni tir, lažete. Lažete, prestavljate zadevo za 15 ali 20 let. V tem času bodo ljudje trpeli iste stvari kot doslej," je bil oster pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič. Kot je dejal, dvojnega tira brez Italije ne bo, pri čemer je zažugal, da se bo sam potrudil, da bodo Italijani povzdignili glas.

"Figov list demokracije"

Kovačič je tudi ocenil, s čimer se je strinjalo več nasprotnikov vladnih načrtov, da je javna razprava organizirana prepozno, pri čemer jo je pobudnik referenduma ocenil za "figov list demokracije". Bratuškova pa je menila, da izjave o tem, da razprava danes ni potrebna, več povedo o tistih, ki jih izrekajo.

Več predstavnikov civilne družbe je izpostavilo tudi, da trasa drugega tira ni optimalna. Damir Josipović iz Inštituta za narodnostna vprašanja je tako pozval k evalvaciji nove trase, za kar po njegovi oceni še ni "popolnoma prepozno". Bratuškova je na pozive o novi trasi odvrnila, da se je država z drugim tirom začela ukvarjati pred 22 leti in da je bila ta trasa izbrana med 17 različicami pred 14 leti. Za predvideno traso drugega tira je bilo leta 2012 pridobljeno okoljevarstveno dovoljenje, narejena je bila študija čezmejnih vplivov, leta 2016 pa pridobljeno še gradbeno dovoljenje, je izpostavila. "Tisti, ki pravite, da bo proga ostala enotirna, zavajate. Dejstvo je, da smo že zavihali rokave in na infrastrukturnem ministrstvu začeli postopke za dvotirnost proge," je ponovila.

Predsednik Sveta ljudske pobude za dvotirno progo, ki je bil pretekla dva mandata tudi predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal, Janko Sever je dejal, da lahko Luka Koper, Slovenske železnice in gospodarstvo že 50 let kujejo dobičke na račun strpnosti prebivalcev ob obstoječi progi in pozval k čimprejšnjem začetku gradnje nove, dvotirne proge.

Predstavniki gospodarstva so se prav tako zavzeli za čimprejšnji začetek gradnje. Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je izpostavil rast prometa v luki in pojasnil, da je zanje izjemno pomembno, da se tovor prestavi na železnico, generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes pa je dejal, da se je v desetih letih število vlakov na tej relaciji povečalo za 43 odstotkov in da si takšne rasti nihče ni predstavljal, tej rasti pa mora slediti tudi infrastruktura. Po pojasnilih ministrice po obstoječi progi lahko vozi 90 vlakov na dan, po novi pa jih bo lahko 230. Po obstoječi lahko letno pretovorijo 14 milijonov ton prometa, po novi pa ga bodo lahko 43. Razlike in dodana vrednost nove proge so po njeni oceni več kot očitne.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
td |  25 .03. 2019 ob  08: 51
@lili, kako je zvozila mimo trojke, kjer bi sicer kmalu postali druga Grčija. Pa vse kar redno spremljam novice. Trenutno sem še vedno njen volilec, če pa bi me že razočarala, pa je takoj naslednji Šarec. Potem pa dolgo nič.
td |  25 .03. 2019 ob  08: 50
@Drek, VALDA me ne moti, VALDA. :-) Pa pri nas uporabljamo šumnike. Ni se ti treba smešit s popravljanjem drugih, če imaš sam težave s slovenščino.
Drek |  22 .03. 2019 ob  14: 50
-1
td | 22 .03. 2019 ob 09: 27 Valda te ne moti njena anglescina , ko ne znas slovensko. Napise in rece se posebEj ne poseBAJ...
Joža |  22 .03. 2019 ob  10: 17
AJA... in še nakaj...Naj mi nekdo pove, kako lahko država naloži financiranje državne infrastukure nekemu gospodarskemu sektorjujQuery112306803887522646648_1553246081553? In to UZAKONI?!??!... Bo ta sektor postal solastnik te infrastukture??? NE! bo le financiral!!! Takih idej nimajo niti v diktatruah! Govorim seveda o prevoznem sektorju!!! Seved, pa slovenci delujemo po principu..če se ne tiče mojega žepa, me ne briga!" Državica slovenija...strički iz ozadja imajo prevelike apetite...!!!
Joža |  22 .03. 2019 ob  10: 13
-1
@td
na podlagi česa pa jim zaupaš? Kaj so do sedaj pokazali? aja...obljubljali..in kup ministrov ki je odstopil? to tudi nekaj pove ali ne? Seveda ni perfektnih politiov in normalon da neke stvari so nam všeč nekatere pa ne....ma pri drugem tiru govorimo o MILJADRAH!!! NAŠIH!!!
Črni |  22 .03. 2019 ob  09: 30
Ne, ker so vsi skoraj ista banda, ki gledajo na ozke, lastne interese
td |  22 .03. 2019 ob  09: 27
SDS juršnik Kovačič pa je res kredibilen. Osebno vidim Bratuškovo pozitivno, kljub nekaj spodrsljajev v preteklosti (predvsem komolčarstvo za EU, glede njene angleščine me sploh ne moti, še posebaj, ker 99% tistih, ki so se najbolj posmehovali ne obvlada niti polovico toliko angleščine). Ena redkih, ki jih dovolj zaupam, enako Šarec in še bi se jih nekaj našlo. Perfektnih politikov pa ni. Ali si kdo dela utvaro, da so? Je kakšen politik na tem svetu, da bi ga vsi pohvalili, da ga ne bi nekdo pljuval?
Črni |  22 .03. 2019 ob  09: 13
Na prvi sliki vidim samo en tir.... kdo koga tu farba?
Motoviltz |  22 .03. 2019 ob  08: 04
Vaške zdrahe v deželi kranjski se nadaljujejo.
Kitajski predsednik Xi Jinping je včeraj priletel v Italijo, kjer se bo zgodila velika zadeva.
Trst naj postal pomembna luka pri projektu "One Belt One Road".
Kako to, da nas ni zraven ?
A ja, saj res, tujega nočemo svojega ne damo.

Joža |  22 .03. 2019 ob  08: 02
Dejstvo je, da je naša oblast lažnjiva, zavajajoča, lakomna in oprostite, ga Bratuškova...le v sloveniji je lahko oseba, ki je politično pogorela, na takem položaju kot ste vi..in to zato, in le zato, ker si ene in iste osebe, stranke, lobiji, podajajo funkcije iz roke v roko..pa ne naključno..to je vse del velikega plana. Pri drugem tiru, enako kot pri šestem bloku termelektrarne šoštanj, oblast LAŽE in zavaja..in naj bo jasno, ko se njim ena pipca zapre, morajo drugo odpret. In le za to gre!!!! Odgovarja pa itak ne nihče, plačujemo pa itak MI!